هواداران پرسپولیس به سیم آخر زدند

هواداران پرسپولیس به سیم آخر زدند

در پی استعفای ناگهانی مجید صدری از سمت سرپرستی باشگاه پرسپولیس، صبح امروز جلسه ای در وزارت ورزش برگزار شد و با موافقت با استعفای صدری، رضا درویش به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس انتخاب شد. همچنین غلام محمد علیپور، محمد اسد مسجدی، بیژن ذوالفقارنسب و سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر جهت یابی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به همراه رضا درویش به عنوان اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند.

محمد فیاض و مجید صدری نیز اعضایی هستند که جای خود را در هیات مدیره باشگاه به اعضای جدید داده اند.

در این گزارش نگاهی داریم به خاستگاه این افراد و البته واکنش های گزینش دراویش.

دوران مدیرعاملی در سایپا

درویش دو فصل مدیرعاملی سایپا بود و دایی خود را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد. در نهایت به دلیل مشکلات مالی و البته برخی دراویش استعفا داد. سایپا در لیگ هفدهم با هدایت درویش موفق شد سهمیه آسیایی را کسب کند و به همراه دایی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. گفتنی است درویش با علی دی رابطه انحصاری دارد.

هواداران پرسپولیس مقابل سجادی و درویش

بیش از 4 ماه بود که باشگاه پرسپولیس اداره می شد و خبری از انتخاب مدیرعامل قرمزها نبود. هواداران پرسپولیس که انتقادات تندی از عملکرد سجادی در این دوره داشتند، پس از انتخاب درویش به عنوان مدیرعامل باشگاه، به وزیر ورزش اعتراض کردند و درویش را گزینه مناسبی برای مدیرعاملی پرسپولیس ندانستند.

زحمت میکشی

درویش با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد و پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نیاز مبرمی به تقویت چند پست دارد، علاوه بر این پرسپولیس بدهی های مختلفی دارد. باید هر چه زودتر پول پرداخت کنید تا پنجره نقل و انتقالات این باشگاه دوباره بسته نشود. همانطور که مشخص است شروع کار دراویش در پرسپولیس بسیار سخت است و انتظارات از آن بسیار بالاست. باید دید آیا دراویش از پس این مشکلات بر می آیند یا خیر.

درویش تنها گزینه وزارت بود

چندی پیش از درویش به عنوان گزینه مدیرعاملی پرسپولیس یاد می شد اما با فشار بیش از حد هواداران و همچنین حمایت بازیکنان پرسپولیس و کارکنان صدری، اعلام شد که درویش دیگر مدیرعامل پرسپولیس نخواهد بود و واقعیت این بود که یک چیز دیگر. در واقع تنها گزینه وزارتخانه برای مدیرعاملی پرسپولیس درویش بود زیرا افرادی مانند داورزنی و باران چسمه پیشنهاد مدیرعامل پرسپولیس را نپذیرفتند.

توییت جنجالی معاون سابق

به محض منصوب شدن درویش به سمت مدیرعاملی پرسپولیس، بسیاری مخالفت خود را با حضور او در پرسپولیس اعلام کردند. یکی از این افراد ابراهیم شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس بود. شکوری در عین حال در پاسخ به این سوال با انتشار توییتی نوشت: گرسنگی مردم! روند کاهش وزن در پرسپولیس آغاز شده است. حرفه ای های عزیز لطفا بروید جلوی درب منزل خود بازی کنید. این یک ورزش (فوتبال) است.

آیا پیشکسوتان به باشگاه خواهند پیوست؟

دراویش دوستی صمیمی با علی پروین دارند و سلطان پرسپولیس را حامی شماره یک دراویش می دانند. این سوال باعث شد که بسیاری از هواداران احساس کنند که سال ها دیگر پیشکسوتان قدیمی پرسپولیس به باشگاه بازخواهند گشت. بعید است در آینده این اتفاق بیفتد.

اقامت چندگانه عضو هیئت مدیره جدید

ذوالفقار نسب در شرایطی به عضویت هیئت مدیره جدید انتخاب شد که هم اکنون به عنوان مشاور وزیر ورزش و جوانان مشغول به کار است.

البته نکته عجیب حضور ذوالفقارنسب در هیات مدیره پرسپولیس این است که او امروز نیز به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

حضور همزمان این چهره ورزشی در هیات مدیره پرسپولیس و کمیسیون مهمی چون کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال که نقش راهبردی در پیشبرد برنامه های فنی مهم ترین فدراسیون کشور دارد، یکی مثال تضاد منافع

در این شرایط به نظر می رسد یا فدراسیون فوتبال باید از انتخاب ذوالفقار نسب صرف نظر کند یا وزارت ورزش از عضویت او در هیات مدیره پرسپولیس منصرف شود.

سایر اعضای هیئت مدیره

علاوه بر ذوالفقار نسب که از چهره های فوتبالی محسوب می شود، افرادی چون محمد اسد مسجدی، گلم محمد علیپور و سیدمجید پوراحمدی نیز در هیات مدیره جدید پرسپولیس حضور دارند. صدری و فیاض نیز هیئت قبلی را ترک خواهند کرد و دای نوو جایگزین آنها خواهد شد.

محمد اسد مسجدی: مسجدی که از اعضای هیات مدیره قبلی پرسپولیس بود سابقه پست های ورزشی دارد، یک اتفاق ورزشی بود.

وی همچنین از سوی مدیرعامل کارخانه گروه ملی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال خوزستان انتخاب شد و مهم ترین تصمیم او برکناری یزدی و انتخاب پورموسوی به عنوان سرمربی بود.

گلمعلی محمد علیپور: با سجادی دوستی صمیمی دارد. وی پیش از سفر به پرسپولیس مدیرعامل سازمان تربیت بدنی، معاون ورزش های همگانی سازمان تربیت بدنی، رئیس فدراسیون جهانی آلیش و رئیس کنفدراسیون غرب آسیا در سپک تاکرا محمد علیپور بود. مدیران پرسپولیس

سید مجید پوراحمدی: وی که چند ماه پیش به عنوان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر انتخاب شد، سابقه ورزشی ندارد. از سوابق سید مجید پوراحمدی می توان به مشاور معاون مسکن و ساختمان، مدیر بازرسی و روسای کل بانک مهر اقتصاد، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت توسعه گردشگری ایران، فرماندار حنصار، مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان توسعه گردشگری کشور اشاره کرد. استان اصفهان، مشاور معاون استاندار اصفهان، رئیس هیئت امنای دانشگاه حنصار آزاد، دبیر کمیته علمی استان اصفهان، دبیر شورای هماهنگی سمینارها، علوم انسانی و هنر گروه های اجتماعی با فرهنگ مراکز سیاسی استان اصفهان و عضو شورای راهبردی مرکز علم و فناوری اصفهان.

دیدگاهتان را بنویسید