هشدار پیشکسوت استقلال به آجورلو درباره واریا

هشدار پیشکسوت استقلال به آجورلو درباره واریا

حسن روشن بازیکن سابق استقلال در خصوص خداحافظی واریا غفوری از استقلال و انتقال احتمالی امیرحسین حسین زاده به شارلوا بلژیک بیانیه ای صادر کرد.

آیا می دانستید وریا غفوری از استقلال خداحافظی کرد؟

این اتفاق در کل برای استقلال خوب نبود. در واقع آقای آجورلو در این زمینه خوب عمل نکرد. چیزی که می توانست الگویی برای آینده استقلال باشد دقیقا برعکس شد و همه مدل ها را در هم شکست. بازیکنان جوان استقلال وقتی می بینند با نقشه های قدیمی این تیم چگونه برخورد می شود، می فهمند که این تیم ارزش ماندن ندارد.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

وقتی جوان بودیم به پیرها نگاه می کردیم. دیدیم که مدیران باشگاه با آنها چگونه رفتار می کنند و چگونه برای تیم کار می کنند. نگاه جوان به کاپیتان تیم و بزرگترهاست. جوان امروزی که پایان کارش را می بیند واریا غفوری وقتی گوشه اسکناس اول را می بیند علامت استقلال را می گوید و پیراهنش را در می آورد. اگر نباید باشد. این را به عیارلو گفتم.

کی گفتی؟

ادجورلو به دیدن من آمد که مرا عمل کردند. در همان جلسه به او گفتم که باید دو موضوع بسیار مهم در استقلال را در نظر بگیرد. اول اینکه آکادمی باشگاه را فعال کنیم تا تولید بازیکن در خود استقلال انجام شود و دلال ها همه هدف استقلال نباشند. دوم، من به او گفتم که باید به جانبازان در مدیریتش احترام بگذارد. گفتم روزهایی که بازی استقلال در همان هتلی که تیم ناهار می خورد سر میز کنار بازیکنان برگزار می شود، چند نفر از افراد مسن را دعوت کنید و به آنها ناهار بدهید. وقتی بازیکن از آن جدول نگاه می کند و می بیند که باشگاه چقدر به پیشکسوتان احترام می گذارد، به راحتی قرارداد خود را تمدید می کند و آینده خود را به وضوح می بیند، اما حالا آجورلو دقیقا برعکس عمل کرده است.

درباره وریا غفوری؟

بله حالا بازیکن تازه وارد استقلال به واریا غفوری نگاه می کند و با خودش می گوید که روزی مثل لیمو که آبش تمام شود پرت می شوم بیرون. خوب نبود که آجورلو راه خود را از کاپیتان جدا کرد.

این روزها صحبت از انتقال احتمالی امیرحسین حسین زاده به شارلوا بلژیکی بود. پیش از این نقل و انتقالات ناموفق در این باشگاه مانند کانون توجهات رخ داده بود. مهدی قیدی پارسال به الاهلی رفت اما نتوانست به خواسته خود برسد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

یعقوب کریمی را هم به نام هایی که گفتید اضافه می کنم. در زمان یعقوب کریمی هم همین بحث را داشتیم. از آنجایی که این بازیکنان با دلال ها گره خورده اند، نمی دانند چه بلایی سرشان می آید.

آیا می خواهید این موضوع را بیشتر باز کنید؟

قدیم یک بازیکن جوان به استقلال آمد و بعد از چند سال بازی مثل آندو یا جباری با پول خوب به تیم های دیگر یا خارج از کشور منتقل شد اما چند سالی در همین تیم بازی کرد. اما اکنون این بخش ها بسیار سریع می شوند.

دلیل ش چیه؟

دلیلش هم این است که آقای دلال می خواهد بلافاصله این جوان را رد کند تا به جای او یک جوان دیگر را به باشگاه استقلال بیاورد و باز هم از انتقال همان مرد به تیمی دیگر سود ببرد. یادمان باشد یعقوب کریمی را 50 میلیون فروختیم. بعد 800 میلیون تومن اجاره کردیم! کارگزاران، سرمربی و مدیر کل چنین رویدادهایی را برای باشگاه ترتیب می دهند. چند وقت پیش در دیداری که با آقای رئیسی داشتم به ایشان گفتم که دست دلال ها را از فوتبال کوتاه کنید.

اما آیا عوامل فوتبال در هر جای دنیا کار می کنند؟

بله آژانس دارند، شرکت دارند و افراد زیادی در دنیا در این زمینه کار می کنند، اما با این واگذاری ها به نفع کشورشان هستند نه اینکه جیب خودشان را پر کنند. اینجا برای نابودی فوتبال دست به هر کاری می زنند اما در عوض سپرده ها به حسابشان در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید