«هملت پشتوهی» و «همری» وارد تئاتر شهر شدند


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819093

برنامه تئاترهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد و دو نمایش «هملت پشتوهی» و «همری» از امروز چهاردهم فروردین ماه اجرای خود را در تالار چهارسو و کشکی آغاز می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور جدید اجرای عمومی آثار تئاتر در مجموعه تئاتر شهر امروز چهاردهم فروردین ماه با نمایش دو نمایش جدید در تالار چهارسو و کاسکایس به نمایش عمومی در می آید.

تالار چهارسو نمایش جدیدی با عنوان «هملت پشتکوهی» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی و با بازی مهدی عطایی دریایی، مجید کشاورز، گتا عابدی، افسانه برزه کار، یاسمن صیاد دقاتکار، غزهم ذحاتما ایهام فریضه لهام شورانی را در روز یکشنبه 14 به نمایش می گذارد. ، ساعت 20:15 به مدت 80 دقیقه و قیمت بلیط 70000 تن.

ابراهیم پشتوهی در یادداشتی درباره این نمایشنامه نوشت: «هملت پشتوهی برای من تجربه هیجان انگیزی است. در تمام 24 سالی که در تئاتر کار کرده ام، هرگز در نمایشی به این اندازه نزدیک به زندگی کار نکرده ام. اثر پسا طبیعی گرایی که ریشه در آثار ایبسن و گورکی دارد. هیچ فرم و تصویر شاعرانه ای در این نمایش وجود ندارد و مهم ترین و سخت ترین کار من این است که کارگردان را نامرئی کنم. یک ساعت و نیم از زندگی یک خانواده در داستانی مرموز و جنایی به تصویر کشیده شده است. این نمایش بیش از همه مرا شگفت زده کرد و می دانم که بسیاری از مردم با آن می خندند و مانند خود زندگی گریه می کنند.

نمایش جدید دیگری به نام خماری به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی با بازی سهیلا گلستانی، محسن حسن زاده، پردیس شیروانی، محمدرضا نجیفی، ایمان از یکشنبه 13 فروردین ماه ساعت 28 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود. :45 مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیط 60000 تن در حضور تماشاگران است.

امین بهروزی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره این نمایش گفت: کل متن درباره این مفهوم است که پدیده خماری چیست و چه تاثیری بر عملکرد همه دارد؟ به یک معنا، فردی که به هر طریقی به این پدیده معتاد شده است، می تواند برای مبارزه با آن دست به هر کاری بزند و این پدیده نمی تواند ربطی به مواد مخدر داشته باشد. این نمایشنامه از نظر ساختاری متفاوت و در عین حال ساده است که ترکیبات مختلفی از صدا و تصویر را شامل می شود. «خماری» از نظر فضاسازی شبیه نمایشنامه های قبلی من است اما از نظر اجرایی تجربه جدیدی است. داستان نمایشنامه نیز در بستری واقع گرایانه پیش می رود، اما در برخی قسمت ها از مرزهای واقعیت عبور می کند و وارد فضایی غیرواقعی و خیالی می شود.

نمایش «دکتر نون همسرش را بیشتر از موزادک دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان و کارگردانی هادی مرزبان که از 7 فروردین ماه جاری ساعت 19:30 با مدت زمان 95 اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد. دقیقه و قیمت بلیت 100000 جلد برای میزبانی از تماشاگران تئاتر است.

نمایشنامه «دکتر نون همسرش را بیشتر از مصدق دوست دارد» زمینه ای عاشقانه و سیاسی دارد و در خلاصه داستان آمده است: شد. اکنون در کودتای 1332 از اسفندیار (دکتر نون) از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدک خواسته شد تا با نخست وزیر مصاحبه کند که وی با آن مخالفت کرد. «اسفندیار تعطیل است. او برای انجام مصاحبه‌ها از انواع شکنجه‌ها استفاده می‌کرد و هر بار با مقاومت دکتر نون مقابله می‌کرد تا اینکه تاج سلطنت برداشته شد و مبارزه بین عشق و وفاداری به نخست‌وزیر آغاز شد.»

در این نمایش حامد کمیلی، شیوا مکینیان، عارفه معماریان، زهره پرتوی، کامبیز امینی، علی حزنی، محمدرضا بختیاری، سامان تیرانداز و بهنام تشکر (در نقش دکتر محمد مصدق گجاق و شاهین علیپور، فائزه ذکاوتی، نازنین ثمر، زهره) بازی می کنند. رستگار مقدم، ابوالفضل وزیری، سجاد احمدی نیا، علی یارلو، مهراد ابریشمکار، حمیدرضا ژاله، آرش نظری، آرزو سارا نظری، آرزو کاشاره مقدم، سرایف سراف ریاحی، کیمیا نوری، آصف جعفری، نرگس لاحید فطرتیده، نرگس لاحید فطرتیده، فرحیدی، طاها نوری، رضا بخشی، محمد رجبیان، علیرضا چمن ورز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در سالن سایه دار مجموعه از ساعت 19:00 نمایش “بی خوابی” به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور با بازی رضا بهرامی، علی تابع امام، حورا سلیمانی، سحر گلشیرازی و امین نبی اللهی به مدت 80 دقیقه و بهای بلیت 40000 روی صحنه می رود. جلدها

در خلاصه داستان نمایش «بی خوابی» آمده است: پدرام دوست سمانه که مدیرعامل یک شرکت بزرگ بازرگانی است بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و پدر پدرام مدیریت شرکت را به هادی (پسر عموی پدرام) واگذار کرد. یک سال بعد، سمانه شواهدی از تحولات جدید پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید