پیشکسوت استقلال به دراگان اسکوچیچ هشدار داد

پیشکسوت استقلال به دراگان اسکوچیچ هشدار داد

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل عراق در هفتمین روز از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، حضور خود در این مسابقات را قطعی کرد، بنابراین دیدارهای باقی مانده مقابل امارات، کره جنوبی و لبنان به پایان خواهد رسید. تشریفاتی باشد

اکبر کارگرجم پیشکسوت فوتبال و مدافع سابق تیم ملی ایران گفت: تیم ملی ایران بازی های خوبی انجام داد و شایسته راهیابی به جام جهانی بود. نتایج به گونه ای بود که واقعاً نمی توان گفت تصادفی به جام جهانی راه یافتیم. فوتبال ایران در سطح ملی به بلوغ کافی رسیده است و حالا با توجه به افزایش تعداد تیم ها و سهمیه های قاره ها دیگر نگران راهیابی به جام جهانی نیستیم.

وی افزود: امروز دغدغه اصلی ما حضور موثر و قدرتمند در جام جهانی و حداقل صعود از مرحله گروهی این مسابقات است. فوتبال امروز ما باید روی این موضوع تمرکز کند و برای رسیدن به این هدف تلاش کند.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: سطح توقعات مردم و کارشناسان نیز از فوتبال افزایش یافته و برای برآورده شدن این سطح از انتظارات نیاز به برنامه ریزی های جدید است. حتی فردا هم برای برنامه ریزی دیر است و این برنامه ریزی باید امروز انجام شود. فدراسیون فوتبال برای رسیدن به سطح مورد انتظار باید تلاش مضاعف کند.

ملی پوش سابق در خصوص بازی ایران و امارات گفت: اکنون که نیازی به امتیاز این دیدار نداریم باید فرصت بیشتری به بازیکنانی بدهیم که در دیدارهای قبلی فرصت کمتری برای بازی داشتند. زیرا این افراد از نظر سطح فنی دست کمی از افراد ثابت ندارند و باید با حضور در عرصه تجربه ملی، اعتبار خود را بالا ببرند.

کارگرجم خاطرنشان کرد: اگرچه برخی از بازیکنان هنوز خیلی خوب هستند و در اوج هستند، اما کم کم به سنی نزدیک می شوند که باید در تیم ملی فکری جایگزین شوند و این ماندگاری باید از امروز آغاز شود. وقتی صحبت از برنامه ریزی در فوتبال به میان می آید، این هم بخشی از همین برنامه ریزی است. فدراسیون ما نباید فقط امروز را ببیند و باید برای میان مدت و بلندمدت برنامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید