هشدار جدی محمد مومنی به دراگان اسکوچیچ

هشدار جدی محمد مومنی به دراگان اسکوچیچ

انتشار رای قطعی هیات تجدیدنظر در مورد بازیکن خارجی باشگاه گل گهر سیرجان با واکنش باشگاه پرسپولیس و انتشار بیانیه ای در این خصوص خبرساز شد. محمد مومنی پیشکسوت استقلال و یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه در گفت و گو با خبرورزشی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و مشکلات جزئی عدم حضور سیاوش یزدانی در تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد. هیأت تجدیدنظر و موارد مشابه. :

صعود تیم ملی کشورمان در جام جهانی را چگونه توصیف می کنید؟

تیم ملی لیاقتش را داشت و توانایی های ملی پوشان ما به همه ثابت شد. البته تلاش کارکنان فدراسیون در این زمینه بر هیچکس پوشیده نیست. هر چند در این مسیر چالش هایی وجود داشت اما طبق برنامه ای که داشتیم همه مشکلات حل شد تا بتوانیم با ظرفیتی که داریم به سمت آینده ای بهتر حرکت کنیم. اما برای صعود به مرحله اول که آرزوی سال هاست فوتبالدوستان بوده باید در فاصله باقی مانده تیم خود را تقویت کنیم تا جام جهانی را خوب آغاز کنیم.

بازی با امارات را چگونه ارزیابی کردید؟

بازی بسیار خوب و روانی را از تیم ملی شاهد بودیم که عملکرد ما بهتر از بازی با عراق بود. این به خاطر این است که بازیکنان در چند روز اخیر کنار هم بودند. اوج کار تیمی را در این دیدار شاهد بودیم اما متاسفانه تیم ملی هنوز هیچ تاکتیکی برای ما جنجالی ندارد. ما هنوز در قلب دفاعمان مشکل داریم و این می تواند یک ناراحتی و پاشنه آشیل در برابر تیم هایی مانند ژاپن و کره باشد که بازیکنان سریعی دارند.

به عنوان یک پیشکسوت فوتبال و نه عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، تعجب نکردید از اینکه امید نورافکن در غیاب شجاع خلیل زاده در پست غیرتخصصی خود و سیاوش به دفاع وسط تیم ملی رفت. یزدانی در اردوی تیم ملی حضور داشت.

وقتی بازیکنی در تیم باشگاهی خود را به عنوان یک رهبر در خط دفاع تثبیت می کند، قطعاً توانایی نشان دادن همان توانایی ها را در تیم ملی دارد، حتی کیفیت بهتری برای تیم اصلی کشورش، اما بازیکن غیرحرفه ای جایگزین می شود. این می تواند چندین پیامد متفاوت داشته باشد که بحث برانگیز است، اما در این احتمال نمی گنجد. تمام موضوع این است که پیامدهای آن مثبت نیست. این تیم تیم ملی ایران است و همه برای آن عرق می کنیم. حتی اگر در انتهای رده بندی جهانی باشیم، دوست داریم پرچم بالا باشد. یزدانی یکی از بازیکنانی است که در چنین شرایطی می تواند به تیم ملی کمک کند. عصا را نمی گویم چون مهره ای است که می تواند به تیم ملی کمک کند. مطمئناً یک بازیکن در پست تخصصی خود می تواند بسیار بهتر از یک پست غیرتخصصی عمل کند! و اگر این بازیکن در پست غیرتخصصی خود اشتباه کند یا کارایی لازم را نداشته باشد، بیشترین آسیب را به همان بازیکن زده ایم.

آیا این وضعیت بر روحیه سیاوش یزدانی تاثیر منفی خواهد داشت؟

سوارکاری بازیکن سرد و گرمی است و فکر نمی کنم تحت تاثیر این مشکلات قرار بگیرد. او قطعا می داند که تیم ملی با نظر سرمربی خود در مسابقات شرکت می کند و باید به نظر کادر فنی تیم ملی احترام گذاشت. او هم می داند که تیم باشگاهی اش کوچکتر از تیم ملی نیست.

از قبل به یاد داریم که رضا کوچانژاد پس از چند بار دعوت به اردوی تیم ملی و نیمکت نشینی مدام با ملی پوشان دعوا کرد و با این استدلال که هرگز بازی نمی کند از فوتبال ملی خداحافظی کرد. فکر نمی کنید این وضعیت برای سیاوس یزدانی تکرار شود؟

ما نباید اجازه دهیم بازیکنی در آن مسیر حرکت کند. نباید اجازه دهیم بازیکن احساس کند نمی تواند به تیم ملی کمک کند. اینها همه هنر مربیگری است. طبیعی است که یک بازیکن وقتی می بیند که اینقدر نامناسب است، ناامید شود. مکان هایی که فراتر از عرف و منطق است. شاید فکر کند به حقش نمی رسد اما سیاوش قطعا چنین ایده هایی نخواهد داشت و هر لحظه حاضر است به تیم ملی کشورش کمک کند.

رای هیات تجدیدنظر که در نهایت به تایید هیات انضباطی رسید چطور؟

ابتدا باید بگویم از زحمات دوستان در کمیته انضباطی و استیناف کمال تشکر را دارم. اینها برای گرفتن حق، اما مهمتر از آن، همراهی و قبول آرای این مردم، موی سر خود را از تن ما در می آورند که دموکراسی ورزشی ثابت می کند.

اما ساعاتی پس از اعلام این رای، باشگاه پرسپولیس به آن واکنش نشان داد و این رای را تضییع حقوق دیگران دانست؟

یکی از مهمترین اصول در دموکراسی ورزشی این است که بدانیم چگونه خودمان را بپذیریم یا به آن رای دهیم یا سعی کنیم آن را یاد بگیریم. این هنری است که همه آن را ندارند. جالب اینجاست که باشگاهی که مرتکب اشتباه شده بود به رای گیری واکنشی نشان نداد و دیگران هم این کار را کردند. این درست نیست. این به دور از شأن باشگاه میلیونی است که می خواهند برای هواداران خود چنین تلاشی کنند در حالی که رای بر اساس منطق و مستندات است. من یک بار دیگر به مدیریت باشگاه استقلال تبریک می گویم که با توجه به اتفاقات پیرامون این تیم تلاش کردند تا حق استقلال را بازگردانند.

چیز خاصی مونده؟

با توجه به شرایط فعلی باشگاه از هواداران استقلال می خواهم هوشیار باشند و نسبت به سوالی که در حاشیه اخبار مطرح می شود واکنش سریع نشان ندهند و صبور باشند تا بی دلیل حاشیه های تیم بیشتر نشود. بدانید حریفان استقلال و دشمنان تیم به دنبال چنین شرایطی هستند. ما نباید با دامن زدن به اینگونه اتفاقات پیش پا افتاده تیم استقلال را از مسیر خارج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید