هنوز جریمه انصراف تیم فوتبال امید را پرداخت نکرده ایم


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888702

حضور اعضای هیئت اجرایی در بازی ها سابقه دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک در حال مکاتبه با ستاد برگزاری در خصوص انصراف تیم فوتبال امید از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است و هنوز جریمه ای پرداخت نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص حضور برخی از اعضای هیئت اجرایی در قونیه گفت: تعداد کاروان ما 475 نفر است که از این تعداد 300 نفر ورزشکار و مابقی کادر فنی فدراسیون ها هستند. از جمله کادر فنی، مربیان، ماساژدرمانگران، کادر پزشکی و غیره. معمولاً چند نفر از اعضای هیئت اجرایی در قالب هیئت نظارت در بازی ها شرکت می کنند که در همه دوره ها این گونه بوده است.

وی در ادامه گفت: بر اساس اساسنامه هدایت فعالیت های کمیته ملی المپیک یعنی هم نقش نظارتی و هم نقش تصمیم گیری بر عهده هیات اجرایی است. این دوستان در نقش نظارتی برای کمک فکری در بازی ها ظاهر می شوند. برخی از اعضا مانند معاون زنان رئیس جمهور سفر نکردند. برخی رئیس فدراسیون هستند و برخی دیگر مسئولیتی در فدراسیون خود ندارند اما اعضای شورای اجرایی هستند. این سفر کوتاه و غیر همزمان است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: قالب کاروان نزدیک به 500 نفر است و حضور 3 تا 4 نفر از اعضای اصلی هیات اجرایی شاید تاثیر چندانی نداشته باشد. این کاروان با شرایط خوبی وارد شد که البته در ابتدا به دلیل شرایط میزبانی مشکلاتی وجود داشت. محل اقامتی که میزبان در نظر گرفت دانشگاهی بود که سیستم خنک کننده در آن خاموش بود. این موضوع در کشورهای دیگر نیز صدق می کند، جایی که 120 دستگاه تنفس مصنوعی خریداری شده و در اختیار مدیران تیم قرار گرفته است.

وی درباره کناره گیری تیم فوتبال امید از بازی ها تاکید کرد: حمایت حداکثری از فوتبال و تیم امید داشته ایم. آنچه که قول داده بودیم محقق شد. مهدوی کیا گفت: باشگاه ها همکاری نمی کنند و شرایطی برای تمرین حداکثری وجود ندارد. سیاست ما این است که در امور داخلی فدراسیون ها و مسائل فنی دخالت نکنیم، وظیفه ما حمایت است.

سعیدی با بیان اینکه تیم فوتبال امید زیرگروه کمیسیون نیست، تصریح کرد: زیرگروه فدراسیون است. کادر فنی را فدراسیون فوتبال تعیین می کند، ارتقا و بحث فنی توسط فدراسیون انجام می شود که برای همه فدراسیون ها است نه فقط فوتبال. وظیفه ما پشتیبانی است تا بتوانیم شرایط ارسال را تضمین کنیم. ما به امور فدراسیون ها نمی پردازیم. در 2 مرحله حدود یک میلیارد به تیم امید کمک کردیم و هزینه های اعزامی نیز بر عهده کمیته بود.

وی در این خصوص اذعان داشت: امیدواریم در آینده شاهد این اغتشاشات نباشیم چرا که دوستان در تلاش هستند. هیچ اختلافی بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک وجود نداشت.

دبیر کل کمیته در پایان گفت: طبیعی است که ورزشکاران به دلیل شیوع کرونا به این موضوع دست زدند، اینها هیچ بهانه ای نبود و ما رسما این مشکل را به ستاد بازی ها اعلام کردیم. کمیته ملی المپیک با کمیته برگزاری بازی ها در حال مکاتبه است و ما هنوز جریمه ای پرداخت نکرده ایم اما دلایل خود را ارائه کرده ایم تا ببینیم چه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید