اتفاقات عجیب و جالب در فدراسیون ژیمناستیک; از رای کتبی مجمع به اینچه درگاهی تا نامه مدیرکل حقوقی وزارت ورزش

ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781282

ظاهرا اعضای مجمع فدراسیون ژیمناستیک با رای کتبی زهرا اینچه درگاهی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون ژیمناستیک چند ماهی است که با پایان دوره ریاست زهرا اینچه در بلاتکلیفی به سر می برد. ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون ژیمناستیک از 7 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 21 اردیبهشت به مدت 10 روز کاری به طول انجامید. در پایان مهلت قانونی 21 اردیبهشت ماه، 13 نامزد در شرایط عادی در 19 تیرماه 1400 به عنوان رئیس فدراسیون برای انتخابات ثبت نام کردند، اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک به حدود 4 ماه رسید.

اگرچه وزارت ورزش تا به امروز جلسه ای برای فدراسیون برگزار نکرده و حتی رئیس فدراسیون را معرفی نکرده است، اما گفته می شود اعضای مجمع فدراسیون ژیمناستیک زهرا اینجه درگاهی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرده اند. فدراسیون

زهرا اینجه درگاهی گفت: در مجمع اول 24 رای آوردم و رئیس فدراسیون شدم. در تیرماه امسال مجمع فوق العاده فدراسیون ژیمناستیک از تعیین سرپرست جلوگیری کرد و انتخاباتی که طبق قانون و اساسنامه قرار بود قبل از مسئولیت من برگزار شود توسط یکی از اعضای وزارت ورزش به حالت تعلیق درآمد. پس از این موضوع اعضای مجمع رأی خود را که همان قانون است به صورت کتبی ارسال کردند. باید بگویم که سال گذشته دوره چهار ساله ریاست فدراسیون جهانی ژیمناستیک به پایان رسید و از ما خواسته شد که برگه های رای خود را به صورت مکتوب ارسال کنیم و اکنون رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک پنجمین سال ریاست خود را سپری می کند. ما با همین مکانیسم عمل کردیم. من تا زمان انتخابات رئیس فدراسیون هستم چون مجمع با 45 رای از 50 رای من را به عنوان سرپرست انتخاب کرد.

یکی از دلایل عدم برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک توسط وزارت ورزش موضوع رد صلاحیت زهرا اینچه درگاهی از کمیسیون مدیریت بود. ادعایی که وزارت ورزش آن را به نامه سازمان بازرسی نسبت می دهد. اما مدیرکل حقوقی وزارت ورزش این موضوع را رد کرد.

مرتضی فلا مدیرکل حقوقی وزارت ورزش در پاسخ به نامه فدراسیون ژیمناستیک با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رد صلاحیت مدیریتی خانم اینچه بر خلاف قانون بوده و نامه بازرسی قابل استناد نیست. بر.

در نامه فلا آمده است:

«با احترام به نامه شماره 256250185 در خصوص موضوعات مطروحه و اشخاص حقوقی مطرح شده، پاسخ قانع کننده ای به اشعار در پی می آید.

1- داشتن پرونده در دادسرا با توجه به اینکه طبق اصول مسلم حقوقی پرونده به دادسرا یا مرجع قضایی دیگر تقدیم شده است، ابتدا فقط جنبه اتهامی داشته است. انسان را از حقوق اجتماعی محروم می کند. ضمناً طبق اصل مترقی و پیچیده 37 قانون اساسی، اصل بر برائت تا اثبات در دادگاه ** و حکم برای تأمین جرم منتسب به شخص است. بنابراین صرف تشکیل پرونده و اجرای مجازات در دادگاه کیفری نمی تواند دلیل بر محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

2. طبق بند. در ماده 1 این نامه، قانونگذار در قانون رسیدگی به تخلفات اداری به این موضوع اشاره نکرده است و باید به قانون کلی که محرومیت از حقوق اجتماعی را پیش بینی نکرده است، رجوع کند.

با توجه به این اتفاقات باید دید تکلیف این فدراسیون چه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید