واحدهای نیروگاه هرمزگان برای عبور از قله تابستانی در مدار هستند


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842562

مهرانی گفت: با تعمیرات اساسی تمامی نیروگاه های استان در مدار هستند تا پیک تابستانی 1401 را با موفقیت پشت سر بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: با پایان یافتن فصل تعمیرات، تمامی نیروگاه های سراسر استان آماده تولید برق پایدار در تابستان هستند.

وی با اشاره به آمادگی این نیروگاه ها برای تولید برق پس از اتمام تعمیرات، افزود: برنامه های پیش بینی شده برای تعمیرات اساسی، بازدید نیمه اساسی و دوره ای از نیروگاه های کل منطقه که از نیمه دوم شهریور ماه سال گذشته با هدف آماده سازی برای تولید برق تابستان 1401 آغاز شده بود و به موقع به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت انرژی استان با اشاره به نوع فعالیت های انجام شده در این فصل تعمیرات گفت: تعویض کورتیس ثابت و پره های متحرک کورتیس واحد 2 نیروگاه بندرعباس، تعویض پره های توربین واحد 3 برق. نیروگاه در خلیج فارس، تکمیل نصب سیستم رسانه ایسین و بازرسی های دوره ای نیروگاه ها از جمله برنامه های تعمیراتی است.

وی با بیان افزایش 19 درصدی ظرفیت نصب شده و بهره برداری نیروگاه های استان نسبت به سال گذشته، افزود: این افزایش ظرفیت 320 مگاواتی برای نیروگاه پاسارگاد قشم، 307 مگاوات برای نیروگاه کلاس F بندرعباس، 100 مگاوات نیروگاه بندرعباس و شامل 60 مگاوات برای نیروگاه ایسین بندرعباس است.

مهرانی توجه به ظرفیت داخلی نیروگاه را یکی از سیاست های اصلی این شرکت برشمرد و گفت: قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاه افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین با تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده از قطعات تولید داخل ابزاری برای این نیروگاه وجود دارد. غلبه بر تحریم ها به ویژه در سال های اخیر. از این رو سیاست افزایش بهره وری از طریق استفاده از ظرفیت های داخلی در نظر گرفته شد که خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان مجرب نیروگاه ها توانستیم اکثر نیازهای خود را در داخل تامین کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه تمامی نیروگاه های استان با تعمیرات اساسی در مدار بودند تا پیک تابستانی 1401 را با موفقیت پشت سر بگذارند، از مردم هرمزگان خواست با کمک کارکنان صنعت انرژی، با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک، اختلالات را به حداقل برسانند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید