هیچ کس از جنبش صدر در دولت جدید به رهبری سودان شرکت نخواهد کرد


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903516

در بیانیه جنبش صدر آمده است که هیچ کس از جنبش صدر یا افراد مرتبط با آن در دولت جدید به رهبری سودان شرکت نخواهد کرد و هرکس در آن دولت شرکت کند به هیچ وجه نماینده جنبش صدر نیست و این جنبش اعلام می کند که دفاع از این افراد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، صالح محمد العراقی، یکی از نزدیکان مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر و معروف به «وزیر صدر» در بیانیه‌ای به الزام محمد شیعه السودانی به تشکیل اتحادیه واکنش نشان داد. دولت.

در این بیانیه آمده است: پس از تشکیل یک دولت ائتلافی وابسته به شبه نظامیان و آزمایشی که به خواسته های ملت عراق عمل نکرده و نخواهد کرد و همچنین پس از شکست تلاش ها برای تشکیل دولت اکثریت ملی نه در شرق و نه در غرب. ، صدای مردم را سرکوب می کنیم. ما کسانی را که به بازگشت عراق به گام اول اعتراض کردند محکوم می کنیم.

عراقی ادامه داد: توصیه می کنیم عراق بازیچه برنامه ها و طرح های خارجی نشود و پول مردم به جیب و بانک مفسدان سرازیر نشود.

در ادامه این بیانیه آمده است که هیچ فردی از جنبش صدر یا افراد مرتبط با آن در دولت جدید به رهبری سودان شرکت نخواهد کرد و هرکس در این دولت شرکت کند به هیچ وجه نماینده جنبش صدر نیست. جنبش حمایت از این افراد را اعلام می کند.

پس از یک سال بحران پیچیده سیاسی در عراق، در جلسه روز پنجشنبه پارلمان این کشور، پس از آنکه عبداللطیف رشید موفق به کسب آرای نمایندگان برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق شد، محمد شیعه السودانی را به تشکیل تشکیلات منصوب کرد. کابینه عراق

دیدگاهتان را بنویسید