هشدار برای خرید استقلال جدید؛ کاوه رضایی باید ثابت کند فوتبالش تمام نشده است

هشدار برای خرید استقلال جدید؛  کاوه رضایی باید ثابت کند فوتبالش تمام نشده است

سیروس دین محمدی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال در خصوص آخرین اتفاقات تیم ملی و مصاحبه مهدی طارمی و همچنین نقل و انتقالات باشگاه استقلال اظهاراتی را بیان کرد.

پس از قطعی شدن انتقال حسین زاده به شارلوا بلژیک، افراد زیادی با این موضوع مخالفت کردند و حرکت حسین زاده را عجولانه دانستند. با بازی در فوتبال آلمان و بوندسلیگا، چه برداشتی از آن دارید؟

هر فوتبالیستی آرزوی بازی کردن در اروپا را دارد و من فکر می‌کنم وقتی این شانس را پیدا کرد باید از شانس خود استفاده کند.

اینکه برخی گفته اند این اقدام برای حسین زاده زود بوده و باید تا جام جهانی صبر می کرد، چگونه تحلیل می کنید؟

به نظر من این تصمیم کاملا شخصی است، اما وقتی از او دعوت شد، فکر می کنم خوب بود که به اروپا رفت. این آرزوی هر فوتبالیستی است و دیر یا زود نیست. وقتی بازیکن را می خواهند باید برود. من به تنهایی این کار را نکردم و سوختم!

تو چی میگفتی

بعد از بازی تیم ملی مقابل نانت فرانسه چند پیشنهاد اروپایی به من شد اما بعد از جام جهانی تصمیم گرفتم لژیونر شوم. اما چون در جام جهانی بازی نکردم، بسیاری از پیشنهاداتم از دست رفت.

فوتبال بلژیک چقدر در اروپا شناخته شده است و بازی در این کشور می تواند به پیشرفت حسین زاده کمک کند؟

تیم ملی بلژیک یکی از تیم های خوب و قدرتمند اروپاست اما همه ملی پوشان این کشور در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند. به همین دلیل سطح آنها در لیگ خیلی بالا نیست. فکر می کنم حسین زاده 21 ساله می تواند در آنجا به فکر پیشرفت خودش باشد و در آینده از بلژیک به لیگ های بهتر برود.

بازگشت کاوه رضایی پس از 5 سال دوری از لیگ ایران را چگونه توصیف می کنید؟

به نظر من کاوه رضایی نباید فکر کند فوتبال ایران از فوتبال بلژیک ضعیف تر است. شاید در بسیاری از عوامل بتوان قهرمانی ایران را با فوتبال باشگاهی بلژیک مقایسه کرد و معتقدم کاوه رضایی باید به انتظارات استقلالی ها توجه کند و بداند که مسئولیت بزرگی در تیم استقلال دارد. زمانی بازیکنان از اروپا که به ایران برگشتند، گفتند فوتبالشان تمام شده است. کاوه رضایی باید ثابت کند که فوتبالش تمام نشده و او همچنان می تواند بازی کند.

نظرت در مورد ترافیک خط جلویی استقلال چیست؟

در فوتبال حرکت مهم نیست! هرکسی که بهتر است و در تمرین ظاهر بهتری دارد، می‌تواند درستش کند و بازی کند. بستگی به نظر پرسنل داره اگر تعداد مهاجمان زیاد شود بهتر است این رقابت بیشتر شود.

در مصاحبه اخیر مهدی طارمی به دعوت بیش از 50 بازیکن به اردوی تیم ملی در ماه های اخیر پرداخته شده است. فکر می کنید این به خاطر ضعف کادرفنی تیم ملی است یا برعکس؟

البته باید باشد. وقتی 18 بازیکن بدانند همیشه در تیم ملی هستند، عملاً انگیزه بقیه بازیکنان لیگ را از بین می برد. لیست مهر و موم شده تیم ملی نباید در مورد چند نفر خاص باشد. یکی از اصول مربیگری در دنیا این است که هیچ بازیکنی ذخیره نیست و همه باید بیایند و برای تیم ملی بازی کنند.

در مورد قسمت دیگری از صحبت های طارمی صحبت می کنید؟ این که گفتی بازیکنان تا ساعت 4 صبح موب بازی می کنند؟

این به دلیل مدیریت ضعیف سرمربی تیم است. وقتی در اردوی تیم ملی نظم لازم وجود نداشته باشد، بازیکن بازیگوش می شود. اصولاً جوانان شیطنت و شیطنت را دوست دارند. این مسائل را فقط کادر فنی و مدیریت تیم باید حل کند وگرنه هر جوانی را به حال خودش بسپار، دوست دارد تا ساعت 4 صبح بیدار بماند و پیتزا سفارش دهد. به طور کلی یک فوتبالیست حرفه ای باید بفهمد که اگر می خواهد پیشرفت کند باید شب ها سر وقت بخوابد. اگر ساعت 4 صبح بخوابید و ساعت 12 بیدار شوید، قطعا نمی توانید موفق شوید.

به عنوان آخرین سوال، ابقای دراگان اسکوچیچ در کادر فنی تیم ملی چطور؟

این بدترین نگرش نسبت به اسکوچیچ بود، زیرا آنها حتی کمی عظمتی که او داشت را از بین بردند! نباید با او این کار را می کردند. این رفت و برگشت برای اسکوچیچ هزینه داشت. این یک خطا پشت هجده نفر نبود، بلکه به بدی ده پنالتی بود.

دیدگاهتان را بنویسید