هزاران نفر در ملبورن استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند

پلیس تخمین زده است که حدود 6000 نفر در این راهپیمایی شرکت کردند که اکثر آنها چفیه، نماد جنبش فلسطین را بر تن داشتند. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس در فلسطین شده بودند.

حماس دوازده هفته پیش در هفتم اکتبر سال جاری حمله غافلگیرانه ای را به شهرک های صهیونیست نشین در اطراف نوار آغاز کرد. غزه حمله کردند و در نتیجه نیروهای رژیم صهیونیستی نیز حملات گسترده ای را انجام دادند که طی آن بیش از 21500 نفر کشته و حدود 85 درصد از جمعیت 2.3 میلیونی این منطقه آواره شدند.

در راهپیمایی امروز در ملبورن، حامیان فلسطین شعارهای «فلسطین آزاد» و «از بحر تا نهر، فلسطین باید آزاد باشد» سر دادند. آنها همچنین گفتند که خواهان آزادی و حقوق بشر برای فلسطینیان هستند.

راهپیمایان همچنین شعارهای «هم اکنون آتش بس»، «فلسطین هرگز نخواهد مرد»، «اسرائیل برو برو» و «آزادی نزدیک است» سر دادند.

یک جوان 25 ساله استرالیایی که در این راهپیمایی شرکت کرد، گفت که “هندوانه” به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده است.

وی افزود: فلسطینی ها مجاز به حمل پرچم خود نیستند، بنابراین هندوانه را که رنگ پرچم فلسطین است به عنوان نماد مقاومت در میان خود به اشتراک می گذارند.

در همین حال، دیوید شوبرینگ، سناتور حزب سبز، از دولت کانبرا به دلیل واکنشش به بحران انتقاد کرد و با شرکت کنندگان طرفدار فلسطین صحبت کرد.

وی گفت: مردم استرالیا از دولت می خواهند که حمایت خود را برای پایان دادن به بمباران غزه و پایان دادن به کشتار نشان دهد.

آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است که در هفته های آینده جنگ غزه را کاهش دهد و به سمت عملیات هدفمند حرکت کند.

آنتونی آلبانیز، جاستین ترودو و کریستوفر لوکسون، نخست وزیران استرالیا، کانادا و نیوزلند در بیانیه ای در ماه جاری از پایان خصومت ها در غزه و تلاش ها برای برقراری آتش بس پایدار حمایت کردند.