هشدار پیشکسوت استقلال به ساپینتو درباره جفاهای سپاهان

هشدار پیشکسوت استقلال به ساپینتو درباره جفاهای سپاهان

افشین حاجی پور بازیکن سابق استقلال که سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان را در کارنامه دارد، در خصوص دیدار استقلال و سپاهان در هفته اول لیگ برتر اظهار نظر کرد.

با نزدیک شدن به مسابقات لیگ برتر، شرایط بازی را چگونه پیش بینی می کنید؟

به نظر من امسال شاهد قهرمانی کاملا متفاوتی نسبت به 10-15 سال گذشته خواهیم بود. مخصوصا ده سال اخیر.

تو چی میگفتی

اگر آقایان از حرف من ناراحت نباشند باید گفت در 10 سال گذشته مشکلات زیادی باعث شده برخی باشگاه ها آن طور که می خواهند و می توانند در بحث نقل و انتقالات فعال نباشند. اما امسال برخلاف گذشته اکثر تیم ها خیلی راحت نفرات مورد نظر خود را جذب کردند و از این نظر باید گفت که بدون شک شاهد قهرمانی زیبایی خواهیم بود. از سوی دیگر دلیل این امر حضور سه مربی خارجی است.

میشه در این مورد توضیح بدید؟

مربیان خارجی قطعا ذهنیت کلی را در لیگ تغییر می دهند.

در چه جنبه ای

در سال های اخیر به دلیل کمبود مربی خارجی، تقریبا تعداد زیادی از مربیان ایرانی با تفکرات و ایدئولوژی های خاص فوتبالی در لیگ فعالیت می کردند و تنها از تیمی به تیم دیگر منتقل شدند. به همین دلیل تقریباً همه می دانستند که مثلا چه مربی کار می کند، اما حالا با حضور مربیان خارجی در استقلال، سپاهان و تراکتور، حداقل در سه تیم فوتبال سه اتفاق جدید رخ خواهد داد. این می تواند جذابیت لیگ را نیز افزایش دهد. این بدان معناست که رقبا با افراد و ایده های ناآشنا در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

حضور بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در ترکیب سپاهان چقدر می تواند کار استقلال را در هفته اول سخت کند؟

قطعا کادر فنی استقلال شناخت نسبی از ویژگی های رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، محمد دانشگر، شهریار مغانلو، میلاد زکی پور یا امید نورافکن دارد. البته این وظیفه خسرو حیدری است که این مشکلات را به طور کامل به ساپینتو بگوید. خودش در سپاهان بازی می کرد و این تیم و شرایطش را به خوبی می شناسد. در سپاهان فقط بازیکنان خارجی هستند که هیچکس از آنها خبر ندارد اما استقلال باید به میدان برود و کیفیت خود را طوری نشان دهد که حریفش را دست کم نگیرد. یعنی او باید با بهترین ایده ها و بهترین افراد در خانه بهترین نتیجه را بگیرد. استقلال باید در کنترل زمین و توپ آزاد باشد و هیچ شانسی به تیم مقابل ندهد وگرنه کار سختی است.

به نظر شما تقابل دو مربی پرتغالی چقدر روی بازی دو تیم تاثیر می گذارد؟

قطعا این دو مربی نمی خواهند در هفته اول ببازند، مخصوصا استقلالی که می خواهد بازی را برد. اما قطعا در هفته های دوم و سوم می توان با دقت بیشتری در مورد سبک بازی آنها صحبت کرد.

پیش بینی شما از تقابل استقلال با بازیکنان سابقش چیست؟

بازیکنانی که از یک تیم به تیم دیگر می روند همیشه می خواهند بهترین خود را در برابر تیم قبلی خود نشان دهند. به همین دلیل مطمئن هستم که دانشگر، زکی پور و دیگران با این انگیزه دوگانه وارد میدان خواهند شد. همانطور که در گذشته دیده بودیم، دیدارهای امید نورافکن مقابل استقلال باعث افزایش عمر فوتبالی او شد. بنابراین به هیچ وجه نباید این افراد را دست کم گرفت. تکلیف رضاییان، مغانلو، احمدزاده و سایر بازیکنان سپاهان هم مشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید