استقبال شاعران ۲۹ استان از کنگره سراسری شعر غزه در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خبر داد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از ارائه ۸۶۴ اثر از ۵۷۲ شاعر ۲۹ استان کشور به نخستین کنگره ملی شعر غزه موسوم به “بال در بال ملائک” خبر داد.


به گزارش

خبرگزاری موج

اردبیل

، امیر رجبی اظهار کرد: فراخوان کنگره سراسری شعر غزه در استان اردبیل از ماه قبل منتشر شده بود و شاعران زیادی با ارسال آثار خود از این رویداد مهم استقبال کردند.

وی با بیان اینکه موضوع این کنگره شعر سراسری، فلسطین و زبان حال کودکان غزه است، گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه کنگره به زبان‌های فارسی و ترکی است و آئین اختتامیه آن در آذرماه برگزار و با جوایز نفیسی از برگزیدگان آن تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از انتخاب سیدسعید اطهرنیاری به عنوان دبیر علمی و داور و حسین بختیاری و شهاب‌الدین وطن‌دوست به عنوان دیگر داوران نخستین کنگره ملی شعر “بال در بال ملائک” خبر داد.

رجبی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت ۱۵ هزار نفر از مردم فلسطین گفت: عمق قساوت و سبوعیت صهیونیست‌ها از یک سو و مظلومیت مردم فلسطین به‌ویژه کودکان و زنان از سوی دیگر قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و ادبا و شعرا هم با استقبال از این کنگره همدردی خود را با مردم مظلوم فلسطین و غزه نشان می‌دهند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید