هشدار اینترنتی پلیس گچساران/ کلاهبرداری سهام عدالت

هشدار اینترنتی پلیس گچساران/ کلاهبرداری سهام عدالت

فرمانده انتظامی گچساران نسبت به سوء استفاده و کلاهبرداری شهروندان با ترفند واریز سود سهام عدالت هشدار داد.

سرهنگ ارسلان خادمیان اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک هایی با عنوان سهام من و سهام عدالت اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مردم می کنند.

وی افزود: ارسال پیامک های جعلی یکی از روش های رایج کلاهبرداری سایبری است که این بار به بهانه دریافت سود سهام عدالت برای شهروندان ارسال می شود.

فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: مجرمان ابتدا با شماره خصوصی با عنوان «دریافت سود سهام» برای شهروندان پیامک ارسال می کنند و سپس از طریق لینک ارسالی کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کنند و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد می کنند. .

خادمیان در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: لینکی به همراه پیامک برای قربانی ارسال می شود و با کلیک کاربر روی آن صفحه ای نمایش داده می شود که باید کد کشور و شماره موبایل در آن وارد شود و سپس از کاربر خواسته می شود تا عملکرد موفقیت آمیز را نشان دهید. می توانید برنامه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید تا سهم خود را دریافت کنید.

وی گفت: پس از اجازه کاربر برای نصب نرم افزار، بدافزاری به نام «Equity» بر روی دستگاه قربانی اجرا می شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال می شود و مجرمان با ارائه دسترسی به فعالیت مجرمانه خود را انجام می دهند. پیامک های دریافتی و همچنین دسترسی به تمامی contacts.follow و از این طریق می توانند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا برای تخلیه حساب بانکی، پیامک های جعلی را برای تمامی مخاطبان در تلفن همراه قربانی ارسال کنند.

فرمانده انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: هموطنان هنگام دریافت پیامک عجله نداشته باشند و به شماره فرستنده توجه کنند و اگر پیامک از شماره خصوصی و حاوی لینک باشد، بدون شک پیامک جعلی و جعلی است. کلاهبرداری است و تحت هیچ شرایطی روی رابطه موجود کلیک نکنید و این را نیز به خاطر بسپارید. پیامک های معتبر با شماره ویژه ارسال می شود.

خادمیان تصریح کرد: کاربران در صورت برخورد با موارد مشکوک می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت گزارش مردمی و یا با شماره تلفن 096380 به پلیس فتا اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید