تردید اسکو چ i چ برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی / دراگان با کینه و کدورت به جام جهانی رسید؟!

ساعت: 08:02
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785481

دراگان اسکوچیچ اگرچه در یک قدمی موفقیت بزرگ قرار دارد، اما حضور خود بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال قطر را در شرایط فعلی مساعد نمی داند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ پس از اقدام جنجالی دراگان اسکوچیچ در واکنش به توئیت انتقادی مهدی طارمی از مصاحبه اش و اخراج ستاره فوتبال پورتو از آخرین اردوی تیم ملی فوتبال ایران، حواشی زیادی بر سرمربی تیم ملی کرواسی اضافه شد.

دراگان اسکوچیچ در گفت و گو با رسانه های کرواسی که تلویحا معتقد بود فوتبالیست های ایرانی از توانایی های تاکتیکی خوبی برخوردار نیستند، با واکنش صریح مهدی طارمی مواجه شد که به نوعی این دو را مقابل هم قرار داد.

حذف نام مهدی طارمی برای حضور در دو دیدار با تیم های ملی فوتبال لبنان و سوریه که از قضا این دیدارها با کسب حداکثر امتیاز و افزایش شانس صعود به جام جهانی 2022 برای ایران یوزی همراه بود. او واکنش های متفاوتی را در دنیای فوتبال برانگیخت.

جریان انتقادات از سرمربی کروات او را از ادامه سفر با تیم ملی فوتبال کمی دلسرد و ناامید کرد. اگرچه دراگان اسکوچیچ در مصاحبه اخیر خود با یکی دیگر از رسانه های کرواسی از اظهارات اخیر خود عقب نشینی کرد و مهدی طارمی را بهترین بازیکن پورتو نامید، اما واقعاً اهمیتی نداشت.

مهمترین انتقاد در جدال مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ انفعال فدراسیون فوتبال در حل بحران بود. تیمی متشکل از سرپرست و مدیر رسانه ای تیم ملی به همراه کارکنان فدراسیون فوتبال موفق به اطفای حریق فوق الذکر نشدند و بعید نیست که در این کوتاهی عمدی وجود داشته باشد. این در شرایطی است که فدراسیون فوتبال تمایلی به ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ ندارد.

سیدرضا فایسباخس، مدیر برنامه های دراگان اسکوچیچ با ابراز نارضایتی از سرمربی تیم ملی فوتبال به دلیل فشار فحاشی ها و انتقادهای ناپسند از تصمیمات وی، درباره ادامه حضور سرمربی کروات روی نیمکت فوتبال ایران گفت: . قطعا اگر بعد از فینال مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر حتی در یک بازی دوستانه شکست بخوریم، حملات ناجوانمردانه و بی پایان تکرار می شود.

فایزباخ ادامه داد: سرمربی تیم ملی به دلیل ترس از این حملات نمی تواند در مقدماتی آینده ریسک کند و سیستم های جدید را امتحان کند. اسکوچیچ مجبور می شود برای جلوگیری از انتقاد تعصب آمیز این روند را ادامه دهد. تا زمانی که این فضا وجود دارد، حضورش در ایران منطقی نیست.

نکته دیگر در قرارداد امضا شده بین دراگان اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال این است که به گفته مدیر برنامه های سرمربی کروات، توافق اسکوچیچ و فدراسیون تا پایان جام جهانی 2022 گام به گام معتبر خواهد بود اما شرایط فسخ آن مشکل برای هیچ یک از طرفین برای فسخ قرارداد و فسخ همکاری مشترک.

از اظهارات سرمربی تیم ملی فوتبال و مصاحبه های پس از موفقیت تیم ملی در تورنمنت بحرین که بگذریم، به نظر می رسد علاقه ای به همکاری مشترک فدراسیون فوتبال با جام جهانی وجود ندارد. قطر. به دنبال یک جایگزین

در همین حال شنیده شد مدیران فدراسیون فوتبال درباره سپردن سکان هدایت تیم ملی فوتبال و تیم فوتبال امید به مهدی مهدوی کیا نیز صحبت کردند. با توجه به شرایط سخت مالی فدراسیون فوتبال و سیل بدهی های داخلی و خارجی، احتمال حضور یک مربی خارجی در بالاترین سطح نیمکت دوحه چندان زیاد نیست.

حال باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون ها با تسهیل شرایط سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال را تشویق خواهند کرد یا در یک سال مانده به مسابقات قطر اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید