یازدهمین کنگره سراسری شعر حراست در خراسان شمالی برگزار می شود


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886860

دبیر یازدهمین کنگره سراسری جشنواره شعر حراست در استان خراسان شمالی:

اباصلت رضوانی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره کنگره ملی شعر دفاع مقدس از ابتدای مردادماه آغاز شده است، گفت: شرکت کنندگان در هفت بخش می توانند آثار خود را تا 10 شهریورماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، اباصلت رضوانی دبیر جشنواره یازدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان خراسان شمالی در نشست خبری پیش از ظهر امروز اظهار داشت: این کنگره را مصادف با ماه محرم می دانیم. به فال نیک گرفته است زیرا عاشورا، عاشوه همه رزمندگان و شهدا بوده اند و این تأثیرگذاری همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شاعرانی که در عرصه حفاظت مقدس فعالیت می کنند از وجود شهدای کربلا الهام گرفته اند، ادامه داد: کنگره شعر حراست مقدس حرکت مبارکی است که از سال های دفاع مقدس آغاز شده است. برخی از شهدا و رزمندگان هم سال کلید این موضوع است و در این سال ها به عنوان یک نمایه مستند و ادبی ادامه دارد که جریانی پویا و تاثیرگذار است.

رضوانی افزود: این کنگره که بیست و چهارمین جشنواره ملی و یازدهمین جشنواره استانی است در هفت بخش، بخش کلی شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس با مضامین عاشورایی برگزار می شود. دفاع و نقش آن در تبیین جهاد، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زن تفکیک شده است.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه چالش های بزرگی در فضای مجازی و عرصه جنگ نرم در پیش است، بنابراین یکی از بخش های حوزه شعر دفاع مقدس به این موضوع اختصاص دارد که به تقویت این جریان ارزشی در جامعه با زبان کمک می کند. هنر. کند

رضوانی خاطرنشان کرد: شعر کودک و نوجوان با توجه به اینکه تاثیر زیادی دارد یکی از بخش های مهم جشنواره محسوب می شود و می توانیم با شعر در این عرصه نسلی انقلابی و ارزشمند تربیت کنیم.

وی یادآور شد: بعد از غروب عاشورا نقش حضرت زینب در برپایی عاشورا مشهود است و همین وضعیت در بین زنان رزمنده دفاع مقدس رخ می داد که به دلیل اهمیت موضوع به صورت مستقل به عنوان بخشی از شعر در نظر گرفته شد. کنگره

رضوانی با اشاره به اینکه این کنگره از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا 10 شهریورماه است، گفت: آثار پس از ارسال بدون نام و نام و شرح شاعر کدگذاری شده و در اختیار هیئت داوران قرار می گیرد. هماهنگی شعر حراست مقدس تهران انتخاب می شود، پس از انجام مراحل، اسامی برگزیدگان اعلام می شود.

وی گفت: در دهمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس که سال گذشته برگزار شد، 78 شاعر استان با ارائه 104 اثر به رقابت پرداختند که هشت اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

رضوانی تصریح کرد: کنگره شعر حراست یک فراخوان ویژه در حوزه نخبگان است نه فراخوان عمومی و با توجه به جامعه آماری شاعران استان، شرکت کنندگان قابل توجه بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید