هشدار برای افزایش دمای هوا در تهران

هشدار برای افزایش دمای هوا در تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوای تهران فردا به 39 درجه خبر داد و گفت: ملاک اعلام دمای تهران ایستگاه مهرآباد است.

صادق ضیائیان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای دیروز تهران 38 درجه سانتی گراد بوده است، گفت: ایستگاه های هواشناسی زیادی در استان تهران داریم که دماهای متفاوتی را اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه معیار سازمان هواشناسی برای اعلام دمای تهران ایستگاه مهرآباد است، افزود: بر این اساس دمای هوای تهران امروز به 39 درجه می رسد و پیش بینی می کنیم فردا حداکثر به 39 درجه برسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: مهرآباد یکی از ایستگاه های هواشناسی بسیار قدیمی کشور است که بیش از 60 سال آمار و داده دارد. این مرکز دارای داده های بلندمدت، نیروی انسانی ماهر و کارشناسان قوی است، به همین دلیل اعلام دمای تهران ملاک ماست.

ضیائیان همچنین با بیان اینکه روند کاهش دما در شمال غرب کشور آغاز شده است، گفت: از فردا در پهنه شمالی کاهش دما ادامه دارد اما در جنوب به ویژه جنوب غرب گرما ادامه دارد. این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه دارد و پس از آن روند افزایش دما در این مناطق متوقف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید