هشدار به تهرانی ها گردباد در راه پایتخت

هشدار به تهرانی ها  گردباد در راه پایتخت

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی این استان در حال حاضر وزش باد و وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران امروز (۷ خرداد) آسمان صاف تا کمی ابری در عصر تا اوایل شب همراه با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات با احتمال پراکنده شدن هوا. بارش باران گاهی وزش باد شدید به ویژه در نواحی غرب و جنوب استان پس از چند ساعت وزش باد شدید کوتاه مدت و خیزش موقت گرد و خاک پیش بینی می شود.

وزش باد شدید از فردا (۸ خرداد) تا اواسط هفته در سراسر استان به ویژه در جنوب استان و بعدازظهر موجب خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد انتقال گرد و غبار از استان های همجوار و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (8 خرداد) صاف و گاهی وزش باد با کمینه دمای 23 و حداکثر دمای 37 درجه سانتی گراد و روز دوشنبه (9 خرداد) صاف همراه با وزش باد در بعدازظهر شدید خواهد بود. وزش باد و گرد و خاک حداقل دما 22 و حداکثر 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 38 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید