طرح حریم تئاتر شهر امروز به شورای شهر ارسال شد


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804465

سرپرست مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که طراحی فضای مجموعه یک سال پیش انجام و به شورای شهر سابق تهران ارسال شده و به بازاری برای شورای شهر فعلی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موضوع حریم مجموعه تئاتر شهر با حادثه روز جمعه 8 بهمن ماه که در آن اراذل و اوباش با یکدیگر درگیر شدند و محوطه تئاتر شهر را به صحنه درگیری و خونریزی تبدیل کردند، در حال بررسی مجدد است. توسط مدیران و مسئولان موضوعی که سال هاست از سوی هنرمندان و رسانه ها مطرح شده و حدود یک سال است که به شدت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران پیگیری می شود.

البته شورای شهر سابق تهران به جای همراهی برای حل مشکل تئاتر شهر، بر ایجاد موانع بیشتر در این حوزه متمرکز شد.

با تغییرات ایجاد شده در شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهرداری تهران، جلسه تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر و کاهش آسیب های موجود، عصر چهارشنبه 10 دی ماه با حضور کادر تشکیل شد. آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی علیرضا نادعلی، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 تهران، مرتضی ادیب زاده، بازیگری. رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و جمعی از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی استان از جمله رضا بصیرت از انجمن هنرهای نمایشی ایران، مهدی ابدالی معاون مدیرکل هنرهای نمایشی و ابراهیم گله دارزاده مدیرعامل تئاتر شاه و مدیران و معاونان شورای شهر و شهرداری تهران در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی و سرپرست مجموعه تئاتر شهر و همچنین رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران قول همکاری و مساعدت در اجرای طرح شهر را دادند. مجموعه تئاتر.


سخنگوی شورای شهرداری: 2 ماه است که منتظر پروژه تئاتر شهر هستیم.

در پی اتفاق اخیر پیرامون مجموعه تئاتر شهر و دلایل راه اندازی نشدن مجموعه تئاتر شهر در رسانه ها و فضای مجازی، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توییتی نوشت: دو ماه پیش با آقای علوی دیدار کردیم. شورایی دیگر با دوستانی از تئاتر شهر. راه حل آنها برای مشکلات اجتماعی اطراف تئاتر شهر، ساختن حصاری برای محافظت از آنها در برابر معتادان، خوابگردها و مجرمان بود. شهردار منطقه و رئیس سازمان زیباسازی شهرداری آماده کار هستند و 2 ماه است که منتظر تئاتر شهر هستند. همه ما 2 ماه منتظر بودیم تا تئاتر شهر طرحی را ارسال کند که اصرار بر اجرای آن داشت تا با دیگر طرح ها مقایسه شود و در نهایت پس از انتخاب طرح، کار به سرعت انجام شود. اگر طرحی ارسال نکنند، می توان ایده را بلافاصله و به طور جامع در میان نزدیکان هنرمند فراخوانی کرد.»


گله دارزاده: طرح امروز راه اندازی شد

ابراهیم گله دارزاده سرپرست مجموعه تئاتر شهر در ادامه با بیان اینکه چرا این طرح به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نشد و علت تاخیر این طرح به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد. ایشان طی جلسه ای با اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران از ما خواستند که پروژه را راه اندازی کنیم. تهیه مجدد این طرح مدتی به طول انجامید و با تدوین مجدد طرح، امروز یکشنبه 10 بهمن ماه آن را به شورا ارسال کردیم و از نزدیکان شورای اسلامی شهر تهران بابت تاخیر ایجاد شده عذرخواهی می کنیم.

وی یادآور شد: طراحی حریم مجموعه تئاتر شهر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و بخشی از پروژه رودکی است، اما ما می خواستیم این کار را کمکی انجام دهیم نه اینکه شهر را تنها نگذاریم.

گله دارزاده با تشریح ملاحظات طراحی حریم مجموعه تئاتر شهر که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است، تصریح کرد: در این پروژه فرصت تجارت در اطراف مجموعه تئاتر شهر محدود و تا حدودی دشوار است و همچنین تئاتر شهر و واقعیت محدود نبودن تئاتر شهر از نظر بصری و همچنین دسترسی پذیری از جمله نکاتی است که در این پروژه مورد توجه قرار گرفته است. منتقدان همچنین استدلال می کنند که طراحی حریم خصوصی نباید مجموعه را از عموم محدود و جدا کند.

سرپرست مجموعه تئاتر شهر در پایان سخنان خود تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در اجرای مجموعه تئاتر شهر رویکرد شورای اسلامی قبلی شهر تهران بود و اکنون که رویکرد شورای اسلامی شهر جدید تهران بسیار مثبت است، امیدواریم به زودی اقدام عملیاتی انجام شود. .

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید