طوفان Omicron / 4 شرط برای عبور از قله ششم با خسارت کمتر

طوفان Omicron / 4 شرط برای عبور از قله ششم با خسارت کمتر

روز جدید او گفت: “اگر بتوانیم دو تا سه هفته به درستی مدیریت کنیم، می تواند به ما در کنترل اپیدمی کمک کند.” بگذار طوفان شود، با خسارت کمتری از این قله عبور می کنی.

دکتر ویگانی در خصوص وضعیت تاج در کشور گفت: اینکه به مرگ و میر سه رقمی رسیده ایم جای تاسف و تاسف دارد. اما اگر بتوانیم پروتکل های فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت کنیم، می توانیم مهمانی ها و مجالس را واقعا تعطیل کنیم و در آن زمان از تجمعات پرهیز کنیم و اگرچه باید واکسیناسیون سوم را در اولویت قرار دهیم، اما این اوج قابل کنترل است.

وی در خصوص محدودیت فعالیت های اجتماعی گفت: در تمامی محل های تجمع باید جدایی رعایت شود. به عنوان مثال در وهله اول در این شرایط به خصوص در شهرهای قرمز رنگ، اماکنی مانند سینما، تئاتر و سایر اماکن عمومی سرپوشیده نباید کار کنند و در صورت باز بودن، حتماً فاصله را رعایت کرده و بیشتر از آن استفاده نکنید. 30 تا 40 درصد ظرفیت ضمناً باید فعالیت‌های انباشته غیرضروری متوقف شود و کارهای ضروری با حداقل ظرفیت و حداکثر فاصله انجام شود.

وویگانی ادامه داد: اگر بتوانیم طی دو تا سه هفته مدیریت صحیح را اعمال کنیم. رعایت فاصله، پوشیدن ماسک، جمع‌آوری نکردن و واکسیناسیون می‌تواند کمک بیشتری به کنترل همه‌گیری کند.

او گفت: «رشد مجدد مرگ و میرهای قلبی واقعاً ناراحت کننده است. اگرچه گفته می شود که تعداد مرگ و میر ناشی از آمیکرون در مواردی که فراوانی بسیار زیاد است کمتر است، اما تعداد مرگ و میرها نیز رو به افزایش است. بنابراین برای کاهش مرگ و میر نیاز به کاهش عوارض و کاهش شیوع ویروس در جامعه داریم، اما اگر از ابتلا و انتشار ویروس در جامعه جلوگیری نشود، قطعاً مرگ و میر افزایش می یابد.

ویگانی تاکید کرد: ارزش پیشگیری از ماسک بسیار بالاست. افرادی که از ماسک استفاده می کنند و فاصله خود را رعایت می کنند در پیشگیری از شیوع این بیماری بسیار موثر خواهند بود. لازم به ذکر است که حتی اگر میزان عوارض و مرگ و میر در میکرون کم باشد، اما با افزایش میزان عوارض همان فراوانی و مرگ و میر قابل توجه می شود.

وی همچنین درباره بالاترین سن درگیری در اومیکرون گفت: در حال حاضر شیوع جوانان، کودکان و نوزادان در اومیکرون افزایش یافته است. برخلاف دلتا که عمدتاً افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد، Omicron بر افراد جوان تر تأثیر می گذارد. باید در خانواده ها به فرزندان بسیار رسیدگی شود.

Voygani آبریزش بینی، گلودرد، تب و موارد دیگر را ذکر کرد. به عنوان علائم اومیکرون گفت: «در حال حاضر باید هر سرماخوردگی را به اومیکرون نسبت دهیم. اگر افراد موفق به رعایت این مرحله که مرحله متلاطم بیماری است، شوند، می توانیم با آسیب کمتری از این قله عبور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید