دفاع علیرضا نیکبخت از سرمربی سابق پرسپولیس

دفاع علیرضا نیکبخت از سرمربی سابق پرسپولیس

علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گوی اخیر با مجتبی خورشیدی (سرپرست سابق تیم ملی فوتبال کشورمان) در خصوص مبلغ دریافتی حمید استیلی در کادر فنی فعلی تیم ملی گفت: I I. اصلاً این آقا را نمی شناسم اما تعجب می کنم که چقدر راحت آبروی پیشکسوتان فوتبال ایران می رود. «اما ما در روزگاری زندگی می کنیم که حرمت جانبازان شما توسط همه خدشه دار می شود.

وی افزود: از روز اولی که این آقا سرمربی تیم ملی شد، تمام جامعه فوتبال متفق القول بودند که این سمت حق این آقا نیست و حتما اشتباهی صورت گرفته است. تیم ملی همیشه توسط بزرگان فوتبال ایران هدایت شده است، اما متاسفانه وقتی فردی روی نیمکت تیم ملی لابی و چریک می شود و آن فرد نمی تواند چنین جایگاهی را جذب کند، دیگر انتظاری نمی توان داشت. مشکل اصلی کسانی هستند که این افراد را به تیم ملی می آورند و در چنین موقعیت بزرگی قرار می دهند.

او گفت: مردی که سرمربی تیم ملی می شود باید آنقدر بزرگ باشد و گسترده فکر کند که بداند وقتی از فوتبالیست های محبوب مردم ایران صحبت می کند باید چه خطوط قرمزی را رعایت کند.

این ملی پوش سابق افزود: این آقا چندین ماه بدون رزومه فوتبالی در تیم ملی حضور داشت تا اینکه با این اتفاق مهم و ویژه ای که از هر نظر برایش ساخته شد با این حرف ها موفق شد برای خودش رزومه درست کند. تمام پله های پشت سرش را ویران کرد».

نیک باخت گفت: حمید استیلی و امثال او هویت فوتبال ایران هستند. متأسفانه فوتبال به درد ما خورده است چرا که مردم در زمان قدرت نه تنها حرفی نمی زنند، بلکه از جایگاه آنها تمجید می کنند، اما وقتی کنار می روند سعی می کنند با تخریب دیگران به فوتبال آسیب برسانند. این موضوع به تیم ملی محدود نمی شود و در همه جای فوتبال ایران چه در باشگاه ها و چه در فدراسیون دیده می شود.

بازیکن سابق پرسپولیس یادآور شد: حمید استیلی نیازی به معرفی به جامعه فوتبال ایران ندارد. سوابق ملی و باشگاهی او نشان از ارزش و جایگاه این پیشکسوت برای فوتبال ایران دارد و اتفاقا حضور او روی نیمکت تیم ملی بر وزن تیم ملی می افزاید. استیلی قطعا تجربه فوتبال ایران را دارد که می تواند به طارمی، تست ها و بازیکنان جهانی انتقال دهد، اما خنده دار است که فردی مثل مجتبی خورشیدی بیاید و حقوقش را زیر سوال ببرد.

نیک باخت در پایان گفت: در شرایطی که مربیان کم سواد و کم تجربه که تیم ها را تک به تک به رده های پایین فرستاده اند، سالانه 4 تا 6 میلیارد قرارداد می بندند، سالی یک میلیارد تن برای حمید استیلی زیاد است؟ «کسانی که حقوق سرمربی تیم ملی را در ماه تقسیم می کنند و ماهی 100 میلیون می بینند، لطفا حقوق ماهیانه مربیانی که سالی 5 میلیارد دریافت می کنند را به 12 ماه تقسیم کنید و ببینید چه ارقامی دریافت می کنند. “

دیدگاهتان را بنویسید