همایش سراسری سرودهای انقلاب و یاد و خاطره پدر شعر انقلاب در سبزوار برگزار می شود.


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844165

همایش سراسری سرودها و اشعار انقلاب اسلامی و بزرگداشت پدر شعر انقلاب استاد «حمید سبزواری» در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; امین کوشکی دبیر اجرایی نخستین همایش ملی سرودها و اشعار انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش در سبزوار گفت: بزرگداشت حمید سبزواری پدر شعر انقلاب اسلامی توسط دانشگاه حکیم سبزواری در خردادماه برگزار شد. 21 و 22 1401. مصادف با ایام درگذشت این شاعر انقلابی در ساب زوار برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت شخصیت حمید سبزواری و لزوم آشنایی نسل جوان با ابعاد شخصیتی و اشعار وی افزود: این همایش ملی با حضور چهره های برجسته سیاسی و علمی از جمله وزیر فرهنگ و علوم برگزار شد. قائم مقام صدا و سیما، تعدادی از اساتید زبان و ادبیات فارسی در رشته ادبیات پایدار در سراسر کشور.

کوشکی با اشاره به اینکه این همایش در دو بخش علمی و مردمی برگزار می شود، ادامه داد: بخش علمی این همایش با حضور اساتید ادبیات و فرهیختگان در دانشگاه حکیم سبزواری به منظور بررسی اشعار پدر بزرگوار برگزار می شود. شعر انقلابی و دیگر شعرهای شاعران انقلابی.بیا.

وی ادامه داد: قسمت مردمی به بررسی شخصیت انقلابی استاد و گروه های مردمی که با استفاده از اشعار حمید سبزواری به سرودن سرود پرداختند، می پردازد.

وی افتتاح دو اثر از کتاب همایش و اپلیکیشن حمید سبزوار را از دیگر برنامه های این همایش عنوان و خاطرنشان کرد: این همایش ملی با همکاری استاندار ویژه سبزوار، نمایندگان خراسان غربی در مجلس، رادیو فرهنگ، فرهنگی و جهت یابی سبزواری برگزار می شود. خدمت، اداره صمت سبزوار، اتاق اصناف سبزوار، سبزوار و سپاه ناحیه سپاه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید