هیچکدام از دستیارانم در تیم ملی قرارداد ندارند/به روابط سیاسی توجهی نداریم/بهتر است با پرتغال همگروه باشیم


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819622

ما برای بازی دوستانه پیشنهادهایی دریافت کردیم و من به خاطر تیم مصاحبه نکردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: این که با رسانه ها صحبت نکردم برای حفظ آرامش تیم ملی است و سعی کردم با شرایط برخورد کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره تساوی ایران در جام جهانی 2022 قطر گفت: همه تیم هایی که به جام جهانی راه یافته اند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ما نمی توانیم بین تیم های سید وان تفاوت قائل شویم. قرعه ما می توانست بهتر یا بدتر باشد، اما قطعا به همه تیم های حاضر احترام می گذاریم و به دنبال شانس خود برای صعود از گروه هستیم.

وی ادامه داد: شاید بهتر بود با پرتغال به تیم های سیدیک باختیم. انگلیس از نظر فنی و بدنی تیم خوبی است که باید با آن رقابت کنیم و به سبک آنها کار خود را انجام دهیم. حضور در جام جهانی به این معناست که ما شایسته آن هستیم و همانطور که به حریفان خود احترام می گذاریم باید به خودمان نیز احترام بگذاریم.

اسکوچیچ درباره تیتر جنجالی روزنامه سان گفت: تیتر روزنامه سان را هم دیدم. وقتی در مورد انگلیس صحبت می کنیم، این چیزها جدید نیست، اما وقتی صحبت از تیم مقابل می شود، باید به تیم خودمان احترام بگذاریم. واقعاً؛ تو مسیر تبریز به تهران سعی کردم فارسی یاد بگیرم اما نشون ندادم!

وی با اشاره به حساسیت سیاسی ایران و آمریکا گفت: همه تیم های ملی در جام جهانی قدرتمند هستند. البته ما نمی خواستیم با تیم هایی مانند آلمان، هلند یا حتی کرواسی روبرو شویم، اما به عنوان یک تیم به آمریکا هم احترام می گذاریم و می دانیم که باید مقابل آنها سخت بازی کنیم. حساسیت بازی با آمریکا را می دانم. من می دانم که روابط دو کشور درگیر مسائل زیادی است و مردم در مورد آن زیاد صحبت می کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تمرکز ما روی مسابقه است. ما همچنین دیدارهای حساسی مانند عراق و بحرین داشتیم، اما ثبات خود را حفظ کردیم و به نتیجه رسیدیم. امیدوارم بازیکنانم تمرکز لازم را در این دیدار داشته باشند. من ذهنم را درگیر این مسائل نمی کنم و درگیر این مسائل نمی شویم. ما منتظر برنده پلی آف هستیم و برای بازی با هر تیم آماده می شویم.

وی در خصوص حضور علی دایی در قرعه کشی جام جهانی دوحه گفت: افتخار می کردم و می دانستم این برای ایران چه معنایی دارد. حضور علی دایی در آنجا به عنوان یکی از اسطوره های ایران باعث افتخار اوست. با اینکه ایرانی نیستم حس غرورمو از دست دادم.

اسکوچیچ در خصوص انتخاب اردوی تیم ملی در قطر اذعان داشت: اردوی خود را در قطر انتخاب کردیم و می دانیم که شرایط خوبی برای ما وجود دارد. سعی می کنیم تیممان را در انزوا نگه داریم تا تمرکز بازیکنان حفظ شود. امکانات تمرینی آنجا واقعاً وضعیت خوبی دارد و بسیار مهم است که فاصله ورزشگاه تا هتل محل اقامت تیم ها بسیار کم باشد.

او گفت: «زمان زیادی برای خروج بازیکنان از هتل به سمت استادیوم وجود نخواهد داشت. انتظار دارم این جام جهانی از نظر برگزاری یکی از بهترین مسابقات جهانی تاریخ باشد. جام جهانی در قطر خواهد بود که به ایران بسیار نزدیک است. انتظار دارم بسیاری از هواداران ایرانی در ورزشگاه ها حضور داشته باشند و برنده ما در مسابقات باشند.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: منتظر بودیم تا قرعه کشی انجام شود تا با رقبای خود دیدار کنیم و سپس رقبای خود را برای نزدیک شدن به رقبای جام جهانی انتخاب کنیم. به همین دلیل در ایران هستم تا آمادگی خوبی داشته باشم. انتظار دارم برای بازی های دوستانه تیم های قدرتمندی را انتخاب کنم. من دوست ندارم تیم هایی را انتخاب کنم که با پاسخ من در مورد انتخاب مطابقت ندارند.

او گفت: ما شروع کردیم. قبلا از تیم های دیگر برای بازی های دوستانه پیشنهاداتی دریافت کرده ایم و می توانیم این کار را انجام دهیم. از فدراسیون انتظار دارم دیدارهای تدارکاتی خوبی هم داشته باشد. باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط را برای این تیم ملی فراهم کنیم، چرا که شایسته آن است. تا خردادماه فرصت کافی داریم تا آمادگی لازم را برای بازی های دوستانه خوب انجام دهیم.

“هر کاری که می توانیم انجام دهیم؛ ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین آمادگی را داشته باشیم اما باید در آینده نزدیک مشکلات باقی مانده را حل کنیم. امیدوارم در روزهای آینده خبرهای خوبی برای تیم ملی بشنویم. ما می توانیم هر کاری انجام دهیم؛ انجام خواهیم داد. در مرحله مقدماتی هم گفتم هر کاری می توانیم بکنیم. ما این کار را انجام می دهیم و هنوز هم می گویم با تمام توان خود را برای جام جهانی آماده می کنیم.

وی گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع تمدید قرارداد دستیارانم است چرا که قرارداد آنها به پایان رسیده است اما فکر می کنم فدراسیون در روزهای آینده این کار را انجام دهد. به ما قول کمک دادند اما هیچ یک از دستیاران ایرانی و خارجی من قراردادی ندارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: هر بازی برای ما یک چالش خواهد بود. سطحی که از جام جهانی انتظار می رود این است که بازی های راحتی نداشته باشید اما ایمان من به این تیم مثل قبل است و می دانم که با کیفیت هستیم و می توانیم نماینده شایسته ای برای ایران باشیم. می دانید اکثر بازیکنان ما 24 ساعت قبل از بازی به تیم ما اضافه شدند و فقط یک جلسه با آنها تمرین کردیم. این فیفادی است و این بازیکنان تنها در یک ساعت تمرین مسائل تاکتیکی را مرور می کنند. بازیکنانی که 24 ساعت قبل از مسابقات به ما مراجعه کردند از کشورهای دوردستی مانند پرتغال و کرواسی بودند.

وی همچنین تاکید کرد: ایران دیگر تیم گربه سیاه نیست و افتخار می کنم که این تیم و کادر فنی تلاش کرده اند تا حریفان سرسخت گذشته یعنی حریفان ساده را در نظر بگیرند. صعود امسال بدون ناراحت کننده ترین صعود جام جهانی بود و با 25 امتیاز در گروه اول شدیم. حتی اگر اسپانیا پنج بازیکن اصلی نداشته باشد، نمایش دائمی نخواهد داشت. عملکرد جسورانه را تجزیه و تحلیل کنید، می بینید که او عملکرد خوبی داشته است. گلی که خوردیم تصادفی بود. آنها به غیر از گل دوم فقط یک موقعیت دیگر داشتند که در آن 4 بازیکن کره در مقابل 8 بازیکن ما حضور داشتند که منجر به اشتباه یک بچه در جذب بازیکنان ما شد.

اسکوچیچ گفت: قبول دارم که بازی مهمی بود، اما این درست نیست که ما برای این مسابقه بیشتر از دیدارهای قبلی ارزش قائلیم. حتی نظر یک خبرنگار را درباره این مسابقه شنیدم. دیدید کره ای ها چقدر از این برد خوشحال شدند چون برایشان مهم بود و البته چهار روز بعد هم همین شادی را تکرار کردیم!

وی گفت: اگر بخواهیم آنالیز کنیم باید صحبت های تاکتیکی را ادامه دهیم اما اکنون نمی خواهم بازیکن خاصی را نام ببرم اما عملکرد تیم ما در 15 بازی مشخص است و سعی می کنم عملکرد خود را بررسی کنم. تیم هر روز نمی گویم در برخی پست ها بازیکن ایده آل داریم اما چه احسان بازی کردند چه امید، سعی کردیم بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم. هر بازی شرایط خاص خود را دارد و ما برای هر مسابقه به دنبال راه حل های جدید هستیم.

سرمربی کروات اذعان داشت: اگر به دیداری که منجر به صعود به عراق شد نگاه کنیم، شش بازیکن نبودیم و در مورد امارات هم همین اتفاق افتاد اما با تغییراتی که انجام دادیم توانستیم نتیجه را برعکس کنیم. همانطور که هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند، ما نیز می توانیم اشتباه کنیم. اگر در مورد مسابقه صحبت کنیم، در نیمه دوم دو بار به تیر افقی برخورد کردیم و خیلی راحت می توانستیم برنده شویم. اگر به دو گل روغنی نگاه کنید، متوجه می شوید که اشتباهات کودکانه ای مرتکب شدیم. باید سعی کنیم اشتباهاتمان را جبران کنیم و بقیه را به دست سرنوشت بسپاریم.

وی در خصوص مشکلات تیم ملی گفت: به نظر شما خوشحال بودم که بدون تمرینات لازم به مسابقات مقدماتی جام جهانی رفتم، فقط سه بازی دوستانه انجام دادیم چون دستم بسته بود و بازیکنان زیادی فقط در 24 بازی در دسترس بودند. ساعت و در عین حال مشکلات جسمی کوچکی هم داشتند. برخی از مشکلات خارج از کنترل من است. من بهترین بازی های دوستانه را می خواهم. مثل شرایطی که قبل از جام جهانی برای مربیان قبلی وجود داشت.

اسکوچیچ گفت: ما در مورد عملکردمان مقابل کره صحبت می کنیم، اما هیچکس نمی گوید که ما 5 بازیکن نداشتیم و دو بازیکن در تیم شرایط بدنی ضعیفی داشتند. نمی خواهم بهانه بیاورم، اما اغلب مشکلات اردوگاه ما برطرف نمی شود وگرنه حرف و حدیث زیاد است. خیلی از چیزهایی که نمی گویم به خاطر شرایط تیم ملی است.

او گفت: دلیل اینکه من با رسانه ها صحبت نکردم حفظ آرامش تیم ملی و تلاش برای مقابله با شرایط بود. اگر از بیرون نگاه کنید به نظر می رسد در تیم ملی مشکلی وجود ندارد اما مشکلاتی وجود دارد که از آنها صحبت نمی کنیم. حضور در تیم سنگنوردی برای من افتخار است. با شرایط کرون، بدون بازی دوستانه و در سخت ترین شرایط.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: اصلا نمی خواهم بگویم گروه ما ساده بود، صعود کردیم. اگر دیدار با بحرین را به خاطر بیاورید متوجه می شوید که میزبان ما را گرفتند. در دوره های قبل در مرحله مقدماتی با گوام و هند بازی می کردیم اما در این فصل با عراق و بحرین که گربه سیاه بودند مسابقه دادیم و پیروز شدیم. کارمندان من ماه هاست حقوق نگرفته اند و اکنون بدون قرارداد کار خود را انجام می دهند. دلیل صعود تیم ملی به جام جهانی گلی بود که داشتیم و افتخار می کنیم که این اتفاق افتاد اما مشکلی نبود.

وی ادامه داد: نمی خواهم سر و صدا کنم و بگویم مشکلی در تیم ملی وجود دارد، اما هر روز سعی کردم مشکلات تیم ملی را حل کنم و امیدوارم از زحماتی که انجام داده ایم قدردانی کنم. بدانید، زیرا ما موفق شدیم حتی در نامطلوب ترین شرایط نیز با آن کنار بیاییم. با توجه به تمام بازیکنان نسل های قبل و جام های جهانی قبلی، ما هم حق راهیابی به جام جهانی را داشتیم و در سخت ترین شرایط و بدون اردو به کار خودمان پرداختیم. اگر دوره قبل را با دوره فعلی مقایسه کنید متوجه می شوید که وضعیت چگونه است. ما فقط با سه بازی دوستانه در فیفادی آماده شده ایم، اما در گذشته 7 اردو برگزار کرده اند. و گاهی در زمان های خارج از فیفادی!

اسکوچیچ گفت: «اگر به من اجازه می‌دهید که بخش کوچکی از این موفقیت را از طرف خودم بنویسم، به دلیل فشار بسیار زیاد روی من است. می خواهم از کسانی که به من کمک کردند تشکر کنم و می دانید من چه احساسی نسبت به ایران و تیم ملی دارم. اصلا نمی خواهم بهانه بیاورم و در مورد اردوها صحبت کنم، چون آرامش را در تیم ملی می خواستم. از بیرون این کار ساده ای به نظر می رسید، اما افراد حاضر در تیم ملی می دانند که ما درگیر چه جنگ های داخلی بوده ایم و چه مشکلاتی داشته ایم. شاید لازم نباشد همه ما را دوست داشته باشند، اما باید مورد احترام همه باشیم.

او گفت: «من هرگز از خودم راضی نیستم و همیشه در شرایط سختی برای بهتر شدن هستم. سعی می کنم نقاط ضعفم را پنهان کنم. امروز از تبریز و دو روز پیش از قطر برگشتم. می خواهم بازی استقلال و سپس بازی فولاد و سپاهان را در آسیا ببینم. شناخت کافی از تیم ملی دارم و مشکلی برای شنیدن انتقاد نخواهم داشت. همه چیز را باید با دلیل و استدلال ارائه کرد.

سرمربی تیم ملی گفت: امیدوارم از این گروه خارج شویم وگرنه تعداد امتیازات مهم نیست. دفعه قبل امتیاز ایران منجر به افزایش نشد اما امیدوارم در جام جهانی 2022 امتیاز بگیرم که منجر به افزایش شود.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که پشت تیم ملی ایستادند و همچنین از کادر فنی و بازیکنانم که این نتایج برجسته را کسب کردند تشکر می کنم اما امیدوارم بتوانم موفقیت های گذشته را پشت سر بگذارم و شرایط ایده آلی را برای بازیکنان و بازی های دوستانه فراهم کنم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید