هشدار پیشکسوت استقلال به اسکاچ

هشدار پیشکسوت استقلال به اسکاچ

پرویز برومند درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت: به مردم، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تبریک ویژه می‌گویم که به جهان رسیدیم. جام. ما بازیکنان باکیفیت و با استعدادی داریم و باید بیشتر به آنها فکر کنیم. دیروز فکر می کردم سه یا چهار گل به امارات می زنیم اما شرایط بازی آنقدر خوب پیش رفت که این اتفاق نیفتاد. باید به این تیم برای حضور در مسابقات اصلی اقتدار و عظمت بیشتری می دادم تا سایر تیم ها روی ما حساب ویژه باز کنند. امروز می بینیم که با بیشترین برد و کمترین گل مقتدرانه به جام جهانی رسیده ایم.

وی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تیم ملی با مربی بهتری نسبت به اسکوچیچ می تواند به مرحله گروهی جام جهانی صعود کند، گفت: من اصلا این بحث را قبول ندارم. ما انسان هستیم و انصاف نیست. درست است که اسکوچیچ در زمانی سرمربی تیم ملی شد که بازیکنان ما در خارج از کشور بازی می کنند و کیفیت خوبی دارند اما حذف اسکوچیچ دور از ذهن است. او زحمت زیادی کشیده و برای تیم ملی وقت می گذارد و مشکل فنی ندارد. شاید بحث کاریزما را مطرح کنند که باز هم می گویم مشکلی نیست. نگذارید تفکری که برای جام جهانی 1998 ایجاد کردند، تکرار شود. بازیکنان آن دوره فوق العاده و منحصر به فرد بودند و می توانستیم در جام جهانی از گروه خود خارج شویم اما به اشتباه جلال طالبی سرمربی شد و ایویچ با چشمانی گریان از تیم ملی خداحافظی کرد. در گروه ما آلمان پیر بود و یوگسلاوی از دست ما خارج شده بود.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه امیر عابدزاده پشت دروازه تیم ملی است، گفت: من هم مثل پدرش نه به عنوان بازی، بلکه به خاطر حسی که داشتم به او افتخار می کردم. وقتی رضا عابدزاده پسر احمد وارد در شد، احساس می کردم دروازه بان تیم ملی هستم و حس نوستالژی به من دست می دهد. سال ها بعد احمدرضا (عابدزاده) به افتخار دیگری تجلیل شد و این بار پسرش داخل دروازه بود. اقدام بعد از بازی و دیدار امیر از پدرش زیبا بود. من بعد از بازی با عراق به احمدرضا و همسرش تبریک گفتم و امیدوارم این روند برای امیر ادامه داشته باشد.

برومند در ادامه صحبت های خود درباره دیدار استقلال با هواداران در هفته شانزدهم لیگ برتر و شرایط این تیم گفت: در فوتبال ما یک قانون نانوشته وجود دارد که هر تیمی که در نیمه اول پیروز شود شانس زیادی برای برد دارد. پایان فصل اما توپ گرد است “و معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. به بازیکنان استقلال پیشنهاد می کنم بدون غرور، با همت و همدلی و بدون حاشیه برای قهرمانی در پایان فصل تلاش کنند. هواداران استقلال به این اتفاق نیاز دارند. که یک قهرمانی است و دور نیست. بازیکنان باید بیشتر به فکر هواداران باشند و با همدلی به دنبال قهرمانی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید