واکسیناسیون تاج هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارد

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780597

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا هیچ محدودیت و محدودیتی برای اهدای خون ندارد، گفت: تزریق کننده های واکسن کرونا در صورت نداشتن علائم خاصی می توانند پس از واکسیناسیون خون اهدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیامک اسدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: افرادی که با واکسن آستراژنکا و روسکی اسپوتنیک واکسینه شده اند، می توانند 2 هفته پس از تزریق واکسن خون اهدا کنند، اما برای سایر واکسن ها اگر علائم و عوارض خاصی نداشته باشند، منعی برای اهدای خون ندارند. .

وی با اشاره به اخبار مربوط به کاهش ذخایر خونی در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکلی در این زمینه در استان زنجان وجود ندارد و امیدواریم با کمک مردم و اهدای خون مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. آینده.”

اسد تاکید کرد: قطعا این اتفاق خواهد افتاد زیرا اهداکنندگان همکاری و اعتماد بسیار خوبی به مجتمع انتقال خون دارند که این یک نعمت و سرمایه بزرگ است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه اهداکنندگان بهترین گروه برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاج در مراجعه به مراکز انتقال هستند، گفت: اهداکنندگان علاوه بر اینکه به فکر سلامت خود هستند، مراقب سلامت خود نیز هستند. دیگران، بنابراین بخشی از وجود آنها به بیماران سرطانی، بیماران مبتلا به تالاسمی و ده ها بیماری دیگر که نیاز به خون و فرآورده های خونی دارند، اهدا می شود.

وی افزود: شهروندان پیشرو که جامعه اهدای خون هستند سرمایه اصلی نظام سلامت هستند و قدردان آنها هستیم و همچنین ارتباط بسیار خوبی با مجموعه انتقال خون دارند.

اسدی در خصوص تامین خون سایر استان ها نیز گفت: ما در کشور شبکه سراسری خون رسانی داریم و طبیعی است که ابتدا نیاز استان به خون و فرآورده های آن تامین شود و باید توجه داشت که تولید و فرآورده های نگهداری خون بالاست. هزینه ها و مکان «که هم مسئولان ارشد استانی و هم خیرین سلامت به این حوزه توجه دارند.

وی گفت: مدت زمان ماندگاری فرآورده های خونی مشخص است. بنابراین وقتی در بخشی از کشور کمبود داریم، طبیعی است که کمک کنیم و این ارتباطات در ذخایر خون ملی است.»

اسدی با بیان اینکه امسال علاوه بر رفع نیاز استان به بیش از 2 هزار واحد شبکه سراسری خون رسانی کشور کمک کرده ایم، افزود: این نشان دهنده تلاش اهداکنندگان خون در زنجان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید