واحدهای مسکونی ثبت نام شده طرح دو ساله نهضت ملی مسکن واگذار می شود


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843313

علیرضا قاری قرآن، گفت: پیش بینی می شود در صورت واریز به موقع متقاضیان، طبق جدول زمان بندی مسکن طرح حرکت ملی، ظرف مدت دو سال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مسکن یکی از نیازهای اساسی هر خانواده است که هم بر شرایط اقتصادی و هم بر شرایط روحی خانواده تأثیر می گذارد و علاوه بر تمام مزایایی که می تواند داشته باشد، جمعیت را نیز که یکی از ارکان قدرت است، تحت تأثیر قرار می دهد. و زندگی هر جامعه ای امروزه بسیاری از سوالات و دغدغه هایی که شنیده می شود تاثیرگذار است.

یکی از مهمترین اقدامات بعد از انقلاب برای تامین مسکن مردم، طرح مسکن مهر بود که در دولت های نهم و دهم مطرح و پیگیری شد. دفاتر ثبت احوال در این پروژه تخریب و پس از خسارت فراوان به مردم تحویل شاکیان شد.

در دولت روحانی بی توجهی به موضوع مسکن کار را برای مردم سخت می کند. بالاخره در ماه های اخیر نهضت ملی مسکن به دولت روحانی پیشنهاد شد، اما نه برنامه ای برای آن وجود داشت و نه عزم جدی در دولت برای انجام آن وجود داشت و در نهایت به جایی نرسید و حتی برخی از کاندیداها هم انجام دادند. مسکن نگرفتن

با روی کار آمدن دولت مردمی سیدابراهیم رئیسی، از همان روزهای اول دولت، طرح نهضت ملی مسکن شکل گرفت و ثبت نام از داوطلبان مسکن دولتی با حداقل سپرده آغاز شد. چند ماه از ثبت نام می گذرد و برای پیگیری وضعیت این پروژه گفت وگویی با علیرضا کاری کوران مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان ترتیب داده ایم:


* صاحب نیوز: چند نفر در نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ثبت نام کرده اند؟


علیرضا کاری قرآن: تاکنون 420 هزار نفر در استان برای این خانه ها ثبت نام کرده اند.


* برای تحویل واحدها به داوطلبان چه اقداماتی باید انجام شود؟

متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه تایید، منتظر تایید نهایی شرایط متقاضی هستند. پس از آن مرحله افتتاح حساب و پرداخت قسط توسط متولی در ورشکستگی اعلام می شود. پس از این مرحله پروژه توزیع و عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود و پس از تکمیل بلوک ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.


* چرا بعد از گذشت چند ماه از ثبت نام هیچ تغییری در وضعیت داوطلبان ایجاد نشد و پیامک اطلاع رسانی ارسال نشد؟

متقاضیان ثبت نام از مرحله اول تا پنجم (فاز 1 تا 5) پیامک دریافت کرده و مرحله بهبود را پشت سر گذاشته و توزیع شده اند. نامزدهای
ثبت نام در مرحله 6 اکنون پیامکی از مدیر ساخت دریافت می کند و به باجه ها مراجعه می کند و پرونده را پر می کند.


* پیشرفت ساخت مسکن های دولتی در نقاط مختلف استان چگونه است؟

پیش نویس برنامه اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان در مراحل مختلف توسعه شامل تامین زمین، فونداسیون، اسکلت و سقف و سفت کاری است که میانگین پیشرفت استان تا به امروز در این طرح ها 17 درصد بوده است. .


* آیا برای این پروژه آسیب شناسی وجود دارد تا مشکلاتی که برای مسکن مهر در برخی شهرها به وجود آمده تاثیری بر این پروژه نداشته باشد؟

بله، پروژه های نهضت ملی مسکن تقاضا محور بوده و با شناسایی و تایید متقاضیان پروژه آغاز می شود.


* برنامه تحویل برای منازل ثبت نامی چگونه است؟

پروژه های نهضت ملی مسکن از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی ساخته می شود به طوری که در صورت پرداخت به موقع سپرده توسط متقاضیان طبق جدول زمان بندی ( مندرج در قراردادهای منعقده ) مدت اجرای طرح دو می باشد. سال ها.


* آیا امکان ثبت نام سری جدید داوطلبان در این طرح وجود دارد؟

با توجه به اینکه این سیستم در سطح ملی متمرکز و باز است. در صورت اعلام ثبت نام جدید توسط وزارت متبوع، ثبت نام جدید انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید