همایش روز بسیج مداحان برگزار شد/ از پیشکسوتان مداحان قدیم تجلیل شد


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885051

همایش سراسری روز بسیج مداحان و بزرگداشت شهید برجسته سال 1401 شهید علی امرایی به همت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تالار شیخ صدوق برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایش سراسری روز بسیج مداحان و گرامیداشت مقام شامخ شهید 1401 شهید مدا و مدافع حرم علی امرایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی اصغر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان، حجت الاسلام باباخانی مسئول هیئت و سازمان مراسم مذهبی و جمعی از نمازگزاران در تالار شیخ صدوق برگزار شد.

ارجونی رئیس سازمان بسیج مداگان در خصوص «روز بسیج مداگان» و اقدامات این نهاد برای ایام محرم گفت: روز بیست و دوم ذی الحجه روز شهادت میثم تمار مصادف با روز بسیج ماداگاسکی ها بر این اساس اقداماتی در گروه ملی سازمان بسیج مداگان پیش بینی شده است و در همین راستا 150 همایش روز بسیج مداگان در کشور برگزار می شود.

ارجونی یکی از اهداف همایش های روز بسیج مداگان را تبیین بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: یکی از دیدگاه های حضرت آقا جهاد تبیین و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و شهدا و یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش ها است. کرامت شهدا به ویژه شهدای ممتاز طبقه ماداگان را توضیح دهید. امسال بر اساس پیگیری های ما، شهید علی امرایی از استان تهران به عنوان شهید برجسته بسیج مداگان معرفی شد. از ویژگی های آنان می توان به یاری مومنانه، محرومیت زدایی، فعالیت در گروه های جهادی و مداحی حرفه ای اشاره کرد.

وی بیان کرد: شهدای شاخصی نیز در سطح استان داریم که شخصیت آنها در همایش های استانی تبیین می شود و از خانواده این شهدای عزیز تجلیل می شود. هدف بعدی از برگزاری این همایش ها ارتقای سطح شناختی، سیاسی و معنوی مدی ها در خصوص مسائل روز است.

ارجونی با بیان اینکه اگر بخواهیم جهاد تبیین انجام دهیم باید حواسمان به مسائل روز باشد، خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است و متاسفانه با دروغ و ترفند در حوزه رسانه و فضا واقعیت مجازی به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به سیستم و کارکنان آن است.

وی به برنامه های سازمان بسیج مداگان در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: پرداختن به محتوای محرم و صفر به ویژه در دهه اول محرم از برنامه های همیشگی ما است که به بحث بایدها و نبایدها می پردازد. نوحه خوانی سیدالشهدا علیه السلام. ایجاد همدلی و تعامل بین معلمان ارشد و معلمان جوان از دیگر اقدامات ماست که همانند سال های گذشته برای پیشخط های مجالس مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارجونی بالا بردن روحیه حماسه، خودباوری و رهبری را از موضوعاتی عنوان کرد که این روزها مدی ها دنبال می کنند و ادامه داد: کتاب باب الحسین نیز توسط سازمان بسیج مداحان تهیه شده و این کتاب از تولید 300 بهره می برد. سبک ها و – اکثر این اشعار و سبک های آن توسط خوانندگان استانی جمع آوری شده است که در دهه اول محرم در اختیار جامعه مداحان قرار گرفته است.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، حافظ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به جایگاه شهدا در قرآن، حدیث و روایات اشاره کرد و گفت: : وقتی شهیدی به مقام شهادت رسید، لطف خداوند به او بسیار است، برای بستگان شهیدی که با پیوستن به شهید هنوز در دنیا هستند، خوشحال است و هیچ ترس و ناراحتی ندارد.

عادل اصغر با اشاره به طرح استکبار برای ایجاد شکاف بین جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف با ایجاد داعش، فجیع ترین جنایات را در سوریه و عراق انجام داد، اما مدافعان حرم. و شهدای مدافعان حرم جزو طرح هستند روی آب چاپ کردند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه سوریه، لبنان و عراق با وجود همه توطئه ها همچنان پابرجا هستند، گفت: اگر امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه بتوانیم روی پای خود بایستیم. به خاطر خون این شهدا و خانواده های شهداست.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم و شهید پیشرو از سال 1401 علی امرایی و واسطه های جانباز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید