هیچ مدرکی دال بر تصمیم ایران برای تولید سلاح هسته ای وجود ندارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، صبح روز سه شنبه (7 دسامبر) اذعان کرد که هیچ جنبه تسلیحاتی در برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

برنز به وال استریت ژورنال گفت که سیا “هنوز هیچ مدرکی دال بر برنامه هسته ای ایران نمی بیند.”

آمریکا به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر ایران را به تعقیب اهداف نظامی در برنامه هسته ای خود متهم کرده است. ایران قاطعانه این اتهامات را رد کرده است.

ایران تاکید می کند که به عنوان یکی از طرف های معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی مبنی بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور از اهداف نظامی پیدا نکرده‌اند.

ویلیام برنز همچنین درباره لغو مذاکرات تحریم ها در وین هفته گذشته اظهار نظر کرد. وی گفت: ایرانی ها در حال حاضر مذاکرات را جدی نگرفته اند. “به زودی خواهیم دید که آنها چقدر جدی هستند.

مذاکرات لغو تحریم ها در وین از دوشنبه گذشته (8 آبان) در پایتخت اتریش آغاز شد و روز جمعه پایان یافت. در جریان این مذاکرات، ایران دو سند در هر دو حوزه درباره لغو تحریم های آمریکا و تعهدات هسته ای به کشور مقابل ارائه کرد.

پس از ارائه این اسناد، طرف های اروپایی که انتظار نداشتند با پیشنهادهای مکتوب ایران در این دو حوزه مواجه شوند، خواستار بازگشت به پایتخت های خود برای رایزنی های بیشتر با مقامات کشورشان شده اند.

پس از ارائه این اسناد از سوی ایران، کشورهای غربی که به دنبال تحمیل حداکثر تعهدات به ایران در ازای پایبندی حداقلی خود به توافق بودند، بازی احساس گناه علیه تیم مذاکره کننده ایرانی را در دستور کار قرار دادند و تلاش کردند تهران را به مطالباتی خارج از سازمان ملل متحد وادار کنند. شورا. به دور قبلی مذاکرات اتهام فکر کنید.

ایران گفته است که این برنامه ها بر اساس سند شورای امنیت سازمان ملل متحد و پروژه ای است که در شش دور قبلی مذاکرات در وین به دست آمده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید