چالش های دراگان اسکوچیچ پس از ماندن در تیم ملی

پس از مدت ها سروصدا و انتشار اخبار مختلف درباره نیمکت نشینی تیم ملی، سرانجام دیروز اعلام شد که دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی باقی مانده و به کار خود در ایران ادامه خواهد داد. پس از چند هفته پرتنش و راه رفتن روی لبه تیغ، حالا کروات می تواند با آرامش بیشتری نسبت به قبل برای جام جهانی برنامه ریزی کند. البته اسکوچیچ می داند که مدت حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران تنها تا 17 شهریورماه و در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تمدید می شود و پس از آن رئیس جدید باید برای ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصمیم گیری کند. تیم ملی کرواسی

مهدی تاج در میان کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال، ترسی از بازگرداندن کارلوس کی روش ندارد و در صورت بازگشت به فدراسیون، سرمربی سابق تیم ملی پرتغال می تواند همراه او بیاید و سپس نیمکت نشینان. تیم ملی کاملا تغییر خواهد کرد. مجدی اگر رای بیاورد با اسکوچیچ ادامه خواهد داد.در مورد سایر نامزدها اطلاعات دقیقی در دست نیست.

در شرایط فعلی مهم ترین چالش اسکوچیچ بحث تقسیم بندی بازیکنان است که در صورت عدم حل آن ضربه جبران ناپذیری به تیم ملی در جام جهانی وارد خواهد شد. ماجرای بازیکن و مصاحبه های اخیر سردار آزمون و مهدی طارمی حکایت از شکاف عمیقی در رختکن تیم ملی دارد و اسکوچیچ باید در اولین گام چاره اندیشی کند. در حال حاضر نفراتی مانند سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، علی کولی زاده، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و وحید امیری در گروه هواداران مردان کرواسی قرار دارند و در طرف مقابل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احسان حیسفی، مرتضی سحری قایقانی، و کریم.انصاری فرد نیز افرادی هستند که با اسکوچیچ رابطه خوبی ندارند. طارمی در مصاحبه اخیر خود به انتقاد از برخی تصمیمات اسکوچیچ، شرایط اردوی تیم ملی و بی نظمی های اخیر پرداخت و حتی در بخشی از صحبت های خود علنا ​​اعلام کرد که کی روش این مصاحبه جنجالی را برخلاف تاکتیک بازیکنان انجام نداده است. مهاجم ایرانی پورتو علنا ​​اعلام کرده که تیم ملی در حال حاضر در گروه خود چهارم است و اصلا از شرایط فنی راضی نیست.

چالش های دراگان اسکوچیچ پس از ماندن در تیم ملی

این در حالی است که با توجه به علنی شدن اعتراضات، همه منتظر تصمیمات بعدی اسکوچیچ هستند. برخی می گویند او ممکن است بازیکنان حریف را برای اتحاد تیم ملی انتخاب کند، اما با توجه به توانایی های بازیکنانی مانند طارمی و جهانبخش، بعید است که کروات این تصمیم سخت را بگیرد. او در پست اینستاگرامی خود در پی آن استوری ها، واکنش بدی به ماجرای مقاومت بازیکنان در برابر بازداشتش نشان نداد، اما شاید مصاحبه اخیر طارمی با عادل فردوسی پور نظر او را عوض کند. از طرفی اتفاقات اخیر به شدت بر اعتبار و اعتبار دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران تاثیر گذاشته و او به هر حال باید اقتدار خود را نشان دهد و باید دید برای جلب اعتمادش چه خواهد کرد.

چالش بعدی سرمربی کروات تیم ملی آینده فیفا خواهد بود. ایران نتوانست از امتیاز قبلی خود استفاده کند و این آخرین فرصت آنها برای آماده سازی قبل از جام جهانی خواهد بود. در حال حاضر شایعه شده است که ایران در اتریش به مصاف تیم ملی اروگوئه خواهد رفت که آزمون خوبی برای تیم ملی خواهد بود اما با توجه به اتفاقات قبلی تا زمان برگزاری این دیدار نمی توان باور کرد! آماده سازی صحیح تیم ملی در فیفا در شهریور ماه چالشی جدی برای اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال خواهد بود و سرمربی تیم ملی باید به نحوی در آخرین فرصت باقی مانده به برنامه های خود جامه عمل بپوشاند. البته اگه بتونی تا اون موقع بمونی!

در مجموع حالا که اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی باقی مانده است، باید به یک سرمربی طلبکار تبدیل شود. در این مدت او باید متوجه شده باشد که در فوتبال ایران هیچ چیز بدون فریاد نمی گذرد و باید برای برنامه هایش بجنگد!

دراگان و تیمی که نیست

دیدگاهتان را بنویسید