هیچ نشانه ای از تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای وجود ندارد

وی افزود: در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر آمادگی روس ها برای استفاده از سلاح هسته ای وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، یک دیپلمات ارشد روسی پیشتر به ناتو هشدار داده بود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با یک قدرت هسته ای (روسیه) سر و کار دارد و نباید مسکو را تهدید کند و باید همه احتمالات را در نظر بگیرد.

سخنگوی کرملین هفته گذشته گفت که روسیه تنها در صورتی از سلاح های هسته ای استفاده خواهد کرد که موجودیت آنها تهدید شود.

دیمیتری پسکوف به سی‌ان‌ان گفت: «ما مفهومی برای امنیت داخلی داریم و عمومی است، می‌توانید تمام دلایل استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را بخوانید».

اظهارات پسکوف در بحبوحه ترس غرب از تبدیل درگیری اوکراین و روسیه به جنگ هسته ای بیان می شود. نگرانی‌ها زمانی به وجود آمد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته دستور داد تا نیروهای هسته‌ای به آمادگی کامل رزمی برسند.

پیش از این، پنتاگون در ارزیابی جدیدی به کنگره اعلام کرد که در صورت ادامه مقاومت اوکراین و کاهش قدرت نظامی متعارف روسیه، پوتین می تواند غرب را با سلاح هسته ای تهدید کند.

جنگ در اوکراین وارد سی و ششمین روز خود شده است و تاکنون بیش از 25 کشور تسلیحات نظامی مختلف به کیف ارسال کرده اند. روس ها اصرار دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه 21 فوریه (21 فوریه) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

رئیس جمهور روسیه صبح روز پنج شنبه (24 فوریه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، اقدام نظامی در دونباس را اعلام کرد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش های جهانی به این رویداد ادامه دارد و فشار دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید