مشکل دراگان فاش شد. اسکوچیچ اختیار لازم برای کنترل بازیکنان تیم ملی را ندارد

مشکل دراگان فاش شد.  اسکوچیچ اختیار لازم برای کنترل بازیکنان تیم ملی را ندارد

مرتضی فنونی زاده مدافع سابق تیم ملی به خبرنگار خبروشی گفت: برداشت من از اتفاقات اخیر تیم ملی و اظهارات بازیکنان تیم ملی این است که دراگان اسکوچیچ اقتدار لازم را برای کنترل شاگردان خودش ندارد.

و ادامه داد: سرمربی تیم ملی نباید به حمایت بازیکنانش نیاز داشته باشد و اقتدارش به کمک او بیاید. از روزی که دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت، هر روز اخباری مبنی بر اخراج یا اخراج او به گوش می رسید. البته اینکه او توانسته با تیم ملی در مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی کسب کند صحت ندارد.

مدافع سابق تیم ملی افزود: در زمانی که تیم ملی در شرایط بدی قرار داشت و مارک ویلموتس (!) نتایج خوبی کسب نکرد، دراگان اسکوچیچ مدیریت تیم ملی را برعهده گرفت. در این شرایط تیم ما شرایط خوبی نداشت و شاید برخی تصور می کردند که تیم ما با شکست از بحرین برمی گردد و حتی به جام جهانی 2022 قطر هم راه پیدا نمی کند. با این حال خوب بازی کردیم و توانستیم از گروه خود صعود کنیم. پس از آن نتایج خوبی کسب کردیم و سریع ترین صعود را در جام جهانی تجربه کردیم.

وی در خصوص صحبت تیم ملی مبنی بر اینکه یک مربی بزرگ و صاحب نام در جام جهانی می خواهد، افزود: همیشه این صحبت بوده است. من شخصا فکر می کنم اقتدار یک مربی بسیار مهم است. نمی دانم اسکوچیچ حمایت لازم را از فدراسیون نگرفته یا توان لازم را ندارد، اما هر چه هست، اختیار لازم برای کنترل شاگردانش را ندارد. باید در این زمینه خیلی دقیق تصمیم بگیریم تا به ضرر تیم ملی تمام نشود.

از فنونی زاده پرسیدیم که آیا ملی پوشان پرسپولیس هم در تیم خود وارد این دسته می شوند که او پاسخ داد: خیر! یحیی گل محمدی مربی باتجربه و مقتدری است و به شاگردانش اجازه این کار را نمی دهد، علاوه بر این شما هر روز همبازی های خود را در باشگاه می بینید و رفاقت بیشتر است. این مشکل می تواند در اردوهای بعدی بین تیم ملی به وجود بیاید و اختلاف ایجاد کند اما بیشتر مربوط به بازیکنانی است که عضو یک باشگاه نیستند.

مدافع اسبق پرسپولیس درباره شرایط این تیم نیز خاطرنشان کرد: خریدهای خوبی انجام شده اما احساس می شود تیم هنوز در یکی دو پست باید تقویت شود. ما هنوز به یکی دو مهاجم خوب نیاز داریم و امیدوارم محمدمهدی احمدی جوان بتواند بدرخشد و در سمت چپ دفاع به تیم کمک کند. البته در این پست علی نعمتی را داریم و حتی وحید امیری هم بعد از ریکاوری از مصدومیت می تواند کمک زیادی به تیم کند.

فنونی زاده با اشاره به لزوم هماهنگی بازیکنان جدید با بازیکنان قدیمی یادآور شد: پرسپولیس بازیکنان زیادی خرید و باید چند بازی دوستانه خوب و قوی برگزار کند تا بازیکنان جدید و قدیم به ویژه در خط دفاع هماهنگی بیشتری داشته باشند. که بعد از خداحافظی سیدجلال حسینی دستخوش تغییرات زیادی شد و باید هماهنگ شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان به تقویت تیم های رقیب پرداخت و گفت: سپاهان اصفهان، استقلال تهران و حتی فولاد خوزستان خریدهای خوبی انجام دادند و می توانند مدعی قهرمانی باشند. بنابراین نباید بگوییم کار انجام شده چون خریدهای خوبی داشتیم. ما باید لیگ را قوی شروع کنیم و از همان ابتدای فصل حداکثر امتیاز را کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید