به‌زودی همایش تجلیل از «مرضیه دباغ» به عنوان زن تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

وی افزود: جایگاه واقعی زنان در فضای اجرایی و تصمیم گیری در کشور هنوز مشخص نشده است اما با کاری که در دولت سیزدهم آغاز کرده ایم شاهد حضور دلگرم کننده زنان و اقدامات موثر هستیم. “

اسماعیلی ادامه داد: مبنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که فضا را برای حضور عناصر شایسته بانوان و بانوان فرهیخته آماده کنیم و در دستور کار قرار دهیم; بر این اساس به زودی همایش تجلیل از «مرضیه دباغ» به عنوان یک زن برابر انقلاب اسلامی برگزار می شود و این موضوع ادامه خواهد داشت.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران تاکید کرد: عده ای از ما انتظار دارند که به عنوان نهاد نظامی و امنیتی عمل کنیم اما چنین فرصتی نداریم و مشکلات باید حل شود. با تغییر روحیه فرهنگی حل شد.

اسماعیلی اضافه کرد: ما یک گروه تولیدی و نظارتی هستیم، در حوزه تنظیمی فعالیت هایی در محدوده قوانین انجام داده ایم و در حوزه تولید نیز با تولید فیلم های مناسب حال و هوای مردم را ایجاد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ابتدای دولت با وزارت فرهنگ چالش هایی داشته اند، یادآور شد: این چالش ها به این دلیل است که ما در مرز ایستاده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت تولید فیلم در گذشته و این دوره گفت: تاکنون 30 فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده اند و سریال فارابی که تنها 2 فیلم داشته است. فیلم های سال های گذشته، امسال 17 فیلم برای جشنواره دارد. این فیلم ها را دفاع مقدسی در حوزه خانواده و ژنرال معرفی کرد.