هشدار علیرضا نیکبخت واحدی به استقلالی ها

هشدار علیرضا نیکبخت واحدی به استقلالی ها

علیرضا نیکبخت واحدی، پیشکسوت تیم استقلال درباره استقلال مقابل نساجی و دلایل حذف این تیم اظهاراتی را بیان کرد:

بازی استقلال و نساجی را چگونه ارزیابی کردی؟

بازی خوبی بود و موقعیت های زیادی داشت. در مجموع، هر دو تیم فوتبال عملکرد جنجالی داشتند. تیم نساجی هم تیمی پرافتخار است و البته مربی آن برای دومین بار از استقلال قهرمان شد. در کل بازی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود.

آیا شما در مورد مجازات صحبت می کنید؟

با این حال وقتی بازی 120 دقیقه ای به ضربات پنالتی کشیده شد، فشار روی بازیکنان بیشتر شد. از طرفی ضربات پنالتی 50-50 است و بازیکنی که پنالتی نگرفته قابل نقد نیست. در تاریخ فوتبال ما ستاره های بزرگی مانند روبرتو باجو، مارادونا، پلاتینی و بسیاری دیگر داشته ایم که پنالتی ها را از دست داده اند.

این شکست چقدر به ضرر استقلال بود؟

حیف شد! درست است که استقلال در این فصل می توانست همزمان در هر دو جام دو برابر کند و با قهرمانی در جام حذفی و شانسی که در لیگ برتر دارد، شایستگی هایش را بیشتر نشان دهد، اما متاسفانه این فرصت خوب از دست رفت.

ایرادهایی به ترکیب استقلال و حضور افرادی مثل ابوالفضل جلالی که کمتر در لیگ بازی می کردند وجود داشت. نظر شما چیه؟

خیلی از بازیکنان استقلال کمتر باتجربه بودند اما همه باید به نظر کادر فنی احترام بگذارند چون مجیدی باید تصمیم گرفته باشد که این نفرات در ترکیب باشند. اما دیدیم که با ورود حردانی یا مهدی پور به زمین شرایط چقدر به سود استقلال تغییر کرد.

خب علیرضا رضایی! بهتر نبود حسینی از ابتدا بازی کند؟

علیرضا رضایی یکی از بازیکنان خوب استقلال در این فصل بود و هر بار عملکرد بدی نداشته است. دیدار با نساجی هم یکی از اتفاقات خوب استقلال بود. همانطور که گفتم هیچ کس نمی تواند با اطمینان در مورد مجازات ها صحبت کند.

نظرت در مورد پنالتی آمانوف چیست؟

من فکر می کنم او می توانست بهتر از این ضربه بزند. ایستادن و حرکت به سمت توپ کمی خنده دار بود. البته نمی توان خیلی انتقاد کرد چون من خودم بازیکن بودم و در شرایطی بودم که استرس بازیکنان بیشتر می شود. هم پنالتی های پایان بازی را دیدم و هم پنالتی های اواسط بازی را جلوی دید هواداران، اما در مجموع ضربه او خوب نبود.

برخی می گویند چپ نباید مجازات شود! نظر شما چیه؟

من خودم چپ پا بودم و خیلی از پنالتی هایم را گل کردم. البته پنالتی هایی هم بود که نتوانستم گل بزنم. شاید دلیل این امر این باشد که بازیکن پای چپ فقط یک گزینه دارد اما بازیکن پای راست ندارد. اما در کل اجرای پنالتی بسیار سخت است. وقتی از بازیکنان می‌پرسید، به شما می‌گویند که همیشه وقتی پنالتی می‌گیرند، دروازه‌بان را بزرگ‌تر از دروازه می‌بینند، بنابراین گاهی یک قدم جهت توپ را تغییر می‌دهند.

این باخت تا چه اندازه می تواند روی استقلالی ها تاثیر منفی بگذارد؟
فرهاد مجیدی و تیم فنی اش تا کنون برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تلاش زیادی کرده اند و حالا که جام حذفی از دست رفته است باید فراموشش کنند و با تمام وجود برگردند. این وضعیت به دلیل توانایی کارکنان است. امیدوارم با این فرصت برای تعطیلی لیگ مجیدی بتواند تیمش را به خوبی برای مسابقات لیگ برتر آماده کند.

با توجه به غیبت سیلوا در دیدار مقابل سپاهان، شرایط این تیم و حساسیت بازی در اصفهان را چگونه می بینید؟

بازی اصفهان قطعا فوق العاده حساس و فوق العاده مهم خواهد بود. استقلال از این به بعد هر هفته یک فینال دارد. زندگی و مرگ نهایی. چون این 6 امتیاز نمی تواند تضمین کننده قهرمانی استقلال باشد. پیش از این امیر گله نویی، مرفاوی و مظلومی نیز با اختلاف امتیاز کاندیدای قهرمانی بودند، اما یادمان می آید که در هفته های اخیر وضعیت آنها چگونه تغییر کرده است. به خاطر همه این ها دست خود استقلال می تواند شکننده و قدرتمند به لیگ بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید