واکنش علیرضا نیکبخت واحدی به شرایط این روزهای استقلال و تیم ملی

واکنش علیرضا نیکبخت واحدی به شرایط این روزهای استقلال و تیم ملی

علیرضا نیکبخت واحدی درباره شرایط این روزهای استقلال گفت: شرایط استقلال اصلا خوب نیست و هواداران نگران و حق هستند. شادی قهرمانی چند روز بیشتر نصیب هواداران نشد و بعد اتفاقاتی افتاد که این شیرینی را برایشان تلخ کرد. چند هفته ای است که تیم به تساوی کشیده است، نه سرمربیگری مشخص شده و نه بازیکنان جدیدی تعیین شده و نه حتی با بازیکنان سابق تمدید شده اند. یک فرصت از دست رفته و در این شرایط من شخصاً به هوادار حق نگرانی و ناراضی بودن را می دهم.

وی در خصوص وضعیت نیمکت استقلال گفت: شخصاً کاری ندارم که چه کسی روی نیمکت می نشیند و از مرحوم ناصرخان حجازی گرفته تا چوب خشک که در تمام مدت سرمربی استقلال بوده، همه را حمایت کرده ایم. از این به بعد به همین منوال ادامه خواهد داد.”به نظر من باشگاه مقابل باید دست دادن را متوقف کند و هر گزینه مورد توافقی را معرفی کند تا هم هوادار بیچاره از این بلاتکلیفی و اخبار جنجالی رها شود و هم تیم تکلیف خود را بداند. .

این پیشکسوت فوتبال درباره تفاوت استقلال و پرسپولیس گفت: الان کاری به پرسپولیس ندارم اما ببین بعد از این همه کار دیروز یحیی گل محمدی اعلام کرد که فقط نیمی از درخواست هایش برای نقل و انتقالات برآورده شده است و مطمئنا باز هم با این شرایط. جذب بازیکنان جدید و استقلال همانطور که گفتم باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تا نقل و انتقالات از دست نرود.

نیک باخت درباره اینکه از ساپینتو پرتغالی به عنوان سرمربی استقلال یاد می شود و البته زندگی نامه او که باعث شد برخی مخالفت کنند، گفت: امیدوارم او یا هرکسی که می آید زودتر معرفی شود. گفتم هر کی بیاید حتی اگر چوب خشک روی نیمکت باشد من شخصا حمایت می کنم. هر که بیاید بهتر از این بلاتکلیفی است.

وی درباره اینکه پیش از این گزینه هایی مانند جواد نکونام و رضا عنایتی برای نیمکت نشینی استقلال پیشنهاد شده بود اما حاضر نشدند بیایند، توضیح داد: فکر می کنم کار عاقلانه ای انجام دادند. استقلال فصل قبل را با بهترین نتایج و رکوردها برد و هر که بیاید با نتایج فصل قبل مقایسه می شود. رضا عنایتی سبکی شبیه به اتلتیکو مادرید را در تیمش آغاز کرده است و من به او و شیوه کارش اعتقاد زیادی دارم. جواد نکونام هم یکی از مربیان خوب فوتبال ماست و در این سال ها توانایی های خود را نشان داده است. این نفرات سرمایه های استقلال هستند و اگر امسال بیایند ممکن است فرسودگی سرمایه به وجود بیاید و اتفاقی که برای منصوریان و فکری افتاد دوباره برایشان بیفتد و تصمیم عاقلانه ای گرفتند که نیایند.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه با انتقاد از وضعیت باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: متأسفانه باشگاه استقلال همه پیشکسوتان را مجبور به موضع گیری در مقابل آنها کرده است به جز چند نفری که اطراف خود باشگاه هستند. آنها امثال ما را کنار زده اند و به نوعی استقلال از نظر پیشکسوتانی که در کنار آن قرار داده است بیشتر شبیه باشگاه پاس سابق است تا استقلال. این را می گویم چون دلم می سوزد و به دنبال هیچ مقام و مقام و مقامی در خدا نیستم و این فوتبال را به زنجیر کشیده ام و این را می گویم، سنگی به سینه ام نمی اندازم و این حقیقت است.

نیک باخت درباره اینکه این روزها از سعید صادقی به عنوان خرید استقلال و پرسپولیس برای هر دو باشگاه نام برده می شود، بیان کرد: سعید صادقی بازیکن خوبی است و من از نظر کیفی او را بسیار تحسین می کنم اما متاسفانه شرایط به گونه ای است که می توانید ما را هم ببینید. زمان اینطور نبود که اینقدر در بازار داغ باشم و هر روز با یک باشگاه مذاکره کنم و به مذاکره با باشگاه قبلی برگردم. تا زمانی که به جلسه اول یا در نهایت جلسه دوم می رسیدیم، قرارداد را امضا می کردیم. متأسفانه مدیر برنامه این موارد را به بازیکنان آموزش می دهد و این موضوع در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

وی درباره وضعیت تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: فکر می کنم این نسل طلایی حق صعود به مرحله حذفی جام جهانی را دارد و اگر در این دوره ناکام باشیم، در دوره بعدی تعدادی از بازیکنان نسل طلایی ما بازنشسته خواهند شد. یا کیفیت امروز را نداریم. “سالها باید افسوس بخوریم که چرا این نسل درست نگهداری نشد و موفق نشد. حالا کدام بازیکن جوان را می شناسید که فردای آن روز طارمی یا سردار آزمون شود؟ من فکر می کنم این است. تیم را باید حمایت کرد و برای اسکوچیچ آماده کرد. در مورد اسکوچیچ هم قبلاً گفته بودم که در شرایطی به سراغ او رفتیم که حتی امیدی به ادامه مرحله مقدماتی نداشتیم، اما اکنون در حال گرفتن هستیم. در مقابل او ایستادگی کنیم، اما اگر قرار است آن را نابود کنیم، چرا از ابتدا به سمت آن رفتیم، فکر می کنم این تیم برای کسب نتیجه نیاز به حمایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید