پشت صحنه استقلال دراگان اسکوچیچ

پشت صحنه استقلال دراگان اسکوچیچ

مردی که ابتدا هدایت ملوان بندرانزلی را برعهده داشت و سپس روی نیمکت تیم هایی چون: فولاد خوزستان، خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان نشست، حالا مهره اول تیم ملی کشورمان است. اسکوچیچ فرصت تجربه فضای فوتبالی ما را به عنوان سرمربی استقلال یا پرسپولیس نداشته است، اما اطلاعات ارائه شده توسط یکی از مدیران سابق استقلال نشان می دهد که در گذشته کادرفنی این باشگاه خواهان انتصاب سرمربی فعلی تیم ملی بوده است. دوره ها به جلد آبی اضافه کنید.

کنار عبدالله بنشین

استقلال در فصل 93-94 امتیاز خوبی کسب نکرد و حتی در جمع چهار تیم برتر جدول هم قرار نگرفت. از هفته های پایانی این فصل مشخص بود که مدیران وقت باشگاه به دنبال تغییراتی در نیمکت خود هستند و زمانی که این تیم مانند بازی اول دربی را به بازی برگشت واگذار کرد، مشخص بود که امیر گله نوی. مربی در استقلال تمام شد. بلافاصله پس از پایان همان بازی، جمعی از مدیران باشگاه مصاحبه ای انجام دادند و اعلام کردند که به زودی سرمربی جدید خود را انتخاب خواهند کرد. چند گزینه خارجی با پرویز مظلومی در نظر گرفته شده و مطالعات آن آغاز شده است. این در حالی است که تعدادی از مسئولان وقت باشگاه استقلال پیشنهاد دادند که دراگان اسکوچیچ که هدایت فولاد را برعهده داشت و در هر دو مرحله استقلال را شکست داد، به عنوان سرمربی آبی ها و نصرلا عبداللهی، چهره سرشناس استقلال انتخاب شوند. همچنین به عنوان نگهبان در کنار او بنشینید. حتی شایعه شده بود که جواد زرینچه دستیار اول دراگان خواهد شد. این طرح در باشگاه ارائه شد و توافق صورت گرفت اما در نهایت مدیریت تصمیم گرفت پرویز مظلومی را تمرین دهد و اسکوچیچ هیچ گاه به صراحت صحبت نکرد که آیا استقلالی ها در بهار 94 به طور رسمی با او مذاکره کرده اند یا اینکه مذاکره کنند. مستقیم نکشید؟

مذاکرات پس از خروج ایتالیایی ها

اسکوچیچ در زمستان 1377 مورد توجه مدیران وقت باشگاه استقلال قرار گرفت اما مانند چهار سال پیش یکی از گزینه ها بود نه گزینه اصلی. بعد از جدایی عجیب و اجباری استراماچونی، استقلالی ها که از بازگشت این بازیکن ایتالیایی ناامید شده بودند، به سراغ گزینه های دیگر رفتند و اسکوچیچ که در آن زمان سرمربی صنعت نفت آبادان بود، یکی از چهره هایی بود که برخی از مدیران باشگاه استقلال آن ها را انتخاب کردند. در مورد او فکر کرد و این سوال حتی به رسانه ها رسید. البته آبادي ها اصرار داشتند كه مربي خود را از دست ندهند و همين مشكل استقلالي ها را بر آن داشت تا با جديت بيشتري به دنبال گزينه اول خود باشند و در نهايت فرهاد مجيدي را براي دومين بار روي نيمكت اين تيم نشاند. برای اسکوچیچ هم بد نبود چون چند روز بعد از این اتفاقات فدراسیون فوتبال او را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب کرد. کروات در استقلال بالاخره در بهترین شرایط می تواند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. این اتفاقی است که افتخار ارزشمندی است، اما قطعا صعود او به جام جهانی با تیم ملی اهمیت بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید