محفل شعر «حاتم سلیمانی» با حضور شاعران کشوری و استانی برگزار می شود.

وی به فعالیت بسیج هنرمندان در عرصه هنر و ادبیات اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج هنرمندان قزوین از ابتدای سال 1401 فعالیت خود را در قالب غبارروبی بر قبور شهدا برگزار کرد. نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین و همچنین دیدار با هنرمندان جوان و پیشکسوت بسیج قزوینی را آغاز کرد.

خسروی تصریح کرد: در سال جاری با بیش از 20 هنرمند قزوینی از جمله علی اکبر پگاه، احمد پیله چی از اساتید خوشنویسی، اصغر اردقیان، حاج علی زرآبادی از اساتید موسیقی، روح اله شریفی از اساتید تاریخ نویسی، مهدی مردانی توسط شاعران و یحیی عرشیان آشنا شد. توسط عکاسان

وی ادامه داد: در زمینه نقاشی از آقایان رحمانی نقاش تاکستان استان و املی و رحمانی استادان سفالگر استان قدردانی شد.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال تشکیل بسیج هنرمندان به مناسبت های مختلف از جمله سوم، چهاردهم و پانزدهم خرداد، هفته های جمعیت، عفاف و حجاب، بسیج، وحدت و پاسداشت دهه مبارک فجر. کرامت، امامت، ولایت، محرم و صفر و اربعین حسینی، روز و هفته دانش آموز مبارزه با استکبار با همت شورا، کانون ها و انجمن های هنرمندان برنامه های متنوعی برگزار کردند.

وی با اشاره به فعالیت معاونت فضای مجازی این سازمان گفت: تولید پادکست های صوتی و تصویری به مناسبت های مختلف از جمله به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و میزبانی از شهدای گمنام و انتشار در پیام رسان های داخلی می باشد. یکی از اقدامات معاونت فضای مجازی که طی آن هفته آینده منتشر می شود.

فعالیت 10 انجمن هنری و ادبی در منطقه

خسروی با بیان اینکه 10 انجمن هنری و ادبی زیر نظر سازمان بسیج هنرمندان در استان فعالیت می کنند، گفت: هر کدام از این انجمن ها چندین هدف و برنامه را زیر نظر بسیج هنرمندان قزوین و همچنین پنج شهرستان شهرستان دنبال می کنند. مراکز سطح برای شناسایی کارهای آموزشی و تربیتی برای ارتقای کیفیت آثار هنرمندان در مناطق مختلف استان.

وی افزود: کانون بسیج بانوان هنرمندان استان قزوین در هفته عفاف و حجاب و جمعیت فعالیت های شایسته ای داشت.

خسروی یادآور شد: امسال سه جشنواره رسمی از سوی انجمن های نمایش، هنرهای تجسمی و صنایع دستی و عکاسی پیش بینی شده است، سیزدهمین دوره جشنواره سودا عشق تئاتر قزوین در 24 آبان ماه برگزار شد که 2 اثر برتر در بخش خیابانی و دو اثر در بخش خیابانی برگزار شد. بخش مرحله ای از جشنواره یک کشور نماینده داشت.

وی ادامه داد: اولین استانی بودیم که اولین جشنواره استانی صنایع دستی را برگزار کردیم و 12 اثر و هنرمند را به جشنواره کشوری ارائه کردیم.

رئیس بسیج هنرمندان استان قزوین با اشاره به رزمایش فاطمی گفت: این رزمایش هفته گذشته به نام و یاد شهید شاخص کشوری شهید احمد سهیلی و شهید شاخص بسیج هنرمندان استان قزوین برگزار شد. شهید علی تاج احمدی و در قالب این رزمایش بیش از 12 گروه جهادی در بسیج هنرمندان ثبت نام کرده و در روستاها با تاکید بر ادبیات و هنر به انجام کارهای جهادی می پردازند.

خسروی تصریح کرد: جشنواره عکس برگزار می شود، قسمت مسابقه ای آثار به دبیرخانه تهران ارسال شده و در بخش پروژه محور با سه عکاس حرفه ای از استان قرارداد بسته شده و کار در روند انجام شدن با نگاه خانواده، مهرمدری و حضور کودکان در مساجد منزل.

ایجاد محله های ترانه و گروه های تئاتر

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از تشکیل گروه های تئاتر و سرود خبر داد و گفت: در دو ماه و نیم گذشته با وجود شرایط نابسامانی و هرج و مرج در جامعه، مسئولان کانون بسیج انجمن های هنرمندان استان با اجرای جشنواره “چتر طلایی” و مشارکت تئاتر بیش از 120 کودک و نوجوان استان برای استعدادیابی انتخاب شدند که در اوایل آبان ماه به کار خود پایان داد.

مسئول بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه استان قزوین یکی از پنج استانی است که در آن مدرسه تعزیه وجود دارد، گفت: خوشبختانه انجمن تعزیه قزوین فعال است و هنرمندان آن در روزهای مختلف سال از جمله ماه محرم و صفر و پیاده روی اربعین برای عاشقان اهل بیت درود بر آنان باد.

وی ادامه داد: در همین راستا انجمن داستان نویسی و ادبیات به سرپرستی آقای روح الله شریفی دو کتاب با عنوان های بیسنگر و ایام پیامبر ارائه کرد. امیدواریم در روزهای آینده بین ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت علی (علیه السلام) زندگینامه شهید الیاس چگینی توسط روح الله شریفی افشا شود.

خسروی خاطرنشان کرد: همچنین در بحث خوشنویسی در کلاس مجازی زیر دو دقیقه خوشنویسی توسط مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین به تربیت و شکوفایی استعدادهای جدید در این هنر اصیل بپردازیم. استان، در شبکه های مجازی بارگذاری می شود.

خسروی در پایان گفت: بسیج هنرمندان قزوین از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد و ماموریت اصلی آن تربیت و سازماندهی هنرمندان انقلابی، مؤمن، متعهد در قالب انجمن ها و کانون ها در سراسر استان برای رشد و تعالی هنر اسلام و ایرانیت است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید