هیچ محدودیتی برای حل مشکلات هموطنان خارج از کشور قائل نیستیم

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922048

تحرک فرهنگی و هنری ایرانیان خارج از کشور یک الزام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد اتاق فکر برای ایجاد تحرک در عرصه فرهنگی، هنری و رسانه ای ایرانیان خارج از کشور از ضروریات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی در دومین نشست کارگروه تخصصی فرهنگ و رسانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: تسهیل در بازگشت ایرانیان خارج از کشور از رویکردهای اصلی دولت مردمی و کارگروه تخصصی فرهنگ و رسانه شورای عالی انقلاب اسلامی خواهد بود. شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که باید در این راستا از تمام ظرفیت موجود اعضای کارگروه در سازمان ها و نهادهای مختلف حداکثر استفاده را ببرد.

وی افزود: حل مسائل اجرایی مرتبط با تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور باید در دستور کار کارگروه تخصصی فرهنگ و رسانه شورا قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایجاد اتاق فکر برای ایجاد تحرک در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای امور ایرانیان خارج از کشور امری ضروری است و حوزه زبان فارسی و شاخه های مختلف فرهنگی و هنری از امکانات مناسب برخوردار است. ظرفیت پیشبرد اهداف متعالی حوزه تمدن و فرهنگ ایران عزیز در عرصه بین الملل این قابلیت را دارد که با حضور جوانان نخبه و خلاق، ضمن پیشبرد برنامه های فرهنگی مرتبط با امور، اتاق ایده پردازی را تشکیل دهد. ایرانیان خارج از کشور که می تواند منجر به ارتقای سطح برنامه های فرهنگی و هنری کشور در سایر کشورها شود.

اسماعیلی با تاکید بر نقش موثر رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تقویت ارتباط با هموطنان مقیم خارج از کشور، گفت: باید با ایجاد هم افزایی بین نهادهای مختلف، ظرفیت برای افزایش اثربخشی رایزنان فرهنگی کشور در این زمینه ایجاد شود و به عنوان در نتیجه مشاورانی با تنوع در ماموریت های خود در ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای بهره گیری از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور.

در این جلسه اقدامات کارگروه تخصصی فرهنگ و هنر، ارائه پیشنهادات دبیرخانه بسته کارگروه تحت عنوان «سامانه مشکلات و اقدامات فرهنگی و رسانه ای هموطنان خارج از کشور» و مروری بر روند اجرای بند سه مصوبه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور (ایجاد محتوا، آگاهی و اطلاع رسانی برای هموطنان و توسعه و تقویت آموزش خوشنویسی و زبان فارسی و طراحی روش های نوین آموزش فارسی و ایران شناسی وزارتخانه های فرهنگ، علوم، آموزش و پرورش، صدا و سیما و بنیاد سعدی از دستور کار جلسات دومین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و رسانه ای شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت. گروه کاری.

دیدگاهتان را بنویسید