همچنان منتظر اطلاعیه کتبی وزارت کشور هستیم/ حکم شهرداران 7 شهر منطقه تصویب شد.

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784663

گزارش آخرین وضعیت حکم شهرداران استان زنجان;

100 روز اول از آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر زنجان می گذرد و هنوز تکلیف شهردار زنجان مشخص نشده است و همچنان منتظر اعلام شورای حل اختلاف وزارت کشور هستیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ۱۴ مردادماه امسال بود که اعضای شورای اسلامی شهر زنجان پس از ادای سوگند به عنوان استاندار و برگزاری اولین نشست رسمی و علنی با اصحاب رسانه، منصور سلطانی محمدی را با ۶ رای به عنوان شهردار زنجان انتخاب کردند. شهردار زنجان که شرایط وی بازنگری شده و جهت صدور حکم به وزارت کشور ارائه شده است.

در حالی که بسیاری از فعالان، کارشناسان و اصحاب رسانه استان بر این باور بودند که شهردار زنجان از قبل تعیین شده و شورا در حال بررسی گزینه‌ها است، اعضای شورا این موضوع را تکذیب کردند و گفتند در شرایط همه گزینه‌ها باید دقت شود که کدام یک از گزینه‌های نهایی برابر است. فرصتی برای ارائه برنامه مدیریت شهری خود. از بیش از 50 نفری که به دعوت منتخبان شورای اسلامی شهر زنجان رزومه و پرونده کاری خود را ارسال کردند، در نهایت 8 گزینه تایید شد که یکی از آنها (روحلا حسنی) با نامه کتبی از رقابت انصراف داد. اعضای شورا با برگزاری جلسات متعدد و با در نظر گرفتن برنامه از دیگر گزینه ها، سرانجام در جلسه رسمی و علنی روز 29 شهریور 99 با 5 رای از 9 رای، عباس رشاد را به عنوان شهردار زنجان برگزیدند و اطلاعات وی را برای تصمیم گیری شورای نگهبان مشخص کردند. وزارت کشور. سعید رفیعی دیگر کاندیدای شهرداری نیز در این جلسه چهار رای کسب کرد.

انتخاب رشاد به عنوان شهردار زنجان قابل پیش بینی بود و خیلی ها حتی قبل از انتخاب او این احتمال را اعلام کرده بودند، اما به هر حال برای عباس رشاد قرعه کشی شد و او مجبور شد بر کرسی شهرداری بنشیند، اما پس از آن ضد خبری و جنجال به وجود آمد. در مخالفت با حکم شهردار منتخب زنجان در فضای مجازی که در نهایت با اظهارات رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان تایید شد که وزارت کشور حکم شهردار زنجان را به دلیل عدم ابلاغ ابلاغ کرده است. تجربه مدیریت مرتبط صادر نشده است. شورای اسلامی شهر زنجان نیز در جلسه چهارم آبان ماه جاری که با حضور هفت نفر از اعضا برگزار شد، بر انتخاب خود با 5 رای تاکید کرد و نام عباس رشاد را برای بررسی در شورای حل اختلاف این وزارتخانه به وزارت کشور ارسال کرد. بر اساس این قانون، شورای حل اختلاف 15 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را اعلام کند که در واقع 20 آبان ماه به پایان رسید، اما وزارت کشور هنوز تصمیم شهردار زنجان را در شورای شهر زنجان تایید یا رد نکرده است.

a6ef3100 5db0 4d20 ae28 156b047a39bb خبر خاکستری

* هستیم منتظر اعلام کتبی وزارت کشور هستیم

منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: توپ در حوزه شورای حل اختلاف وزارت کشور بوده و همچنان منتظر نظر کتبی این شورا هستیم تا به خبرنگار موج رسا گزارش دهیم. وی گفت: فردی که قرار بود به عنوان نماینده معاونت حقوقی رئیس جمهور در شورای حل اختلاف وزارت کشور حضور داشته باشد، نمایندگی نداشت. ظاهراً این نماینده که از اعضای هیئت حل اختلاف است روز گذشته معرفی شده است.»

وی با بیان اینکه هیئت حل اختلاف برای تکمیل تیم کاری خود منتظر معرفی فرد مذکور است، گفت: قرار شد جلسه بررسی در هیات حل اختلاف برگزار شود که در زمان ما نیست و با هیئت ذکر شده فقط منتظر پاسخ کتبی آنها هستیم.

مرادلو خاطرنشان کرد: پاسخ کتبی هیات حل اختلاف اعم از تایید یا رد توسط شهردار مورد پذیرش شورا قرار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی که گاهی از تایید و گاه مخالف حکم عباس رشاد به عنوان شهردار زنجان خبر می دهد، گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و همه کارهای ما مکتوب است. و مستند. .

وی با تاکید بر اینکه هرگونه اطلاع رسانی در رابطه با انتخاب شهردار و سایر موضوعات کاری شورا چه شفاهی و چه در فضای مجازی مستند نبود، گفت: شورا منتظر نظر کتبی شورا برای حل اختلاف است.

مرادلو تاکید کرد: اگر شورای حل اختلاف اصرار شورای شهرداری زنجان بر آغاز کار شهردار منتخب را تایید کند در غیر این صورت به دنبال گزینه دیگری خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در صورت عدم تایید شهردار منتخب زنجان در شورای حل اختلاف وزارت کشور به سراغ گزینه های دیگر می رویم که ممکن است در بین 6 گزینه دیگر یا در بین افراد دیگر باشد. . در این خصوص اعضای شورا باید به جمع بندی نهایی بپردازند.

مرادلو با بیان اینکه تاکنون هیچ خبر رسمی و مستندی از حکم زنجان در دست نیست، خاطرنشان کرد: هیچ یک از اخبار منتشر شده در فضای مجازی و همچنین شفاهی شایسته توجه نیست و فقط منتظر پاسخ کتبی وزارت کشور هستیم.

83806221 2c01 40ca 8cec 387450c9e5bf خبر خاکستری

* حکم شهردار پایتخت منطقه مستقیماً توسط شورای وزارت کشور پیگیری می شود

علی محمودی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: حکم شهرداران مراکز منطقه و شهرهای بالای 200 هزار نفر توسط وزیر کشور صادر می شود و وزارت کشور موظف به صدور حکم برای شهرداران مذکور است.

وی با بیان اینکه آخرین وضعیت مصوبه شهردار زنجان باید توسط وزارت کشور رصد شود، گفت: شورای شهر در این زمینه مکاتبات مستقیمی با وزارت کشور داشته و بخشدار نظارتی بر آن ندارد.

محمودی خاطرنشان کرد: قانون شوراهای اسلامی صریح است و تبصره 3 (1) ماده 80 آن قانون به صراحت بیان می کند که روند انتخاب شهردار در چنین شرایطی چگونه ادامه می یابد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه در قانون شرایط پیشنهادی توسط وزارت کشور بررسی می شود، گفت: شهر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر پس از اعلام نظر وزارت کشور یا تابع نظر آنها و معرفی گزینه دیگری، خاطرنشان کرد: شورای شهر نمی تواند نظر این وزارتخانه را بپذیرد و بر رای خود اصرار کند که در این صورت زنجان به شورای حل اختلاف می رود که حالا باید منتظر نظر کتبی شورای حل اختلاف باشد.

مدیرکل امور شهرها و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه تاکنون احکام شهرداران 7 شهر استان زنجان به تصویب و امضای استاندار زنجان رسیده است، گفت: از این تعداد 6 شهردار معرفی و یک نفر دیگر نیز ارائه خواهد شد. به زودی.

وی با اشاره به اینکه 4 شهردار منتخب سایر شهرها نیز برای ارجاع به وزارت کشور ارسال شدند، بیان کرد: 3 پرونده برای استفاده از ظرفیت تبصره 3 و یک پرونده برای استفاده از ظرفیت تبصره 5 ارسال شد. آیین نامه ها و منتظر پاسخ آنها هستیم.

محمودی با بیان اینکه احکام شهرداران 4 شهر دیگر در مرحله بررسی صلاحیت های فردی است، خاطرنشان کرد: شهرداران این شهرها انتخاب شده اند اما مراحل بررسی صلاحیت های فردی را می گذرانند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به غیر از زنجان، صلاحیت شهرداران منتخب سه شهر دیگر تایید نشده است، افزود: این مورد در شوراهای اسلامی شهرهای مربوطه اعلام شده که یکی از آنها شهردار و دو شهر دیگر را انتخاب کرده است. شهرها”.

مدیرکل شوراهای شهر و استان زنجان با بیان اینکه شورای شهر حلب به دلیل مشکلات موجود در شورا هنوز شهردار خود را انتخاب نکرده است، گفت: به دلایلی شهردار حلب انتخاب نشده است که البته برنامه ریزی شده است. اما امروز شهرداران شهرهای دیگر انتخاب شده اند که یا در حال محاکمه هستند یا محکوم شده اند.

وی در پاسخ به اینکه اگر یکی از اعضای شورای شهرداری هر شهری در جایی سمت و مسئولیتی می گرفت چه اتفاقی می افتاد، گفت: در صورت تصدی هر یک از اعضای شورا باید با قبول استعفای کتبی خود را به شورای شهر اعلام کند. این استعفا وی جایگاه حقوقی خود را دارد و باید در شورا بررسی و تصویب شود.

وی افزود: با تایید استعفای فرد مذکور، نمایندگان وارد شورا می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید