هشدار جدی وحید هاشمیان به کادرفنی و تیم ملی

هشدار جدی وحید هاشمیان به کادرفنی و تیم ملی

وحید هاشمیان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط این تیم در آستانه دو بازی آینده مقابل لبنان و سوریه گفت: با توجه به شرایط مسابقات و تیم ها نمی توان گفت که حریف از قبل یک تیم است. بازنده.” شما خیلی چیزها را روی کاغذ پیش بینی می کنید و به این نتیجه می رسید که می توانید یک تیم را ببرید. ما باید بازی به بازی فکر کنیم. لازم نیست فکر کنیم که قبلاً این دو بازی را برده ایم و 80٪ کار را انجام داده ایم. از کار

وی افزود: باید روی بازی با لبنان تمرکز کنیم. نمی توانیم بگوییم که یک بازی ساده داریم. دیدید که در خانه 1-0 به کره جنوبی باختند اما در دقیقه 94 این فرصت را پیدا کردند تا بازی را به تساوی بکشند. ضمن اینکه بازی آنها با عراق و سوریه بازی خوبی است و تیم بسته ای نیست. بازی بعدی ما مقابل سوریه است که در تهران یک بر صفر این تیم را شکست دادیم. خدای نکرده می توانیم با بازی های خوب خود مردم ایران را خوشحال کنیم. کادر فنی هم روی نقاط قوت و ضعف تیم های مقابل کار می کند.

سرمربی تیم ملی در خصوص سختی های آماده سازی تیم های ملی تاکید کرد: ما دو سبک متفاوت داریم. یک باشگاه و یک تیم ملی؛ یک باشگاه زمان زیادی و حداقل یک هفته، 4-5 روز دارد تا برای مسابقه بعدی آماده شود. در تیم ملی اما مخصوصاً برای ما که لژیونرهای زیادی داریم و مسابقات در زمان های مختلف است، گاهی بازیکنان دو روز پیش ما می آیند. وقتی بازیکنی 48 ساعت بعد بازی می کند، فقط خسته است و نمی توانید 100 درصد به او فشار بیاورید. گاهی ممکن است یک روز قبل از مسابقه، کل مجموعه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. معمولاً کار کردن، تاکتیک دادن و هماهنگی یک تا دو یا سه جلسه سخت است. البته این برای همه تیم های ملی است. اگر دقت کنید، هر چه تعداد بازیکنان بیشتر باشد، هماهنگی بیشتری در مسابقات بعدی خود خواهند داشت.

هاشمیان با تاکید بر اینکه تیم ملی متعلق به همه است، گفت: وقتی صحبت از یک تیم می شود، این تیم علاوه بر عوامل داخلی شامل بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و… اعم از رسانه و مردم است. چون وقتی تیم ملی نتیجه می گیرد همه سربلند و خوشحال می شوند. به همین دلیل تیم ملی همیشه به دنبال پیروزی برای شادی مردم است. در شرایط سختی که در بحرین داشتیم، اتحاد ملی و اراده قلبی ما کمک زیادی به ما کرد.

وی در خصوص حمایت فدراسیون از تیم ملی و کمبودهای موجود، گفت: این مشکل در باشگاه ها و فدراسیون است. آنها در حال حاضر سودی ندارند و فقط باید هزینه کنند. با این تفاوت های ارزی برای سفر و آماده سازی تیم نیاز به کمک دارند. یک نفر و یک فدراسیون به تنهایی نمی توانند همه مشکلات را حل کنند. ارگان هایی که می توانند به تیم ملی کمک کنند تا شرایط خوبی داشته باشد. اگر تیم ملی کشورمان در جام جهانی بدرخشد، فقط یک موفقیت ورزشی و به دنبال آن موفقیت اجتماعی و پیروزی فکری، سیاسی و تبلیغاتی برای کشورمان نخواهد بود. با اخلاق خوب و فوتبالی که داریم می توانیم نام ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

سرمربی تیم ملی درباره نقش خود در کادر فنی این تیم گفت: وقتی سرمربی داری; او کسی است که مسئول تمام نتایج است. ما به عنوان کمک مربی وظیفه داریم کمک کنیم و بهترین مشاوره را ارائه کنیم. توصیه فقط این نیست که من بروم لب خط و چیزی در گوش سرمربی بگویم و دوربین را برداریم و کارشناس مرا ببیند. اینها مهم نیست. طبق گفته هایمان در تمرینات، انتخاب بازیکنان، تماشای مسابقات و در طول مسابقه به آقای اسکوچیچ کمک می کنیم. می توانید از آقای اسکوچیچ درباره نقش من بپرسید، او بهتر می تواند پاسخ دهد. مهم ترین چیزی که همیشه در فوتبال من و شغلم وجود داشته «کار خوب» است. حالا کسانی که باید ببینند و می توانند ببینند، می بینند و کسانی هستند که به میدان ها توجه می کنند و به لبه خط می رسند و تخته سفید را در دست می گیرند. هرکس هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد و من وجدانم راحت است که تا به حال تمام تلاشم را نکرده ام.

دیدگاهتان را بنویسید