هشدار پیشکسوت استقلال به اسکوچیچ درباره جام جهانی

هشدار پیشکسوت استقلال به اسکوچیچ درباره جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی اخیر خود عراق و امارات را شکست داده و به جام جهانی صعود کرده است.

در همین راستا ستار همدانی روز پنجشنبه در مورد برتری تیم ملی در این دیدار، نقاط قوت و ضعف تیم ملی، شانس موفقیت در جام جهانی و موارد دیگر صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

تیم ملی 2 پیروزی دیگر کسب کرد که منجر به حضور تیم ملی در جام جهانی شد، ارزیابی شما چیست؟

به همه تبریک می گویم. مردم از این پیروزی های خوب خوشحال شدند. به نظر من زود تعیین تکلیف شد و دیگر استرس صعود به جام جهانی را نداشتیم. بدون ضرر، این صعود یک رویداد بزرگ بود.

نقش کادر فنی در این موفقیت ها چه بود؟

اسکوچیچ با مدیریت درست توانست حواشی و شرایط تیم ملی را مدیریت کند و با اتحاد و همدلی که در تیم ایجاد کرد یکی از کم حاشیه ترین تیم ها را ساخت. کنترل حاشیه توسط کادر فنی بسیار خوب بود. مثلاً در بحث مهدی طارمی با برخورد منصفانه، هم طارمی به خوبی به تیم ملی بازگشت و هم نظم و انضباط در اردو بیش از گذشته حاکم شد. رویکرد او کاملا حرفه ای بود.

بازی با عراق و امارات را چطور دیدی؟

عراق همیشه حریف سنتی و سختی برای تیم ملی بوده است، اما آنها تیم دائمی نبودند و با حاشیه ها آسیب دیدند. آنها انگیزه زیادی برای رویارویی با ایران داشتند اما تیم ملی مقتدرانه در این دیدار پیروز شد و در دیدار مقابل امارات هم همین اتفاق افتاد. آنها هم با انگیزه ظاهر شدند، اما ما حتی 10 نفر را هم زدیم.

نقطه قوت تیم ملی در چه جایگاهی است؟

فکر می کنم تیم ملی با توجه به شرایط فعلی چندان بد نیست. در حال حاضر 90 درصد تیم لژیونر هستند که کار را برای مربی راحت می کند. چون با ساختار فوتبال جهان همگام هستند. از طرفی ساختار دفاعی خیلی خوب بود. در خط حمله هم شرایط خوبی داشتیم و همه این عوامل دست به دست هم داد تا به جام جهانی صعود کنیم.

برخی نقش بازیکنان در موفقیت تیم ملی را بیشتر از کادر فنی می دانند. آیا واقعا اینطور است؟

من با آن موافق نیستم. ما در گذشته بازیکنان خوبی داشتیم اما نتوانستیم نتیجه بگیریم. بازیکن یکی از ابزارهای موفقیت است، اما حفظ چنین بازیکنانی هنر مربی است. اکنون یکی از کم حاشیه ترین تیم های ملی را داریم که نقش اسکوچیچ در آن غیرقابل انکار است.

آیا امکان موفقیت در جام جهانی وجود دارد؟

صعود به مرحله بعدی جام جهانی باید در اولویت تیم ملی باشد. برگزاری جلسات تدارکاتی و برگزاری اردو کمک زیادی می کند. اگر این اتفاق بیفتد، می توانیم در جام جهانی به موفقیت دست پیدا کنیم. ما باید از این بازی ها نهایت استفاده را ببریم. اعتماد به نفس و روحیه تیم می تواند برای موفقیت در جام جهانی مفید باشد. برای حفظ اعتماد به نفس تیم ملی باید با تیم های بزرگ بازی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید