فرشاد مومنی نسبت به درآمدهای احتمالی از فروش نفت هشدار داد: مارهای خالدار برای واردات فعال شدند

فرشاد مومنی نسبت به درآمدهای احتمالی از فروش نفت هشدار داد: مارهای خالدار برای واردات فعال شدند

روز جدید فرشاد مومنی گفت: در بازار بیست میلیونی خودرو، چه تعداد باید از لحاظ ذهنی ناتوان باشند که سیاستمداران فکر کنند با واردات 50 هزار خودرو قیمت کاهش می یابد.

نشست مجازی مؤسسه دین و اقتصاد با عنوان «چشم انداز اقتصاد ایران در سال 1401: بیمه و امیدها» برگزار شد.

فرشاد مومنی، استاد دانشگاه علامه نیز در این دیدار گفت: اگر بخواهیم در مورد چشم انداز اقتصاد ایران در سال 1401 صحبت کنیم، قالب و انتظار غالب ارائه ارقام است، اما با این واقعیت مواجه هستیم که در یک اقتصاد به دنبال اجاره، توسعه یافت نشد، اعداد عملی نیستند و معنایی ندارند، اما مهمتر از آن جهت گیری.

وی افزود: ما در یک نقطه عطف تاریخی بسیار مهم قرار داریم که از منظر اقتصاد سیاسی بین‌الملل این است که اگر مسیر تامین مالی افراطی اقتصاد را در پیش بگیریم و تب سفته بازی را شعله‌ور کنیم و فشارهای غیرعادی بر مردم وارد کنیم. تولیدکنندگان، ما می‌توانیم به نقطه‌ای از مشروعیت برسیم، اما اگر می‌خواهیم راهی را که طی سه دهه گذشته طی کرده‌ایم ادامه دهیم، صراحتاً باید بگویم که آینده خوبی نداریم. افراد عاقل باید بیشتر از همیشه تلاش کنند. برای ارتقای دانش خود از سیستم تصمیم گیری کشور و نظام تصمیم گیری کشور نیاز به رهایی از فساد دارد ارز و ریال این نقطه عطف است.

مومنی افزود: اگر می خواهیم با سیستم تصمیم گیری زیبا صحبت کنیم باید به یاد داشته باشیم که به گذشته خود و سایر سیستم های نفتی توجه کنیم. کتاب معما از قول رئیس جمهور ونزوئلا نقل می کند که ما مصمم هستیم جهان را تغییر دهیم. این مرد حدود 30 سال زودتر از احمدی نژاد این راه را طی کرد. خدای نکرده شاهد موفقیت کارلوس آندرس پرز و احمدی نژاد بودیم. پرز گفت: «بعد از 15 سال، تازه متوجه شدیم که افزایش قیمت‌ها برای همه بد است، اما برای کشورهای در حال توسعه که نفت دارند، بدتر است. این چیزی است که اگر از نظر علمی به آن نگاه کنیم، برای عقلا روشن می شود که اصل افزایش درآمدهای نفتی، حتی برای کشورهای پیشرفته صنعتی، حتی برای کشورهای پیشرفته صنعتی، مبتنی بر فاجعه است، اما با عفت و پاکدامنی مواجه بوده است. علوم پایه.

من متواضعانه و عاجزانه از همه حامیان کشور می خواهم که این یادآوری سیستم تصمیم گیری اساسی کشور را که به ویژه برای ما که با انواع سختی های ساختاری مواجهیم، دام است را به ما یادآوری کنند.

مومنی گفت: رسانه ملی ما به جای برگزاری جلسات متعدد برای توجیه سیاست های شوک درمانی باید به این موضوعات بپردازد. وقتی با چشم انداز افزایش چشمگیر قیمت نفت مواجه می شویم، اصل بر این است که فجایع تشدید خواهند شد، اما فرد متوجه می شود که کمی بیشتر از نوک بینی خود می بیند.

با افزایش قیمت نفت، نظر کارشناسان نیز افزایش می یابد. حاکمان بنشینند و ترتیبی بدهند که به جای چاپلوسی از چاپلوسان و دلالان مشکوک، دانشمندان در رأس شوراها بنشینند و صادقانه و آزادانه صحبت کنند.

استاد دانشگاه علامه در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم هوشمندی برای انعقاد قرارداد با قدرت های جهانی پرداخت و گفت: رئیس جمهوری که فکر می کرد اگر برجام تکمیل شود مشکلات مالی کشور حل می شود.

مشاوران استانداران ما باید اظهارات کشورهای خارجی را به آنها ارائه دهند. در سال 2009 کتابی با عنوان «پشت صحنه» از رئیس فعلی سیا منتشر شد. در این کتاب نوشته شده است که آسیب‌پذیری‌هایی که در موضوع ایران شناسایی کرده‌ایم تا ایران حتی در صورت موافقت با آن مواجه نشود، تداوم سیاست‌های تورمی و اشتغال و ناتوانی در اقدام برای کاهش وابستگی به خام است. فروش مواد و ادامه شناخت پتروشیمی ها در بالادست.

وی افزود: واردات مارهای مافیایی از دیگر نکاتی است که در عصر درآمدهای نفتی سنگین باید به آن توجه کرد. دور از ذهن نیست که مافیای واردات یکدفعه دلسوز محیط زیست می شوند، یعنی برای تسهیل واردات خودرو می گویند خودروهای ایرانی آلاینده هستند، بنابراین برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت خودروهای خارجی وارد می کنیم.

در بازار بیست میلیونی خودرو، چه تعداد باید سیاستمداران ناتوان ذهنی باشند که باور کنند واردات 50 هزار خودرو باعث کاهش قیمت می شود. این مافیاها بسیار حرفه ای هستند و نشانه هایی وجود دارد که دسترسی آنها به برخی از کارمندان کلیدی بسیار بیشتر از دانشمندان و حامیان کشور است.

نگاهی به امتناع یکی از این اوباش مفسد انداختیم که انجمنی به نام انجمن واردات کالا تشکیل داده است که نشان می دهد وزیر صمت وقت در 24 دی حکمی برای رئیس انجمن واردات خودرو صادر کرده است. ، 1396 و سپس همان فرد در اصل 90 مشاور خودروی کمیسیون می شود. در 27 دی ماه 1396 کمیسیون اصل 90 طرح دو مرحله ای کاهش تعرفه واردات خودروهای وارداتی را ارائه می کند. همه اینها در سه روز اتفاق افتاد. در تاریخ 16 می 2016، رسانه ها از دست داشتن همین فرد در یک شرکت کلاهبرداری خبر دادند. این فرد در تاریخ 6 مهر 1392 نیز پرونده کلاهبرداری داشته است. 31 تیرماه 1395 نامه هایی در حمایت از تندروها توسط برخی از اعضای قوه مجریه صادر شد و در شهریورماه 1395 رسانه ها از دستگیری این فرد در حال فرار از کشور خبر دادند. در دوران رونق نفت این نوع افراد در میدان حضور خواهند داشت و اگر واکسن نزنیم در معرض آسیب های بسیار شدیدی خواهیم بود. مسئولین کلیدی کشور تحت تاثیر چنین افرادی حرف های غیرعادی می زنند که هم سیستم خودشان می شود و هم سیستم کارشناسی.

مومنی همچنین خاطرنشان کرد: فقر در آخرین تحلیل محصول دولت ناکارآمد، نهادهای ناکارآمد و سیاست های غلط است. مردی که این حرف را زد جایزه نوبل را به خاطر این جمله دریافت کرد. به محض اینکه ارز و ریال بالا رفت، کارمندان نباید پای حرف کارلوس پرز و احمدی نژاد و شاه بروند. ما واقعاً در شرایط فعلی به این بلوغ نیاز داریم.

تحت هر عنوانی، سیاست قیمت گذاری کلیدی تمام الزامات مدیر فعلی سیا را برآورده می کند. کسانی که صمیمانه می خواهند برای مشکل فقر راه حلی بیابند، کتاب در هوای حقیقت و عدالت دکتر موحد را مطالعه کنند تا بدانند که سیاست شوک درمانی درجه و عمق فقر را افزایش می دهد و شما نمی توانید ریشه کن کردن فقر در دو قرن

او گفت: «ما شدیداً به یک بازنگری اساسی در مفهوم تولید نیاز داریم. توضیح دهید وقتی سهم واحدهای اجاره ای معدنی از کل ارزش افزوده بخش صنعتی ما از حدود 30 درصد در اوایل دهه 1370 به حدود 70 درصد در سال 1395 افزایش یافته است، چه تقلبی وجود دارد، زیرا ویژگی واحدهای اجاره ای منابع معدنی اشتغال پایین است. آلودگی و کم آبی شدید است.

وزیر اقتصاد باید درک کند که به نام تسهیلات مالی برای شرکت هایی که درآمدهایشان دلاری و هزینه های آنها ریالی است، این کار هیچ منفعتی برای کشور ندارد و نه تنها حمایتی از تولید محسوب نمی شود، بلکه دقیقاً نشانه های ضد توسعه و قهقرایی است.حوزه امداد و نجات حوزه فعالیت های صنعتی توسعه محور در کشور است.

کارشناسان محترم ما در حوزه فعالیت صنعتی باید به دنبال حجم فعالیت در دوره بادهای جنون آمیز رانت های معدن باشند.

بنگاه های صنعتی متوسط ​​و کوچک پنهان شدند.

مومنی در ادامه بیان کرد: خانم ها و آقایان بازار بورس آنقدر دغدغه دارد که در سال 1401 30 هزار میلیارد دیه به بورس تزریق می شود. از هنرمندان می‌خواهم به ما کمک کنند زیرا می‌گویند بازار سرمایه نزدیک‌ترین بازار به ایده‌آل معامله‌گران است و آن را به انگلی که دنبال رانت می‌گردند، تبدیل می‌کنند، به نام اینکه تعداد زیادی از مردم به بورس آمده‌اند. بازار.

اکثر موارد دیگر در بورس اوراق بهادار قانونی هستند. از کارشناسان محترم می خواهم گزارش های صادقانه ای از برندگان و بازندگان بازار سرمایه ایران ارائه کنند. ارزش کل ذخایر صنایع پتروشیمی، فولاد، سنگ‌های فلزی، نفت و خودرو بین سال‌های 2017 تا فوریه 2014، 16 برابر شده است. به نام مردم بخش بزرگی از دارایی های بین نسلی به سمت آنها می رود. چقدر ناراحت کننده است که وزیر کشور کلیدی می گوید ما بخشی از وظایف مدیریتی را به این گروه ها می سپاریم.

در همین بورس که ارزش سهام این گروه ها 16 برابر شده است، سهم سایر شرکت های بورسی از 20 درصد به 10 درصد کاهش یافته است. به همین دلیل است که یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید توسط نظام تصمیم گیری در کشور مورد توجه قرار گیرد. شفاف سازی مفهوم تولید و تاکید و تشویق مولفه های تولید برای توسعه و محدود کردن فرصت طلبان.

این عضو هیئت علمی همچنین در پاسخ به مشکلات تعیین حداقل دستمزد کارگران گفت: تصمیم گیران باید توجه داشته باشند که علیرغم افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد، قدرت خالص یک کارگر ایرانی نصف قدرت خرید آنهاست.1394 و 1396 یعنی هزینه پول تولیدکنندگان به صورت سود بین 5 تا 10 برابر دنیا را نباید عامل تورم تلقی کرد، بلکه وقتی دستمزد می آید می گویند تورم زا می شود.

کارشناسان باید به کارکنان ما توضیح دهند که سهم دستمزد در قیمت فروش درب کارخانه در صنایع مصرفی کمتر از 10 درصد و در صنایع اجاره مواد معدنی کمتر از 2 درصد است. چه کسی معتقد است که بیشترین فشار و بیشترین محدودیت ها به نام تولید به تولیدکننده وارد می شود که صدایی از آن به گوش نمی رسد.

وی افزود: پیش فرض های خوش بینانه ای در مورد اینکه با این افزایش دستمزد مصوب چگونه قدرت خرید نیروی کار تغییر خواهد کرد، مطرح کرده ایم. قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی در 15 ماه گذشته بین 57 تا 70 درصد افزایش یافته است، به این معنی که شما می توانید همان محصول را به ازای هر 2 دلار 2 دلار خریداری کنید. افسوس که دروغ و غیرحرفه ای به گوش می رسد چرا که فریب این کارها را می خورند تا درآمد شما را افزایش دهند.

اگر ما دولت و مجلس به شعارهای آنها پایبند هستیم، باید از خود بپرسند که وقتی قیمت پایه ارز را 23 هزار تن تعیین کردیم، تاریخ روسیه و اوکراین اتفاق نیفتاد، اما حالا که با این سرعت پرش شده است. آیا منحط جذابیتی ندارد؟

وقتی به بازارهای جهانی که قیمت مواد اولیه بین 50 تا 70 درصد جهش پیدا کرده نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد با حذف ارز ترجیحی، قیمت ارز پایه 6 برابر می‌شود اما به اندازه دلار 15 ماهه. پیش. شما موفق شدید کالایی را که می خرید وارد کنید.

مومنی در پایان سخنان خود گفت: حتی قبل از کشف نفت، هر دو رانت به اندازه کافی فعال شده اند و مدیران ما نشان داده اند که تجربه آنها در حد مطلوب نیست، بنابراین من بر مفاهیمی مانند نفرین اصرار دارم. منابع و بیماری.» هلندی مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید