گشت ارشاد پذیرای هزاران نفر است. الان یک نفر مرده!

گشت ارشاد پذیرای هزاران نفر است.  الان یک نفر مرده!

روز جدید مرگ مهسا امینی دختر دستگیر شده توسط گشت تهران به یکی از مهمترین سوژه های روز تبدیل شد و افکار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

حسین جلالی رئیس سابق دفتر آیت الله مصباح یزدی و عضو کمیسیون فرهنگ مجلس نیز در همین زمینه می گوید: خیلی ها در تریبون های مختلف صحبت می کنند و مردم را رهبری می کنند. یک نفر می تواند حوصله داشته باشد و پشت فرمان ماشین سکته کند، یک نفر در کلاس توجیهی سکته کند، یک نفر می تواند در خانه یا در بیمارستان سکته کند، فردی که مثلاً ناراحتی قلبی دارد. ، برای شرکت به مقر پلیس می رود c او را به کلاس توجیهی می برند و در آنجا دچار سکته می شود.
گفتگوی حسین جلالی را در ادامه بخوانید:

*یا باید بپذیریم که در کشور قوانین داریم یا نداریم. پلیس در این مورد چه باید بکند؟ آیا قانونی که برای حجاب آورده اند را نباید اجرا کند؟ اگر بخواهیم قانون داشته باشیم باید قانون اجرا شود و پلیس هم آن را اجرا کند.

یک نفر می تواند پشت فرمان ماشین حوصله کند و سکته کند، یک نفر در کلاس توجیهی سکته کند، یک نفر در خانه یا بیمارستان سکته کند.
*هزار نفر توسط گشت ارشاد به این مکان منتقل شدند، یک نفر بیمار شد و جان باخت. نمی تواند بی قانونی باشد. وقتی قانونی در نظر گرفته می شود باید اجرا شود و پلیس هم اجرا کرده است اما اگر قانون نیاز به تغییر داشته باشد پیشنهاد می کند که تغییر کند.

* ما این قانون را ایجاد نکردیم. قانون امر به معروف و نهی از منکر، قانون امام حسین (ع) است. آیا هدایت جزء شرع است یا خیر؟ این جلسات به دلیل اینکه نه رزمی است و نه بی احترامی و کاملاً برای مشتری محترم است، منفی نیست. وقتی ویروسی مثل کرونا ظاهر می شود همه جا قرنطینه می شود، پس وقتی پدیده حجاب را ویروسی ناخوشایند در جامعه می بینید، برای رهایی از این ویروس چه می کنید؟

* یک راه دعوا و دستگیری است که ما قبول نداریم، یک راه زندان است که قبول نداریم و راه دیگر ارشاد است که به نظر من یکی از راه های درست و سالم است و ارباب رجوع را با آن می پذیرند. توجه. در ضمن الان مردی مریض است و می میرد، اصل قانون قابل تردید نیست. این روش روش صحیحی است و تا زمانی که روش جایگزینی پیدا نکردید، باید این قانون اعمال شود.

* قوانین متعددی در خصوص پدیده حجاب داریم و این پدیده کاملاً مشخص است. ما در خصوص پدیده حجاب وظیفه داریم قانون را اجرا کنیم و این موضوع به پلیس گزارش شده است و پلیس وظیفه دارد آن را اجرا کند وگرنه باید استیضاح شود چون قانون در حال اجراست و چیزی بدتر از هرج و مرج نیست.

*درگذشت خانم مهسا امینی را تسلیت می گویم. جوانی در این موضوع جان باخت، اما به خاطر یک جوان، عده ای در آن سوی مرزها و عده ای دیگر در داخل، پیروزی مراسم بزرگ اربعین و پیروزی بزرگی را که ما در شانگهای به دست آوردیم، تحت الشعاع قرار دادند، زیرا یک نفر جان باخت. ما نباید در میدان دشمن بازی کنیم و نباید ابزاری در دست دشمن شویم.

* هرگاه دیدید دشمن در جایی آتش می ریزد، بدانید که خط آنجاست. بی بی سی، سی ان ان و آمریکا در این زمینه چگونه ادعای آزادی و حقوق بشر کردند؟ بنابراین باید کمی منصفانه قضاوت کنیم. پلیس مقصر نیست و قانون را اجرا کرده است و اگر قانون انتقادی است باید تغییر کند. بنابراین باید کمی منصفانه قضاوت کنیم. پلیس مقصر نیست و قانون را اجرا کرده است و اگر قانون انتقادی است باید تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید