ضرورت خلق سرودهای انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807295

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، تولید سرودها و آثار انقلابی وحدت بخش و تمدن ساز را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بیانیه ای صادر کرد.

در پیام اسماعیلیان آمده است:

جشنواره های فجر انقلاب اسلامی جلوه ای از حضور پررنگ هنرمندان کشور عزیزمان از سراسر ایران اسلامی در آیین های ملی و مردمی است.

اجرای ترانه های هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر نشان از این واقعیت دارد که موسیقی اصیل و ارزشمند می تواند در تحول جامعه نقش داشته باشد. همانطور که در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت بزرگ ایران، در لحظات حساس و تاریخی پس از آن با توجه به رویکردهای متعالی تقویت روحیه انقلابی و در دوران دفاع مقدس بیش از چهار دهه با مردمی خلق آثار ارزشمند و ماندگار

در گام دوم انقلاب اسلامی بر این باورم که شناسایی و رشد استعدادهای موسیقایی در بین نسل‌های جوان به منظور خلق آثاری با مضامین ارزشمند، وحدت‌بخش، تمدن‌ساز و تحکیم پیوندهای اجتماعی و اخلاقی و نیز خلق سرودهای انقلابی امری ضروری است. ضرورت اجتناب ناپذیر . .

برگزاری سی و هفتمین دوره این رویداد ارزشمند با همراهی نویسندگان این عرصه به عنوان ریشه های مستحکم موسیقی در کنار جوانان جویای نام و امیدهای آینده موسیقی کشور نشان از پیشرفت انقلاب در این عرصه دارد. حضور ژانرهای موسیقی در کنار هم و همچنین برگزاری همزمان جشنواره های استانی موسیقی فجر، رنگین کمان اصالت و توانایی های هنرمندان موسیقی کشورمان را به تصویر می کشد.

اکنون که بیش از دو سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می گذرد، از زحمات برگزارکنندگان این جشنواره قدردانی می کنم و از حضور علاقمندان به این هنر با وجود حداقل شرایط ایجاد شده با مطالعه سویه جدید قدردانی می کنم. بیماری کرونا امیدوارم با رعایت اصول بهداشتی و تدابیر لازم شاهد برگزاری جشنواره های باشکوهی برای اعتلای نام ایران اسلامی باشیم.

در سی و هفتمین سحرگاه این رویداد ارزشمند هنری، صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به همه هنرمندان شرکت‌کننده و برگزارکنندگان این رویداد تقدیم می‌کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون جامعه هنری ایران در توسعه و تعالی فرهنگ و هنر را مسئلت دارم. این منطقه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید