گزارش محرمانه کمیته فنی از روی نیمکت تیم ملی به دستم رسید/ وضعیت فوتبال ایران سردرگم نیست; دیدار مهمی با مجدی دارم


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883548

بلاتکلیفی تیم ملی باید برطرف شود اما ما در هیچ فدراسیونی دخالت فنی نداریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بلاتکلیفی تیم ملی فوتبال باید برطرف شود اما اینکه وزارت ورزش و جوانان در هیچ یک از فدراسیون های ورزشی دخالت فنی کند درست نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه شبکه رادیویی ورزش بانوان گفت: روزی افتخار ضبط برنامه نرم و ورزشی را برای شبکه تهران داشتم. روزی که شبکه ورزش راه اندازی شد جامعه ورزش خیلی خوشحال شد. کم کم برنامه های زنده جای برنامه های تولیدی را گرفت و برنامه ها از 18 ساعت به 24 ساعت افزایش یافت و این افتخار را داشتم که در این برنامه ها کمک کنم.

وی همچنین گفت: یکی از ده ها دلیلی که باید فضای رسانه های ورزشی را گسترش دهیم، حداکثرسازی ظرفیت رسانه ای رویدادهای ورزشی است. رویدادهای ورزشی در دنیا به راحتی از دست نمی روند. در ماه اوت، 57 کشور در بازی های دولت اسلامی شرکت می کنند و ابتکار عمل این است که تلاش های انجام شده در این رویداد با حداکثر ظرفیت رسانه ای پوشش داده شود.

وزیر ورزش و جوانان گکات: ورزش وسیله ای برای رسیدن به آرمان هایی است که تا کنون بوده ایم. این روزها دوباره به مرور یک سری از حوادث می پردازیم. یکی از مهمترین برنامه های ترسیم شده توسط ما ایجاد استقلال و خودکفایی در ورزش بانوان است. این 2 کلمه از نظر معنی با هم مرتبط هستند و حضور رسانه ها در کنار آنها ضروری است. زیرا چارچوبی برای پوشش خبری ورزش بانوان داریم و می توانیم بخشی از این پوشش را از طریق کانال تخصصی رادیویی این رشته انجام دهیم.

سجادی درباره وضعیت نابسامان تیم ملی فوتبال نیز به رسانه ها گفت: اولین دیدار من با رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود. قرار بود بعد از جلسه شورای معاونین در خدمت مجدی باشم اما اول خدمت به مجدی را در اولویت قرار دادیم. مطالعه و بررسی کردند و جلساتی ترتیب دادند که باید با هم صحبت می کردیم. ما وظیفه داریم مدیریت، نظارت، کنترل و حمایت کنیم و در راستای وظایف خود همیشه روی صحنه و در کنار تیم ملی هستیم.

وی در مورد اینکه آیا وضعیت فدراسیون فوتبال و تیم ملی به هم ریخته است یا خیر، اذعان داشت: خیر; اینطور نیست، از این کلمه استفاده نکنید!

وزیر ورزش و جوانان درباره دخالت دولت در انتصاب سرمربی تیم ملی توضیح داد: از دولت محترم خواسته ام حمایت های لازم را از فوتبال داشته باشد. ما همه حمایت های مادی و معنوی را از تصمیمات فنی فدراسیون انجام داده ایم و باید در کنار تیم ملی و فدراسیون فوتبال باشیم اما نه تنها در فوتبال بلکه در هیچ فدراسیون ورزشی مناسب وزارت ورزش نیست. و جوانان از نظر فنی مداخله کنند. حتی در رشته خودم که دو و میدانی است به خودم اجازه نمی دهم وارد مسائل فنی شوم چون رئیس و هیئت مدیره وجود دارد. همکاران مختلفی در فدراسیون ها فعال هستند و ما به دیدگاه فنی آنها احترام می گذاریم.

وی در خصوص بحث استفاده از سرمربی بومی برای فوتبال مانند والیبال گفت: این روزها دیدگاه های مختلفی مطرح می شود. برخی می گویند کادر فنی ایرانی و برخی دیگر می گویند کادر فنی خارجی. به همه آنها پرداخته می شود و در نهایت در فدراسیون در 2 قسمت به این موضوع پرداخته می شود. بخشی از کمیته فنی است که نظرات محرمانه آن برای من ارسال شد و امروز به دستم رسید و همچنین نظری از هیئت مدیره وجود دارد که سیدمیرشاد مجدی درباره آن صحبت می کند. ما هم دیدگاه فنی و هم مدیریت داریم.

سجادی درباره دستمزد 150 هزار تومانی بهروز عطایی در تیم ملی والیبال گفت: به عنوان اعداد نمی دانم; بهروز عطایی برادر و دوست خوب و متخصص من است و مراحل رشد او را می دانیم. او نتایج ارزشمندی در عرصه باشگاهی داشت و شایسته حضور در تیم ملی بود. مردم از کیفیت تیم ملی والیبال راضی هستند، مسئولان مختلف کشور از موفقیت های والیبال لذت بردند و به من تبریک گفتند و این برای ما بسیار مهم است. همچنین از داور و دوستانش تشکر می کنم.

وی در پایان درباره زمان تعیین انتصاب نهایی تیم ملی فوتبال ایران گفت: همانطور که گفتم; امروز یک جلسه مهم با میرشاد مجدی دارم. باید دید در این دیدار چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید