هزاران نفر در حمایت از روسیه در صربستان تجمع کردند


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822282

شمار زیادی از صرب ها جمعه شب در مرکز پایتخت تجمع کردند تا از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های روسی گزارش دادند که چندین هزار نفر از ساکنان بلگراد، پایتخت صربستان، در تظاهرات بزرگی در حمایت از روسیه شرکت کردند.

به گزارش سایت ریانووستی، دلیل برگزاری رویداد «نه به من» رای صربستان به حذف روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام شد.

این تظاهرات توسط گروه گشت مردمی به رهبری دمنیان کندزوویچ و جنبش اوبراز به رهبری مبراد اوبرادوویچ که قبلاً در ماه مارس تظاهراتی در حمایت از روسیه برگزار کرده بود، سازماندهی شد.


هزاران نفر در حمایت از روسیه در صربستان تجمع کردند

بر اساس این گزارش، حدود ساعت 19 به وقت محلی، صدها نفر در مقابل کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر بلگراد، در نزدیکی بنای یادبود نیکلاس دوم تجمع کردند. سپس تعداد آنها به چند هزار نفر رسید.

به گزارش ریانووستی، شرکت کنندگان در تظاهرات پرچم های روسیه، صربستان، جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و پرچم سیاه و سفید زرد و سفید امپراتوری روسیه را حمل می کردند. بعضی ها تی شرت پوشیدند.


هزاران نفر در حمایت از روسیه در صربستان تجمع کردند

تظاهرکنندگان خیابان اصلی میلان، کرالیا را مسدود کردند و سپس در یک ستون از مرکز شهر، از کنار ستاد کل، وزارت دفاع صربستان، دولت و وزارت خارجه صربستان عبور کردند.

بر این اساس، شرکت کنندگان شعارهایی مانند «کریمه روسی است»، «کوزوو صربستان است»، «صرب ها و روس ها برای همیشه برادرند» سر دادند. آنها همچنین در مقابل سفارت بلاروس در حمایت از رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو شعار سر دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید