هشدار جدی؛ مسیحیان هم باید به استقلال تونل افتخار کنند

هشدار جدی؛  مسیحیان هم باید به استقلال تونل افتخار کنند

سیبو شهبازیان بازیکن سابق استقلال در خصوص تونل افتخاری که اعضای تیم آلومینیوم برای استقلال ساخته اند، دیدار پیش رو مقابل مس رفسنجان و عوامل موثر در قهرمانی استقلال اظهار نظر کرد.

غرور اراکی را قبل از بازی استقلال مقابل تونل آلومینیوم دیدی؟

واقعا کار خوبی بود. فکر می کنم استقلال یک سال است که زحمت کشیده و شایسته این تشویق است. ممنون از کار زیبای شما او خود از خانواده بزرگ استقلال است. همچنین محمد نوازی که در کادر فنی این تیم حضور دارد. خودشان از زمانی که به آلومینیوم رفتند شرایط این تیم را کاملا تغییر دادند. امیدوارم فصل آینده نتایج بهتری در لیگ برتر کسب کنند.

می گویند مس رفسنجانی هم می تواند افتخار تونل باشد. به نظر شما این اتفاق خواهد افتاد؟

کار خوب، همه جا خوب است. وقتی چنین اتفاقاتی در فوتبال ما بیفتد و تبدیل به یک عادت شود، نتیجه اش یک فرهنگ زیبا خواهد بود. این قطعا باعث خوشحالی بچه های استقلال می شود تا حوصله شان سر نرود. امیدوارم اگر مسیح هم همین کار را بکند همه بدانند که فرهنگ سازی و احترام متقابل است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، وقتی تیمی زودهنگام برنده می شود، باشگاه ها پیروزی را به آنها تبریک می گویند.

حریف بعدی استقلال یعنی تیم مس رفسنجان را چقدر می شناسید؟

Dill یک تیم بسیار سریع، سریع و جنگنده است. تیمی که واقعا فوتبال فوق العاده ای در زمین بازی می کند. استقلال قطعا روز راحتی در رفسنج نخواهد داشت.

تقابل گادوین مانچا به عنوان بهترین گلزن لیگ مقابل خط دفاع استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

باید گفت خط دفاعی استقلال با اینکه دو نفر اصلی خود را از دست داد، اما با تغییراتی که در نظم نفرات ایجاد شده، باز هم شرایط به همان شکل خوب ایجاد می شود. دلیلش هم ساختار دفاعی درست در تیم استقلال بود. زمانی که این بازیکن برزیلی وارد زمین شد، با سیستم 2-3-3 استقلال نیز به خوبی هماهنگ شد. با این حال مرادمندا و سیاوس یزدانی نیز در این موفقیت سهم زیادی داشتند که جای تقدیر دارد. از نظر خاستگاه هم باید گفت که با حضور چندین ساله اش در لیگ ایران، تجربه زیادی دارد و می تواند از هر خط دفاعی عبور کند. بنابراین مدافعان استقلال باید روی او تمرکز کنند و مراقب باشند که در 18 قدم توپ را نگیرند.

نتیجه مسابقه را چگونه پیش بینی می کنید؟

امیدوارم بازی قشنگی باشه از آنجایی که هر دو تیم فوتبال بازی می کنند، قطعا همینطور خواهد بود. در نهایت امیدوارم استقلال روند را از دست ندهد و پیروز به تهران برنگردد.

عملکرد ورا گفوری را چگونه دیدید؟

ورا یکی از محبوب ترین فوتبالیست هایی است که می شناسم. من هم فوتبال و هم شخصیت او را دوست دارم. امیدوارم صحبت های ایشان موثر واقع شود و کارکنان نیز از وضعیت جامعه آگاه شوند و به درخواست وریا پاسخ دهند.

فکر می‌کنید چرا سایر کاپیتان‌ها و مربیان لیگ برتر درباره موضوعی که کاپیتان استقلال صحبت کرده است، اظهار نظری نکرده‌اند؟

بستگی به تفکر شخصی آنها دارد. همه مزیت های کار خود را می دانند. اما ورا صحبت کرد و امیدوار بود که این مشکلات حل شود.

چه عواملی در قهرمانی استقلال نقش دارد؟

سه عامل اصلی وجود داشت. در وهله اول کارکنان مدیریت به رهبری آقای ایرلو قرار داشتند. او با مدت کوتاهی که برای رفع نقاط ضعف خود داشت، قرارداد مجیدی را سه سال دیگر تمدید کرد تا با اطمینان به کارش ادامه دهد. او نشان داد که اهل عمل است و وعده و وعید نمی دهد.

عامل دوم قطعا خود فرهاد مجیدی است که در راس کادر فنی تیمی را ساخت که شایسته قهرمانی بود. وقتی می گوییم تیم گل نمی زند یعنی ساختار تیمش درست است. در استقلال کار تیمی و انفرادی عالی بود و با وجود همه مشکلات فرهاد مجیدی به خوبی آنها را مدیریت کرد و در نهایت قهرمان شد.

آخرین مورد به نظر من همدلی و دوستی بین بازیکنان است. دیدیم که حتی اگر بازیکنی دو دقیقه برای استقلال بازی کند، تمام تلاشش را در زمین انجام می دهد. این نشان می دهد که همه بازیکنان استقلال یک هدف را دنبال می کردند و هیچکس به دنبال منافع شخصی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید