روی نیمکت ماندن اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران/ با دراگان حداقل تا پایان جام جهانی 2022!


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883863

ماجرای برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران رسما به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احسان اصولی، عضو شورای حکام و سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز شورای عالی فوتبال گفت: در جلسه امروز با کمیته فنی صحبت کردیم و نظرات عزیزان پس از بررسی اجزا و مولفه ها توسط اعضای شورای حکومتی اتخاذ شد. تصمیم گرفتیم که اسکوچیچ می تواند به کار خود ادامه دهد و ما طبق قراردادی که داریم به کار خود ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه چرا برخی از اعضای هیات مدیره وسط جلسه رفتند و دوباره برگشتند، گفت: چون جلسه طولانی بود عده ای برای رفع خستگی رفتند و بحث ناراحتی نبود. از جنبه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ما در نتایج خوب دوستان کمیته فنی شکی نداریم و از پیشنهاداتشان کمال تشکر را داریم. این موضوع زوایای مختلفی مانند مسائل فنی داشت و مطرح شد و نتیجه به شرح زیر بود.

وی در ادامه درباره مصاحبه مهدی طارمی که درباره تیم ملی صحبت کرد، تاکید کرد: تصمیم گرفتیم و اعلام کردم. من مشکلات را تجزیه و تحلیل نمی کنم. ما تصمیم قاطع خود را اعلام کرده ایم. اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های 2023 با ایران قرارداد دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ فارغ از نتیجه تا پایان جام ملت های آسیا سرمربی ایران خواهد بود؟ عنوان این است: بحث این سوال جداست. مهمترین مولفه ایجاد اجماع و همدلی و پرهیز از تعارض است. هیئت مدیره بیانیه خواهد داد و هر فردی در هر سطحی که بخواهد این دستور را نقض کند که تمرکز تیم ملی را به هم بزند، قطعا طبق قوانین برخورد خواهد شد و از تمامی بستگان، بازیکنان، ملی پوشان و پیشکسوتان تقاضا داریم که همکاری با هدف مشترک برافراشتن پرچم تیم ملی به عهده همه ماست و همه باید پشت تیم ملی باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای حاکمیت مسئولیت نتایج تیم ملی در جام جهانی را بر عهده می گیرد یا خیر؟ وی تصریح کرد: اگر سرمربی غیر از اسکوچیچ باشد، هیات مدیره باید مسئولیت را بر عهده بگیرد. مسئولیت بر عهده هیئت مدیره خواهد بود.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال اذعان داشت: این انتخاب حاصل بررسی های مختلف است. آقای مجدی بارها اعلام کرده بود که آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی خواهد شد. بازیکن سرباز تیم ملی است و هر کدام از ما وظیفه خاصی داریم. ما باید در چارچوب و نقش تعریف شده عمل کنیم. اگر کسی بخواهد از این چارچوب منحرف شود یا باعث اختلال شود، راه های قانونی برای مقابله با آن وجود دارد. این تهدید نیست و من از طرف اعضای هیئت مدیره هشدار می دهم.

وی گفت: سمت اصلی در فضای مجازی شروع شد و به تیم منتقل شد. هیئت فدراسیون همه جوانب موضوع را با دقت بررسی کرد و این بررسی و دقت به صورت دیوانه وار انجام شد. اختلافی بین اعضای هیئت مدیره وجود ندارد. از ابتدا تنها صحبت ما استفاده از همه امکانات فکری بود و همین تامل ما را به این تصمیم رساند.

اوصولی با بیان اینکه جایگاه سرمربی در تیم ملی کاملا مشخص و صریح است، گفت: سرمربی انتخاب کننده بازیکن است. برای ما نظم بخشیدن به تیم مهم است. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی است و تا پایان جام ملت های آسیا با ما قرارداد دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید