وقتی مسلمانان در جشن مسیحیت بر مسیحیان برتری دارند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بسیاری از مردم بر این باورند که جشن های کریسمس و سال نو مختص کشورهایی است که جمعیت مسیحی دارند، اما در سال های اخیر با آغاز اولین روزهای دی ماه در ایران، به ویژه در برخی از نقاط کشور. پایتخت شاهد احیاء و آماده سازی بسیاری از هموطنان غیر مسیحی برای این جشن بوده است و این امر در بسیاری از مغازه های فروش کارت تبریک، هدایای سنتی سال نو و کاج های تزئین شده به وضوح دیده می شود.

اما آیین های کریسمس، ولنتاین یا مناسبت های دیگری مانند عید پاک مسیحی که اخیراً در ایران و توسط برخی از جوانان رواج یافته است، اکنون بیشتر در میان اقلیت های ایرانی رایج است و در فرهنگ عامه کمتر جایگاهی دارد.

اما هر آنچه که می بینیم نشان می دهد که این مراسم کم کم در بین برخی خانواده ها و جوانان کشور رواج پیدا می کند و کم کم به آیینی تبدیل می شود که با گسترش و گسترش شبکه های اجتماعی به طور نامحسوسی رواج پیدا می کند و هر سال بر تعداد طرفداران آن افزوده می شود. .

علی عسگر حسینی کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با کُردتودی گفت: جایگاه حضرت عیسی(ع) به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم برای مسلمانان بسیار حائز اهمیت است و هیچکس نمی تواند منکر نبوت این رسول خدا برای بشریت شود. “

وی افزود: قرآن کریم در آیات متعددی به وجود پیامبران الهی از جمله نوح نبی، ابراهیم، ​​موسی نبی، عیسی و خاتم النبیین اشاره کرده است. بنابراین انکار نبوت حضرت عیسی از نظر دینی و کلامی ما اشتباه است و تولد این عیسی برای ما عید و شادی است.

8772f671 8a6b 427e b900 7fa7366efa2e خبر خاکستری

قدرت و تاثیر ماهواره ها و رسانه ها بر سبک زندگی

این کارشناس فرهنگی گفت: امروز آمارها نشان می دهد که بیش از 80 درصد مردم ایران به ویژه در پایتخت و به ویژه در میان ثروتمندان کریسمس را جشن می گیرند.

وی افزود: طبق آمار در روزهای اخیر حدود 4000 درخت کریسمس وارد کشور شده است و به گفته مسیحیان کشور 90 درصد آنها توسط مسلمانان خریداری شده و همین امر باعث شده بسیاری از مسیحیان با کمبود درخت کریسمس در کشور مواجه شوند. بازار! “

حسینی افزود: تغییر سبک زندگی به دلیل قدرت و نفوذ ماهواره ها و رسانه های مختلف که امروزه همه از آن استفاده می کنند یکی از دلایلی است که وقتی یک مسلمان با موسیقی، سریال و سبک زندگی غربی غریب می شود. این امر قطعاً می تواند تأثیر روانی روی آنها بگذارد و به ناچار آنها را مجبور به برگزاری جشن ها و آداب و رسومی مانند کریسمس، هالووین و روز ولنتاین کند.

وی افزود: 75 درصد مردم از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند که تاثیر خاصی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته است.

این کارشناس مسائل فرهنگی ناب گفت: تقابل نگرش سنتی و مدرنیته یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر این موضوع بود و متأسفانه امروزه افراد جامعه ما به ویژه با پیشرفت تکنولوژی، جامعه غربی را مدرن می دانند و به این موضوع توجه بیشتری دارند که این عامل باعث شده است که ارزش های فرهنگی خود را نادیده بگیریم و سرمایه های مدرنیته غربی را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: در سال های اخیر حدود یک میلیون سگ تزیینی توسط افراد جامعه خریداری شده و در منازل خود نگهداری می شود و از نظر عقلانی با مشاهده این اتفاقات نسل جوان و جدید را به جامعه القا می کنند. که آنها را وادار می کند فرهنگ و منابع خود را کنار بگذارند و به سمت سبک زندگی غربی بروند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: ناتوانی ما در نشر محتوای فرهنگ اصیل ایرانی از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در این امر است. عدم اشاعه غنای فرهنگ ملی و بومی اسلامی و ارزش های دینی بسیاری را به سوی پرورش سوق داده است، ایرانیان را فرهنگی ارتجاعی بدانید و از آن بپرهیزید.

df3b79af 0586 4c54 aa5e f85dc69d1def خبر خاکستری

جنبه مذهبی کریسمس مهم نیست

یکی از شهروندان سنندجی که بی صبرانه منتظر برگزاری این جشن است به کُردتودی گفت: این روزها به ویژه با شیوع ویروس کرونا، شادی در بسیاری از خانه ها از بین رفته یا شاید نبود شادی و تفریح ​​دلیل اصلی این روندها باشد. “این از طرف مردم است.

وی بیان کرد: امروزه با پیشرفت ها و تکنولوژی به راحتی می توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و همین امر باعث شده تا مردم در سراسر دنیا در مراسم و آیین های یکدیگر شرکت کنند و از این طریق در شادی و جنبه مذهبی کریسمس سهیم شوند. “مهم نیست.

4c984097 72e1 48a1 944c 414de13695a4 خبر خاکستری

و اما …

روشن است که جشن میلاد توسط مسلمانان را نمی توان یک رویداد ساده و معمولی تلقی کرد، زیرا این یک رفتار فرهنگی است که نشان دهنده علاقه به فرهنگ دیگری در بین برخی افراد است و نیازمند تشخیص و تدبیر مناسب از سوی مسئولان است.

دیدگاهتان را بنویسید