هرگونه افزایش قیمت خودرو بدون اطلاع شورای رقابت غیرقانونی است

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783238

کریمی گفت: شورای رقابت باید پس از بررسی های کارشناسی نظر خود را درباره افزایش قیمت خودرو اعلام کند و تا زمانی که چنین تصمیمی در شورای رقابت اتخاذ نشود، خودروسازان نمی توانند قیمت خودروهای خود را افزایش دهند که غیرقانونی است. . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر کریمی، رئیس هیئت استفساریه خودروسازان در گفتگو با دیار آفتاب درباره افزایش قیمت خودرو گفت: خودروهای تولید شده در کشور به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول خودروها مشمول قیمت گذاری اجباری هستند و دسته دیگر خودروهایی که مشمول این نوع قیمت گذاری نیستند.

وی افزود: قیمت خودرو باید بر اساس قیمت تمام شده آن باشد، اما اینکه چه قیمتی به عنوان بهای تمام شده اعلام می شود، باید در شورای رقابت نظارت و تعیین شود و قاعدتا هر افزایشی که باید انجام شود باید انجام شود. از طریق این توصیه باید اعلام شود.

نماینده اراک گفت: شورای رقابت مرجع تصمیم گیری و ارزیابی برای افزایش قیمت خودروها است و باید صحت ادعای خودروسازان مبنی بر زیان فروش خودرو را بسنجد و بر اساس آن تصمیم گیری کند.

کریمی ادامه داد: این شورا باید پس از بررسی های کارشناسی نظر خود را در خصوص افزایش قیمت خودرو اعلام کند و تا زمانی که چنین تصمیمی در شورای رقابت اتخاذ نشود، خودروسازان نمی توانند قیمت خودروهای خود را افزایش دهند و این غیرقانونی است. . “

رئیس هیأت تحقیق و تفحص خودروسازان گفت: این توصیه مستقیماً به قیمت خودرو نمی رود، بلکه یکی از محورهای بررسی و بررسی، بررسی روند قیمت گذاری است تا در صورت وجود مشکل محتوایی و قانونی، در گزارش نهایی ذکر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید