هر نفر چند سکه می تواند بخرد؟

هر نفر چند سکه می تواند بخرد؟

شنبه هفته آینده 500 هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود و حداکثر سفارش خرید برای هر کد معاملاتی 500 فقره گواهی سپرده (معادل پنج سکه ربع) است.

عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه (۲۴ دی) به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می شود. خریداران می توانند پنج روز کاری پس از خرید سکه در صرافی به صندوق بانک های عامل مراجعه و با ارائه مدارک مربوط به بورس، معادل سکه های خریداری شده را به صورت فیزیکی دریافت کنند.

نماد معاملاتی سپرده سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه داری بانک رفاه کارگران با نام «سکه ربع 0312 رفاه(ن)» و نماد (سکه 0312 N 06) باز و آماده معاملات است. اطلاعات سفارشات و قیمت معاملات در قسمت «بورس کالا» بخش «گواهی سپرده گذاری مستمر کالا» به نشانی www.tsetmc.com و همچنین اطلاعیه های مربوطه در بخش بازارهای مالی و اطلاعیه سهام برای عموم قابل مشاهده است. سایت بورس کالای ایران به نشانی www.ime.co.ir.

شرایط معامله، ذخیره سازی و تحویل:

کالاهای قابل تحویل از خزانه سکه طلای ربع بهار آزادی به وزن 2.033 و 900 قیراط در هزار بار در سال 1386 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران. گواهی سپرده کالایی این نماد معاملات ثانویه ندارد و پس از انجام معامله، خریدار موظف است کالای خود را تا مهلت مقرر در این اطلاعیه خریداری کند و فقط افراد مجاز به معامله در نماد گواهی سپرده کالایی ربع سکه طلا هستند. .

معاملات با گواهی سپرده این نماد به صورت حراج تک قیمت (ثبت سفارش) انجام می شود. بدین منظور دوره پیش افتتاح از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 13 به پایان می رسد و حراج قیمت واحد ساعت 13 برگزار می شود. محدوده قیمت سفارش و قیمت سفارش تحویل توسط بانک مرکزی تعیین می شود.

معاملات با گواهی سپرده نماد مشخص شده از شنبه تا چهارشنبه (غیر تعطیل) بنا به درخواست بانک مرکزی انجام می شود. روز ترخیص یک روز قبل و بعد از تحویل کالا به انبار اعلام خواهد شد.
هر گواهی سپرده کالایی معادل یکصد قطعه سکه طلا است. بنابراین سفارشات در سامانه معاملات باید مضربی از 100 درج شود.حداکثر مبلغ خرید برای هر کد معاملاتی 500 گواهی سپرده (معادل 5 ربع سکه) می باشد.

جزئیات تحویل محصول، هزینه های ذخیره سازی و زمان تحویل محصول

تحویل کالا به خزانه فقط توسط بانک مرکزی انجام می شود و در حال حاضر امکان تحویل کالا به خزانه از کشورهای دیگر وجود ندارد. هزینه نگهداری هر سکه طلای ربع بهار آزادی روزانه 1000 ریال می باشد. این هزینه ها به عهده خریدار خواهد بود که هنگام تحویل کالا از خزانه باید با انبار تسویه شود. ضمناً مالیات بر ارزش افزوده نیز با یک درصد هزینه انبار محاسبه و به انبار واریز می گردد.

فاصله بین درخواست قرار و قرار تعیین شده توسط خزانه و همچنین مدت نگهداری اقلام مندرج در بند 12 شامل هزینه نگهداری نمی شود. هزینه انبارداری برای جبران کلیه خدمات انبارداری اعم از نگهداری، امنیت فیزیکی، بیمه انبار و سایر هزینه ها بوده و مبلغی غیر از قیمت تعیین شده به انباردار پرداخت نخواهد شد.

تحویل ربع سکه به مشتری از انبار حداقل پنج روز کاری پس از انجام معامله امکان پذیر است و تحویل ربع سکه به دارنده گواهی سپرده کالا زودتر از مهلت تعیین شده امکان پذیر نیست. نگهداری کالا در خزانه تا 29 اسفند 1303 امکان پذیر است.

برای دریافت ربع سکه از خزانه، لازم است مالک یا نماینده قانونی وی از اول بهمن ماه سال جاری و پس از هماهنگی با خزانه و دریافت سفارش، کالا را در زمان تعیین شده به همراه شناسنامه دریافت کند. مدارک در محل مشخص شده توسط بانک اعلام می گردد. ربع سکه های تحویلی به مشتریان بدون خلاء هستند

پس از دریافت ربع سکه از خزانه، نسبت به کمیت و کیفیت کالای تحویلی اعتراضی نخواهد شد. بنابراین مالک می تواند در زمان تحویل ربع سکه را مشاهده کرده و در صورت عدم انطباق با مشخصات کیفی اعلام شده از تحویل آن خودداری کند و حداکثر ظرف مدت دو روز مراتب را کتباً از طریق کارگزار مربوطه به بورس اطلاع دهد تا رسیدگی شود.

حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا 29 اسفند 1403 می باشد و پس از آن تراکنش های رمزی برای فرآیند تحویل انبار و پرداخت به حالت تعلیق در می آید. در صورت عدم تحویل کالا توسط خزانه داری، مفاد دستورالعمل دریافت انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالا مصوب 14 خرداد 1394 سازمان بورس و اوراق بهادار و اصلاحات بعدی آن خواهد بود. اساس عمل

دیدگاهتان را بنویسید